10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 
   
B_iks - Bx 16 Tzi Automatic - Verkocht (slotje!)
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 27 augustus 2007 01:17 AM
  [ # 136 ]

kan idd ook aan je radio liggen, als daar iets niet lekker in zit. Overigens met mijn pioneer weinig last van gehad, in de 1400 niet en in de 16v niet.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 27 augustus 2007 04:04 AM
  [ # 137 ]
McDean schreef:

als dat het niet is gewoon saafs ff de + van de accu kan je de volgende morgen tenminste starten Laughing

Te ingewikkeld om iedere keer te moeten doen natuurlijk, maar werkt wel altijd en goed! Daarom zit er in mijn oldtimertjes een massa-slot (is ook meteen een ideale start/anti-diefstalbeveiliging) Very Happy

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 27 augustus 2007 11:47 AM
  [ # 138 ]

Nou, ik kan jullie helaas nog niets meer vertellen. Vanochtend wist ie met een gemeten waarde van 12,3 volt nog net aan te slaan. Na een korte stilstand ging het nog maar net, dus een reserve accu en startkabels maar even standaard aan boord houden nu.
Voor wat betreft de radio; deze is door mijn huisspecialist bij aanschaf ingebouwd. Het kan natuurlijk verkeerd zijn gegaan, maar verwacht het niet. Het ding werkt ook prima. Het moet toch niet mogelijk zijn dat met de stroomverbruikers de accu binnen 6 dagen leeg is (kan sowieso al veel eerder zijn geweest, toen ontdekte ik het pas). Ik kan ‘m er anders ook wel even uit laten, vergeet ‘m toch nog al eens aan te zetten Rolling Eyes.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 augustus 2007 11:58 AM
  [ # 139 ]

radio afkoppelen,contact uit, minpool los maken, en tegen de - pool tikken.
als je vonken krijgt trekt hij stroom,wat dus niet zou mogen.

meestal hoor je bij het vonken, ook ergens wat tikken (relais)en dan weet je waar je moet gaan zoeken.

het komt wel eens voor dat de kofferbak verlichting blijft branden zonder dat je dit in de gaten hebt (hoedenplank) .

je achteraf ingebouwde airco zou ook wel eens de boosdoener kunnen zijn.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 27 augustus 2007 12:06 PM
  [ # 140 ]

Bedankt voor de tips, wup. Ik ga aan de slag! Later meer; nu je het zegt, die airco…......... Evil or Very Mad

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 augustus 2007 12:09 PM
  [ # 141 ]
B_iks schreef:

Vanochtend wist ie met een gemeten waarde van 12,3 volt nog net aan te slaan.

ligt het dan niet aan de startmotor? of zeg ik nou weer domme dingen?

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 27 augustus 2007 12:34 PM
  [ # 142 ]

Nou, ik kreeg net een deja-vu. Want voorheen als ik de accu losgooide ging dat met de nodige vonkjes gepaard. Zojuist eerst de radio afgekoppeld en toen de min los en tegen de minpool tikken: nu was enkel een licht knisperend geluid te horen, mag eigenlijk geen naam hebben (klokje?).

Ik laat de radio er voorlopig maar eens even af, dadelijk een flinke rit maken en als het goed is komt de accu dan weer een beetje bij. En dan morgenochtend even meten en kijken wat ie doet.

De startmotor is overigens nog geen jaar oud, de dynamo heeft in het voorjaar nog op de testbank gestaan en de accu is nieuw. Je zou zeggen dat dat in orde is. Dan inderdaad nog die aftermarket-airco, maar op welke manier zou die stroom kunnen slurpen bij stilstand? Ik zet deze altijd ruim voor thuiskomst uit.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 30 augustus 2007 01:52 AM
  [ # 143 ]

Radio er gister afgegooid en de accu blijft nu na een nachtje rusten keurig op spanning (ja, nieuw he Razz). Nu snap ik alleen niet waarom de radio zoveel stroom kan trekken. Misschien had ik ‘m aan laten staan, maar die kans acht ik klein.

De radio is als volgt aangesloten: constant plus op de memory draad en 12V-draad van de radio. Zo heb ik het zelf bij de ax ook gedaan en die doet het vrolijk na een week stilstand (met een veel oudere accu n.b.).
Kan ik door de radio via contact te schakelen het probleem van de lege accu nu voorkomen?

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 30 augustus 2007 01:57 AM
  [ # 144 ]

moeten allebij inderdaad op een contstante + kunnen, zonder dat je accu leeg raakt, wel is de kans dan groter om hem aan te laten staan Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 30 augustus 2007 02:14 AM
  [ # 145 ]

je zou de stroom kunnen meten welke de radio trekt, onderbreek de voeding naar je radio, multimeter er tussen en meet is hoeveel stroom hij trekt wanneer deze uit staat.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 30 augustus 2007 09:08 PM
  [ # 146 ]
B_iks schreef:

Radio er gister afgegooid en de accu blijft nu na een nachtje rusten keurig op spanning (ja, nieuw he Razz). Nu snap ik alleen niet waarom de radio zoveel stroom kan trekken. Misschien had ik ‘m aan laten staan, maar die kans acht ik klein.

De radio is als volgt aangesloten: constant plus op de memory draad en 12V-draad van de radio. Zo heb ik het zelf bij de ax ook gedaan en die doet het vrolijk na een week stilstand (met een veel oudere accu n.b.).
Kan ik door de radio via contact te schakelen het probleem van de lege accu nu voorkomen?

ik heb de radio en cd wisselaar op constant te zitten maar nooit last van een lege accu..

tussen contact moet er alsnog een kabel op de constant blijven zitten.. voor het geheugen. en als dat geheugen nie deugt en die em leeg trekt heb je nog een probleem lijkt me Wink

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 30 augustus 2007 10:23 PM
  [ # 147 ]

Maandag a.s. breng ik een bezoek aan de dealer en laat ik dat ook nog wel even nakijken; dit kan gewoon niet of de nieuwe accu is gewoon niet goed.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 12 september 2007 10:58 PM
  [ # 148 ]

Weer wat verder; ik was heel blij met m’n bx, totdat deze zojuist weer weigerde aan te slaan na 5 dagen stilstand met jawel: een te lege accu! De radio lag er af en de accu was nu niet helemaal leeg zoals vorige keer (geeft nog 10,7 volt), maar kennelijk is er nog een stroomlekje. Dat zoeken we op! Dus maar weer in de reserve-ax naar m’n werk gescheurd, ook leuk Twisted Evil.

Maar hiervoor alle reden tot blijdschap, want het start/loopprobleem is eindelijk getackeld. Met behulp van de uitleescomputer de gasklep in de juiste hoek gezet en nu is het starten en lopen, constant lopen, geweldig gewoon! Overigens lijkt er verplaatsing van werkomgeving op komst, dus ik moet nog even wat overdenken. Het is een geweldige bx, maar als daily driver op de lange afstanden is een tzd automaat/tzd turbo financieel een beter idee. Ik denk nog even.

Nu zit ik alleen dus nog met dat stroomlekje…........ze blijven je tarten tot in het onmogelijke Razz.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 13 september 2007 12:40 AM
  [ # 149 ]

Mooi dat de auto het weer goed doet. Ik dacht al dat die radio niet het enige probleem kon zijn. Ik heb al jaren mijn radio op de constante plus en geen enkel probleem.

Maarreuh welkom binnenkort bij de TZD turbo-rijders-groep Very Happy Wink  Wel een break hoop ik?  Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 15 september 2007 11:00 PM
  [ # 150 ]

Ik ben eruit! Zojuist mezelf eens verdiept in de basis van elektrotechniek en de multimeter ter hand genomen. De radio had in ieder geval niets met het probleem te maken, maar de airconditioning was de boosdoener. Deze werkte bij aankoop niet door een probleem in de elektriek en daarom had de aircoboer stroom direct van de accu naar de relais-rails getrokken. Leuk en aardig, maar wel een flinke lekstroom!

Blij dat ik dit probleem heb op kunnen lossen, volgende stap is nu de werking van de airco weer in de oorspronkelijke staat terugbrengen (er klopt trouwens nu wel meer niet, want airco aan is automatisch recirculatie aan!??!) maar er is gek genoeg geen enkele zekering te vinden van die airco-installatie.

Profiel  
 
 
10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook