De elektrische raambediening linksachter van mijn Picasso werkt niet meer. Raam is gesloten en blijft gesloten. Zekering okay, raam rechtsachter werkt wel. Zowel de bediening op het dashboard als op de deur zelf laten het afweten. Deurpaneel verwijderd en schakelaar gedemonteerd. Doorgemeten. Niets aan de hand. Teruggeplaatst en weer gemeten. Ook niets aan de hand. Spanning komt waar die moet zijn. Bij contact maken is wel een klikje in de deur hoorbaar, zowel bij “omhoog” als “omlaag” bediening. Hulpje contact laten maken en zelf raam tussen 2 handen geklemd en omlaag geprobeerd te duwen. Helpt ook niet, raam zit niet zomaar vast.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Zal niet door slijtage zijn, want de achterramen worden bijna nooit opengezet.
Ik zal waarschijnlijk de servo moeten inspecteren. Wie wijst a.h.v. van de foto aan waar die ongeveer zit, zodat ik niet de hele folie hoef te verwijderen? Geeft de Haynes manual hier inzicht in?
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966







Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
je zal de hele folie voorzichtig moeten verwijderen om dat het motortyje vast zit aan het raam mechanisme.
als je wel klik hoort zit het motorje vast.
probeer eens om tijdens het drukken tegen de motor te tikken(hoeft niet zacht) dan komt hij vaak wel weer los.
(zie startmotor en rs motor)
suc6 dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
dennis van der ven schreef:probeer eens om tijdens het drukken tegen de motor te tikken (hoeft niet zacht)
Het klinkt een beetje merkwaardig (“tijdens het drukken”), maar de bedoeling is duidelijk. Bedankt. Ik ga het proberen,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Het lukt niet
dennis van der ven schreef:je zal de hele folie voorzichtig moeten verwijderen omdat het motortje vastzit aan het raammechanisme.
als je wel klik hoort zit het motortje vast.
suc6 dennis
Folie netjes verwijderd door de kitrand met een breekmesje voorzichtig door te snijden. Blijft misschien voldoende plakkerig om later weer degelijk te bevestigen. Anders nieuwe kit. Ik weet nu waar het motortje zit. Voorzichtig en minder voorzichtig op getikt, maar er komt geen beweging in. Motortje wordt wel warm. Geprobeerd uit te bouwen, maar dat is ook weer niet zo eenvoudig. Bedieningskabel zit onder en boven onduidelijk vast aan het raammechanisme. Ik blijf nog even verder prutsen en anders mag een Citroëngarage ermee verder. Het tijdrovende werk is nu hoop ik al gedaan.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966







Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
er is alleen maar het hele mechanisme te krijgen los is er nix.
dus ze kunne je nix aansmeren. en het is inderdaad duur.
geen garantie meer??
groeten dennis.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
dennis van der ven schreef:geen garantie meer??
Ik ben bang van niet. Moet binnenkort toch voor een beurt, zal ik het vragen. Misschien is er een coulance regeling, eventueel op alleen het onderdeel. Het lijkt mij in ieder geval niet normaal dat zo’n weinig gebruikt onderdeel zo snel kapot gaat.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Carfix of Bartebben is een goedkoper alternatief als toch de hele unit vervangen moet worden
Hij doet het weer !!!!!!!!!!!!!
dennis van der ven schreef:......... het is inderdaad duur.
Ben ik onverwacht waarschijnlijk toch nog heel goedkoop uit. Vanochtend wou mijn snoek niet starten wegens een te lichte accu bij temperaturen onder nul. Dus met de Picasso neuzen tegen elkaar, kabels ertussen en op die manier starten. Voordat het zover was moest ik toch eerst de ramen van de Picasso ontdooien om een beetje te kunnen manouvreren. Of ........... de ramen opendoen en op die manier naar buiten kijken. Ja hoor, alles vastgevroren, geen beweging in te krijgen, behalve ........... Juist je raadt het al, het raam wat het al lang niet niet meer deed gaat opeens weer wel open (en ook weer dicht gelukkig).
Ik snap er werkelijk geen reet meer van, maar ben wel blij dat ie het weer doet. Ik denk dat een garage blindelings de motor met mechanisme vervangen had.
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 12-12-2006
- C3 Hatchback
- C3 VTI95
Heb ook zo’n klusje er is een stukje plastiek in tweeën gebroken. Ben nu opzoek naar dit onderdeel bij diverse site’s maar daar heb ik nog geen reactie op gehad. Is er iemand die mij op weg kan helpen.
Gerrit