Ik weet dat er discussies gaande zijn over wat de oudste in Nederland rijdende CX is, maar weten we ook wat de jongste cx BERLINE is? Ik kwam er gisteren eentje tegen met het kenteken TZ. Blijkt uit einde februari 89 te zijn. Zijn er nog jongere bekend?
(BTW, ze staat te koop Een trd turbo 2)
als het goed is moet een 90 ook nog te vinden zijn
Ik heb zelf nog een ‘90 gti turbo 2 gehad,kwam uit duitsland.
Het bjr is natuurlijk wel ‘89,maar zijn daar in ‘90 op kenteken gezet.
Is hier ook als een ‘90 op kenteken gezet
Heb ooit bijna een gti turbo serie 2 gekocht,zat een ‘89 duits kenteken op.
Is dus pas na 3 jaar op de weg gekomen.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
de break is tot 91 geleverd omdat de xm break pas in 92 kwam
de prestige en berline zijn officeel tot 89 geleverd maar in 90 hadden sommige dealers nog voorraad
De mijne is op kenteken gezet ergens in maart 1989.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Jongste Cx berline—> Aankoop trd 2?
Nou ik ben gisteren wezen kijken en ze viel niet tegen qua looks. Wel de gebruikelijke plekjes maar daar kon ik door heen kijken.
Echter vond ik de motor enigzins tegenvallen in combinatie met een turbo 2. Enkel op toeren (3000) wilde ie goed trekken, dat in combinatie van de 2400 toeren bij 120 denk ik dat ik vaker in haar vier zal rijden dan in zijn vijf. Is dit herkenbaar? Ik heb het gevoel dat mijn xantia 1.9td sneller is. Verder geen lekkages en enkel rook bij het starten…
Rook bij starten zijn vaaks de versleten klephoedjes. Heb ik ook wel eens last van.
Enneuhm, de mijne is beslist niet traag. De turbo kikt al in bij de 2500 rpm. Vaak schakel ik net voor dat punt, vind em dan beter oppakken. 120 in de vierde versnelling kan ie wel, maar het is beter om gewoon naar de vijfde te gaan. Overigens houd ik een gemiddelde cruisesnelheid van 140 aan.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.