airco koppelingspoulie
hennyavds
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 22 september 2007 06:37 PM

Goedemiddag,

uit de airco van mijn Picasso van 2000 (1.8—190.000 km) kwam een ratelend geluid. Weggebracht: moest worden bijgevuld. Is gedaan.

Van de week, 5 manden later, weer zelfde geluid. In garage werd nu geconstateerd: koppelingspoulie is eht aan het begeven. Reparatiekosten: euro 500,-

Vraag: is dit zelf te doen? Toen ik navraag deed naar het betreffende onderdeel gaf een 2e handsonderdelen zaak aan dat ze dan het type airco moesten weten. Daar kan ik in de documentatie geen info over vinden.
Weten jullie raad?

Hennyavds

Xsara Picasso 1.8
Xantia 2.0 HDI
C5 Ph2 2.0 HDI

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12528

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 september 2007 03:25 AM
  [ # 1 ]

Ik weet niet wat voor een type aircopomp erop zit, ik heb een Sanden SD…nogwat.
Toen mijn airco het niet deed dacht een Aircoboer dat het de koppeling was, hij zei als je handig ben dan kun je het zelf doen. Toen ik hem vertelde dat ik aardig wat sleutelervaring heb met koppakkingen, D-riemen, etc, zei de Aircoboer, oh dan is dit geen probleem voor jouw.

Hij heeft me toen zo een ding laten zien, exacte prijs weet ik niet meer, maar ik dacht iets van €130, deze is met de pomp op zijn plek wel los te halen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook