Vandaag zag ik dat naast de handgrepen bij de achterstoelen (in de hemel) grijze afsluitbare openingen zitten, met een ondefinieerbaar haakje erachter) De plaatjes zijn makkelijk te openen en te sluiten door de inkeping, maar het haakje erachter is niet geschikt om iets aan op te hangen. Waar is in hemelsnaam dit voor bedoeld?
Volgens mij om het bagagenet aan te bevestigen, wanneer bv. de stoelen achterin plat liggen.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Bossie heeft gelijk; het is voor bevestiging van het bagagenet. Deze bevestig je aan de achterzijde van de stoelen wanneer deze omlaaggeklapt zijn. Aan de bovenzijde klik je het net dan in deze uitsparingen naast de handgrepen. Ik heb het een keer geprobeerd; werkt perfect!!
(handleiding, blz.132)
THanx
Vond het al zo’n vreemde plek om je lusje van je colbertje tussen te frommelen
zoals genoemd zitten achter die plaatjes de ogen voor het bagage-vang-net.
In de GC4P zitten er plaatjes achter de 1ste en achter de 2e zitrij.
Een tip om in de GC4P meer bagageruimte achter het net (geplaatst achter de 2e zitrij) te hebben:
Monteer het net onderaan niet in de uitsparingen in het zijpaneel, maar aan de ‘top tether’ stangetjes in de stoelen. Scheelt enorm in de ruimte.
Wel oppassen dat iemand dan niet de achterstoelen gaat verschuiven op de rail…..
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
“top tether stangetjes”? : ?
: ?
Vertel! !
!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
kijk ff aan de achterzijde van de 2e zitrij. Daar zitten plastic plaatjes met de tekst ‘top-tether’ oid. Als je die plaatjes eruit haalt (ze zijn voor bepaald type kinderzitje), kun je daar dus de rolbalk van het bagagenet op klikken.
Volgens het boekje is dat eigenlijk bedoelt voor als de 2e zitrij is opgeklapt en je het net wil gebruiken, maar zo kan het dus ook.
Voordeel: Scheelt een stuk laadruimte.
Nadeel: Je kunt de stoelen op de 2e zitrij niet verschuiven (anders gaat je net scheef).
Ideaal voor op vakantie en je (zoals wij) met kinderen de 2e zitrij toch wel wat naar voren kunt halen. Als er volwassenen op de 2e zitrij moeten zitten, zal het niet zoveel uitmaken: die moeten toch hun benen kwijt.
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Bedankt voor de uitleg eDsuB, ik zal het eens proberen.
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.