De laatste maanden word ik geterroriseerd met een storingsmelding
Storing Airbag of pyrotechnische gordelspanner defect
De auto is al zeker 5x naar mijn dealer in Purmerend geweest.
Hun service is echt heel goed maar tot nu toe geen oplossing.
De airback onstekingen zijn vervangen
De klemverbindingen zijn gesoldeerd
Div. updates
Bedrading is gecontroleerd
Tot nu toe helaas zonder resultaat. Men overweegt nu om en hele nieuwe draadboom te monteren.
De storing treedt steeds, pak beet om de 2-3 minuten op met een piep en de melding in de display en verdwijnt dan weer. Herkent iemand dit ?
heb het ook al voorgehad, en toen hebben ze de knooppunten in de bedrading onder de middenconsole veranderd, probleem was een te hoge weerstand in het knooppunt
Nothing moves you like a CITROEN
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek !
Hoi,
Bedankt voor je respons!
De knelverbindingen zijn bij mij ook al doorgesoldeerd. De sensoren zijn verangen EN de centrale airbagmodule in de middenconsole.
Resultaat tot nu ( 8x garage) 0,0.
Nu worden de airbags stuk voor stuk vervangen door dummies.
Voor einde garantie moet de auto maar snel weg ! ik heb het na 25 jaar Ford en de 1x Citroen wel gehad.
Er is een nieuwe draadboom gemonteerd.
Het probleem is nu eindelijk verholpen
Vermoedelijk was het de stekkerrverbinding in het linker zij gordijn.
Gelukkig is het opgelost
Oftewel….. iets waarvan de gemiddelde mercedes dagelijks last van heeft (electronica)
Kun je beter hebben dan roest (ford)
patrickvdeurzen schreef:
Kun je beter hebben dan roest (ford)
Hoe lang is geleden dat jij een Ford gezien hebt?
Zelf Alfa’s willen niet meer roesten: knappe jongen die een op mijn 3 jaar “oude” Alfa roest vindt….
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ronald1963 schreef:
Zelf Alfa’s willen niet meer roesten: knappe jongen die een op mijn 3 jaar “oude” Alfa roest vindt….
Volstrekt offtopic, maar….
Mijn buurman’s 1 jaar oude 147 is net terug van de spuiter, alwaar onder garantie enige roest weggewerkt is. Dit overigens nadat de distr.riem bij 40k was geknapt.
Hoe dan ook, je probleem is opgelost, en dat is prachtig. Maar besef wel dat dit en soortgelijke problemen een fenomeen is waar alle automerken mee worstelen. Zulke geavanceerde en gevoelige materialen in een auto stoppen welke onderhevig is aan extreme schommelingen in zowel temeratuur en vochtigheid, is vragen om problemen. Het is al een wonder dat vrijwel alle merken de problemen dusdanig onder de knie hebben gekregen dat het meestal blijft bij dit soort kleine zaken.