Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Is er hier iemand die ervaring heeft met het aansluiten van stoelverwarming in zijn/haar XM ? Ik heb een interieur met stoelverwarming, ik heb de knopjes achter, het interieur heeft zowel voor als achter de stekkers nog, achter de stekkers is de draadboom doorgeknipt.
Ik ben dus op zoek naar de knopjes voor (ik ben mega slecht in technisch Duits, dus Ebay.de gaat hem niet worden vrees ik)(eventueel kan dit denk ik met raamschakelaars voor zolang). En het belangrijkste, ik moet een draadboom zien te maken om de boel wat stroom te geven. Iemand die enige weet heeft hoe dit erbij ligt in de XM ?
Ik kwam trouwens dit en dit plaatje tegen op het internet. Bij plaatje 2 zie je 6 knopjes op rij (3 voor de stoelverwarming ??), iemand enig idee wat ik eigenlijk zoek ?
Nu C5 tijger…
Nee, 2 schakelaars voor de stoelverwarming. De derde is voor de electrisch verstelbare middenarmsteun. Maar raamschakelaars? Ik zou gewoon mistlichtschakelaars gebruiken oid, anders moet je de knop ingedrukt houden, als het al past. Ik zal morgen kijken of er wat in de Olving staat over stoelverwarming, anders kan ik wel wat tekenen. Ben daar nu te moe voor ...
Groetjes Erik!
heb ook een aantal jaren geleden zo’n leren interieurtje met stoelverwarming ingebouwd was een setje van simmetje en kwam uit een duitse xm.
het is nu dan ook vol qua bekabeling onder het bedieningspaneeltje op de door jou geplaatste foto links.
vanaf relais 824 nabeneden is het voor de achterbank met schakelaars 603/604 en de 4 verwarmingelementen (rug/zitting) 850 t/m 853.
(594 en 596 kun je vergeten is voor de bediening van de achterramen)
817 nabeneden is voor de voorstoelen.
wellicht heeft bart ebben nog van die schakelaars liggen
succes met het aanleggen…...........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Lampie schreef:Nee, 2 schakelaars voor de stoelverwarming. De derde is voor de electrisch verstelbare middenarmsteun.
Inderdaad, dat klinkt ook erg logisch, was ik effe vergeten.
Maar raamschakelaars? Ik zou gewoon mistlichtschakelaars gebruiken oid, anders moet je de knop ingedrukt houden, als het al past.
Daar zeg je wat, maar de schakelaars die ik voor achter heb lijken (ook) precies op raamschakelaars, zit er niet een tijdschaklaar in die dingen ofzo ?
-edit- je hebt gewoon duidelijk gelijk als ik ook naar de foto’s kijk, misschien moet ik beginnen met beter te kijken (maar ook deze heb ik nog wel ergens liggen)
Ik zal morgen kijken of er wat in de Olving staat over stoelverwarming, anders kan ik wel wat tekenen. Ben daar nu te moe voor ...
Als je wilt graag, al zie ik in de post hierboven ook al een schema.
Nu C5 tijger…

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
citroen23 schreef:
succes met het aanleggen…...........
Mega bedankt voor dat schema, al ben ik zelf geen held met electronica, dit kan ik samen met een kenner wel oplossen zo te zien.
Nu C5 tijger…
Wil het al vlotten? Ik meende niet meer te hoeven tekenen, gezien de schema’s al gepost zijn.
Overigens zou het bij mij zo gepiept zijn, alle stekkers liggen er al. Leuk als ik besluit dat het ‘s winters te koud is in de wagen…
Groetjes Erik!

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Nee op dit moment ben ik nog even bezig met de HD pomp en de verdeler te vervangen en dan staat het even stil allemaal, omdat ik eerdaags naar Zwitserland moet rijden. Daarna ga ik er zo snel mogelijk mee aan de gang.
Je mag wel in de tussentijd je draadboom er uitknippen voor me !
. /
.
Nu C5 tijger…

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Ik zal nog even met Jan Weijer in Gasselterboerveen bellen, misschien heeft hij nog een auto staan met de draadboom erin, scheelt een hoop en is wel zo netjes.
Nu C5 tijger…