




















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
De massa is 1 probleem, maar er lopen ook talloze draadjes die signaaltjes moeten doorgeven. Vanwege een slechte inkoopactie bij Citroen destijds, hebben ze “goedkoop” dun (goedkoop is een understatement, want het is echt troep) bedrading gebruikt. Alleen waar iets meer stroom loopt, hebben ze vanwege de veiligheid, iets dikker brak draad gebruikt en ommanteld met brak canvas, wat inmiddels al verpulverd is.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Dus daar licht een klus voor de elektrichen weg gelecht!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Het toverwoord is trouwens “weerstand”. Stel dat je 12 volt over een draad van 10 meter zet, meet je het aan het eind 12 volt, dan heb je een goede kwaliteit draad, 99,99999% whatever pure koper. Zet je er een stekker aan, die ze destijds bij Citroen gebruikten, komt er ineens maar 11,5 volt aan. Maak die stekker vuil en er komt maar 11 volt aan. Slechte massa, hoppa, 10 volt over.
Maak dat stukkie draad 50 graden warmer en opeens geeft het metertje slechts 9 volt aan.
Doe nu eens het bovenstaande met de draad die Citroen gebruikt, dus 0,5mm2 of dunner en je schrikt je lazerus.
Je kan ook spontane meldingen over koelvloeistof niveaus en oververhitting krijgen, ‘t maar een waarschuwing
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
eXpelliarMus schreef:Dus daar licht een klus voor de elektrichen weg gelecht!?
Dus daar ligt inderdaad een klus die voor een elektricien is weggelegd
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Willem schreef:eXpelliarMus schreef:Dus daar licht een klus voor de elektrichen weg gelecht!?
Dus daar ligt inderdaad een klus die voor een elektricien is weggelegd
Kijk, daar zat ik nou net op te wachten een Forum spellingscorrector.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Jan-hendrik schreef:eXaMple schreef:ieksEmmu schreef:het aflezen van de olie bij XM’s via peilstok of via dashboardwijzertje is gewoonweg bagger…
bij een 16v gaat dat wel prima trouwens
‘Bagger’ zaken krijg je alleen bij slecht onderhouden wagens. Bij mijn huidige XM en alle vorige Cits ook werkte het perfekt.
hoe vaak sta je aan het begin van een rit perfect horizontaal geparkeerd? ff wegrijden naar een horizontaal stukje weg heeft geen nut want dan is je olie al in beweging en valt er niks betrouwbaars meer af te lezen, toch?
Een beetje late reactie, maar heb jij die XM uit Leiderdorp gekocht? Je was me net voor!
Groet,Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Yep! de Leiderdorper v6..
MOeten nog wel paar dingetjes aan gedaan worden zoals je al gelezen hebt maar de algehele toestand is echt er goed. Alles werkt echt ongelovelijk




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
OK
Wie weet het meeste van de prv v6
Ik heb last van wat tikkend kleppengebeuren en de ‘specialist’ zegt dat ie de kleppen zal stellen en dat het dan goed is.
Ik hoor ook verhalen dat die kleppen zichzelf stellen.
Wie o wie weet hoe het werkelijk zit???























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
XMTurboCT schreef:Een beetje late reactie, maar heb jij die XM uit Leiderdorp gekocht? Je was me net voor!
Groet,Arjan
Hahahahahah, Arjan je bent toch niet V6 verslaafd geworden he, of toch wel.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ach hooguit een klein beetje. Was meer voor als m’n rooie V6 niet door de apk zou komen. En het heeft er nu de schijn van dat dat wel gaat lukken…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Hoe zit dat nou met die kleppen van een V6?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Volgens mij staat elders op dit prachtige forum dat de prv kleppen niet gesteld hoeven worden…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
ja precies maar de specialist zegt van wel… daar zit um de crux
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Jouw specialist heeft geen gelijk, er zitten hydraulische klepstoters in. Maarreh, hou is het nu met het oliedruklampje?
Gr Martijn