3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

Sierstrippen opknappen.
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 19 mei 2007 03:06 AM
  [ # 31 ]

Ik heb vanmiddag de sierstrip van de achterbumper maar eens op de Han S manier aangepakt.

Het is me op zich erg meegevallen. Wel is het een klusje waar je een setje handen te kort komt. Die deurstrips zijn gwoon eenvoudiger te hanteren dan dit lange ding met 2 bochten.

Ik heb idd het folie op een lange plank vastgezet. Is ongeveer 2,5 meter dat je nodig hebt. Rottige was dat je de strip rechtop Confused op het folie moet zetten. Dat is immers de langste kant . Daarna is het een kwestie van vastdrukken en weer los trekken om het strak te krijgen.

De hoeken waren idd rottig en heb er maar een verfbrander voor gebruikt in standje 2. Is prima te doen op deze manier. Ik ben wel van plan om de buurjongen even te strikken als de voorkant aan de beurt is.

de deurstrips ga ik ook op deze manier doen. Die rvs dingen had ik me dus kunnen besparen.

thnx Han, voor de tip.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 19 mei 2007 03:13 AM
  [ # 32 ]

Foto’s?? ben wel benieuwd hoe het er bij jou dame uit ziet, gezien haar verleden. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 19 mei 2007 03:28 AM
  [ # 33 ]
eXpelliarMus schreef:

Foto’s?? ben wel benieuwd hoe het er bij jou dame uit ziet, gezien haar verleden. Wink

je kunt er morgen naar kijken denk ik.

Op zich kan het nog veel mooier maar met 2 handjes ben ik tot nu toe best tevreden.

Profiel  

flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119

Gepost: 22 mei 2007 02:05 AM
  [ # 34 ]
Ijs schreef:
eXpelliarMus schreef:

Het spullie heet Alkor plakplastic en ik heb het gekocht bij boekhandel Stumpel in Hoorn.

Het is er in alle kleuren en dit ziet er gewoon uit als chroom.

Thanks ik ga er naar op zoek. Wink

Oeh, ook in goud verkrijgbaar…bling Laughing

he da’s ook toevallig, heb eens een zwarte ds gezien met gouden chevrons en lijsten. best geinig bij wijze van knipoog op m’n zwarte xm. nu alleen nog dat rood lederen interieur…

maar wordt vervolgd!

du pain… du vin… du Citroën

Profiel  

Smultie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

Gepost: 26 mei 2007 10:15 PM
  [ # 35 ]

Zooo, vandaag ook maar eens de zijkanten van de auto aangepakt.
Enige probleempje zijn die kleine stukjes boven de achterwielen; ik krijg ze er met geen mogelijkheid uit.
HanS, zou je me ff kunnen zeggen hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen??

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965

Gepost: 27 mei 2007 12:49 AM
  [ # 36 ]

Bij de achterwielen was bij mij niet nodig, maar bij de voorwielen wel en die moet je iets naar voren duwen waardoor de andere (rechte) kant vrij komt. Ik neenm aan dat het met die korte stukjes aan de achterzijde net zo zal werken, richting schuine kant duwen. Er kan opgedroogde modder tussen zitten waardoor het moeilijk gaat. Beetje kloppen en tikken helpt.

Profiel  

C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 220

- ID/DS Dspecial
Gepost: 27 mei 2007 01:23 AM
  [ # 37 ]

sierstrippen

Op de bumpers wil het ook wel hoor ook zonder plooien
als je de folie warm maakt(dus niet te heet) gaat het perfect
goed aanwrijven en klaar is kees
ik zou ze ook warm maken op de strips van de deuren want folie heeft gheugen het wil altijd terug naar de vorm van een rol
als je het warm maakt gebeurt dat niet meer en krimp ie ook niet meer
succes Very Happy

Greetz Martijn joint

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 27 mei 2007 04:19 AM
  [ # 38 ]

Re: sierstrippen

C5V6-CXGTITURBO2 schreef:

Op de bumpers wil het ook wel hoor ook zonder plooien
als je de folie warm maakt(dus niet te heet) gaat het perfect
goed aanwrijven en klaar is kees
ik zou ze ook warm maken op de strips van de deuren want folie heeft gheugen het wil altijd terug naar de vorm van een rol
als je het warm maakt gebeurt dat niet meer en krimp ie ook niet meer
succes Very Happy

mee eens, ik ga mijn achterbumper strip ergens deze week nog een keertje doen. als het goed is heb ik dan de beschikking over een extra setje handen en dan moet het goed gaan zonder die plooien.

Die plooien zijn nu net het verschil tussen mooi opgeknapt of sjonnie plakwerk…  Confused

Profiel  

Smultie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

Gepost: 27 mei 2007 01:13 PM
  [ # 39 ]
Han S schreef:

Bij de achterwielen was bij mij niet nodig, maar bij de voorwielen wel en die moet je iets naar voren duwen waardoor de andere (rechte) kant vrij komt. Ik neenm aan dat het met die korte stukjes aan de achterzijde net zo zal werken, richting schuine kant duwen. Er kan opgedroogde modder tussen zitten waardoor het moeilijk gaat. Beetje kloppen en tikken helpt.

Aarggh, bij mij wel, en ik krijg ze met geen mogelijkheid los. Misschien maar eens wat meer geweld gaan gebruiken dan Twisted Evil

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4965

Gepost: 23 september 2007 09:23 PM
  [ # 40 ]

Na vier maanden in weer en wind zien de sierlijsten er nog steeds uit als nieuw. Dat wou ik even melden.

Profiel  

C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 220

- ID/DS Dspecial
Gepost: 24 september 2007 12:27 AM
  [ # 41 ]
Han S schreef:

Na vier maanden in weer en wind zien de sierlijsten er nog steeds uit als nieuw. Dat wou ik even melden.

dan blijven ze nu ook wel zitten hoor Laughing

Greetz Martijn joint

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 28 september 2007 02:48 AM
  [ # 42 ]

Zijn die lijsten eigenlijk vlak?

Geen idee hoor, maar rvs strippen kan ik zo maken.
Die hoeven geen 75 euro te kosten, maar zolang ze maar vlak zijn.

Ik wil wel eens wat proberen.

Dan word het hoogglans RVS, maar niet op de bumpers.

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 28 september 2007 12:50 PM
  [ # 43 ]

Zit een flauwe knik in

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 28 september 2007 12:53 PM
  [ # 44 ]

Oké maar kan er geen vlakke in?

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 28 september 2007 12:55 PM
  [ # 45 ]
Rene van Maren schreef:

Oké maar kan er geen vlakke in?

Nee, hij loopt wel recht, maar na de flauwe knik heb je net 2 mm en die zet je vast in de strip

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook