
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 16-05-2007
- Xsara Picasso 1.8 16v
Hallo beste iedereen,
Weet iemand misschien wat een complete uitlaat met katalysator nieuw kost?Het is voor een Picasso 1.8 benzine uit 2001.
Alvast bedankt Marcel
wat een ruimtelijk rustgevend gevoel geeft de picasso….














Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Of universeel:
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 16-05-2007
- Xsara Picasso 1.8 16v
Bedankt voor de reacties…Tis niet goedkoop!
Marcel
wat een ruimtelijk rustgevend gevoel geeft de picasso….
probeer zeker eens een specialist lasser te vinden die hem misschien kan herstellen!
Bij mijn vorige-vorige auto was een volledig nieuwe uitlaatlijn nodig maar die kost werd gereduceerd naar 50 euro ofzo doordat een lasser hem volledig heeft kunnen oplassen!
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Testedoene schreef:probeer zeker eens een specialist lasser te vinden die hem misschien kan herstellen!
Bij mijn vorige-vorige auto was een volledig nieuwe uitlaatlijn nodig maar die kost werd gereduceerd naar 50 euro ofzo doordat een lasser hem volledig heeft kunnen oplassen!
Voor hoe lang?





















Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Bij de kat kan het zinvol zijn om hem nog te lassen, mits dat wel goed gebeurd, is bij mij meer dan een jaar geleden gedaan en is nog steeds goed dicht. De uitlaat zou ik niet aan beginnen. Zo duur is die niet, heb net voor 230 euro de complete uitlaat vanaf de kat laten vervangen.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
mpostma schreef:Voor hoe lang?
Dienen mens heeft bij 3 auto’s van me laswerken uitgevoerd aan de uitlaat.
Bij de laatste (Golf 3) heeft hij nogal wat werk gehad: hij was aan de katalysator gelast, aan het tussenstuk naar de achterste knalpot en er is een plaat rond (!) de achterste knalpot gelast.
Erna een hittebestendige lak erop gespoten en opnieuw gemonteerd.
5 jaar later rijdt die auto nog altijd rond zonder problemen aan de uitlaat!
De auto daarvoor heeft het nog 7 jaar uitgehouden en moest nog 1x gelast worden aan het tussenstuk na een jaar of 4.
Ik heb telkens tussen de 50 en 65 euro betaald.
(op mijn 2de Golf 2 was het 65 euro gezien hij ook nog een sierstuk aan de achterste pot gelast had).
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89