Storing in bedieningspaneel airco/blower type 2.
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 september 2007 02:23 AM

Jongens help me hier eens mee, ik kom er zo ff niet uit.
Zo als de titel al zegt, er zit een storing in het bedieningspaneel van de airco/blower op het daschboard het gaat om type 2 XM 20i tct ‘95.

Ik heb alle relais achter de koplampen al vervangen, om dat de koplampen het niet deden na dat ze uit de stalling was gehaald en het bedieningspaneel deed het toen ook niet, het rare is wel dat zo af en toe ze het op eens wel doet en dan weer niet.
Is ze nou gewoon weg stuk/dood of zit er ergens nog iets wat ik nog kan nakijken een zekering of .............?

Iemand een tip?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6351

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 02 september 2007 02:42 AM
  [ # 1 ]

De voetjes van de zekering in het kastje achter de linker koplamp zijn waarschijnlijk aangetast. Je kunt het beste wat met draden klussen en een zwevende zekering monteren buiten het kastje. Een nieuw zekeringkastje kost een euro of 65

Groet,

L

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 september 2007 03:01 AM
  [ # 2 ]

Oké, ik weet wat je bedoeld ben daar al bezig geweest zal het nog eens nakijken thanks. Wink

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6351

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 02 september 2007 03:05 AM
  [ # 3 ]

Ff goed naar het voetje kijken van de zekering, deze is vaak ingesmolten, een nieuwe zekering KAN de situatie tijdelijk verbeteren.

Groet,

L

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 september 2007 03:16 AM
  [ # 4 ]
Lucas Unger schreef:

Ff goed naar het voetje kijken van de zekering, deze is vaak ingesmolten, een nieuwe zekering KAN de situatie tijdelijk verbeteren.

Groet,

L

Is het dat kastje wat aan het luchtfilterhuis vast zit? Zo ja welke zekering moet ik dan hebben?

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 02 september 2007 12:01 PM
  [ # 5 ]

Ja, als je aan de voorkant van de wagen staat en tegen het zekeringkastje aankijkt: die ene helemaal linksonder. Het is wat Lucas zegt: vaak herken je de zekering aan de ingesmolten voet.

Groetjes Erik!

Profiel  

Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 02 september 2007 12:12 PM
  [ # 6 ]

Als ik deze vraag beantwoorden mag . . . Heb ervaring met de geschetste problemen Crying or Very sad
Inderdaad het kastje voor het luchtfilter. Het betreft zekering F2 van 30 of 40 Amp, afhankelijk van het jaar. Deze zekering zit links bovenaan als je voor de auto staat. Dus niet links onder, sorry Lampie Wink

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 02 september 2007 12:41 PM
  [ # 7 ]
Jan-hendrik schreef:

Deze zekering zit links bovenaan als je voor de auto staat. Dus niet links onder, sorry Lampie Wink

Geeft niet! Wink Maar bij mij is-ie toch echt linksonder aan het smelten. Misschien dat het bij mij anders zit, heb al vaker last gehand van niet-kloppende zekeringplaatsen. Bovendien was er volgens de onderhoudshistorie al wat aan gedaan bij mij voor dit probleem, kennelijk niet op juiste wijze.

Groetjes Erik!

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 september 2007 01:57 PM
  [ # 8 ]

Oké jongens het duidelijk, ik moet daar maar eens gaan kijken. Cool

Bedankt voor de info, ik zal het melden als het gelukt is. Wink

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 07 september 2007 10:21 PM
  [ # 9 ]

Ik heb alles betreffende het zekeringen kastje aan het luchtfilterhuis nagelopen zag er allemaal niet slecht uit, het boeltje ff schoon gemaakt en alles waar ik van vond dat het het gecorrodeerd was ff op geschuurd, het mocht allemaal niet baten. Evil or Very Mad
Iemand nog een tip of oplossing voor dit probleem? Wink

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 07 september 2007 10:22 PM
  [ # 10 ]

Kom je zaterdag naar de sloopmeeting? Dan kan ik wel m’n oude paneel meenemen… het enige dat daar mis mee is, is dat het display segmentjes mist. Maar dat kun je natuurlijk altijd overzetten.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 07 september 2007 10:40 PM
  [ # 11 ]

Laat morgen nou net niet kunnen, maar waar is die sloopmeeting eigenlijk? Ik weet ook nog niet zeker of het bediening’s paneel wel echt kapot is!? Ik bezit de doormeet apparatuur en de kennis daar om trent ook niet. Surprisedops:

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 07 september 2007 11:19 PM
  [ # 12 ]

Da’s in Heusden… ik heb ook geen idee of het in het paneel zit, maar dan kun je ‘t even testen met een ander paneel.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 07 september 2007 11:29 PM
  [ # 13 ]

Oké, mmmm helaas jammer maar ik kan niet, toch bedankt voor het aanbod. Succes morgen jongens.
De XM in kwestie is niet van mij, maar we komen er wel uit er is geen haast bij. Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook