Dit topic reserveer ik alvast om de restauratie van mijn BX Sport te verslaan. Het gaat om de Sport zoals die ook op mijn website staat: http://www.bxsport.nl
Ik ga hem aankomend weekend na 1,5 jaar uit de stalling halen. Zou het nodig zijn de olie te verversen? Ding heeft sinds de laatste verversing 1500 km gereden en die laatste verversing is ongeveer 2 jaar geleden…
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010














Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Re: Restauratie BX Sport
bxsport.com schreef:Dit topic reserveer ik alvast om de restauratie van mijn BX Sport te verslaan. Het gaat om de Sport zoals die ook op mijn website staat: http://www.bxsport.nl
Ik ga hem aankomend weekend na 1,5 jaar uit de stalling halen. Zou het nodig zijn de olie te verversen? Ding heeft sinds de laatste verversing 1500 km gereden en die laatste verversing is ongeveer 2 jaar geleden…
Gewoon doen, bus olie en een filtertje kost niet zo veel.
Moet je nog beginnen met restaureren of is het al gedaan?
Ik zou de olie pas vervangen op het einde want vaak word de motor niet warm (ff omhoog laten komen etc) en dan vervuilt deze enorm
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Zo, de auto staat op de oprit. Hij had meer dan een jaar stilgestaan. Beetje nieuwe benzine d’r in, accu aansluiten en meteen starten. Paar keer gegymnastiekt, nog even langs een tankstation de bandjes oppompen, voltanken en we waren klaar voor de rit naar huis. En waarachtig: zonder enig probleem 250 km gereden vanaf de stalling tot thuis. Heerlijk, om weer eens met de Sport te rijden in plaats van een leasediesel.
van de week de boel weer demonteren zodat ik kan beginnen met schuren.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Ik ga jouw site nog eens even om m’n gemakkie doornemen, want wie weet halen we onze volgende auto en motor ook uit België. (...voorlopig nog even niet). Het scheelt best wel ondanks de BPM die je achteraf nog moet betalen. Maar het is erg interessant om te lezen hoe jij te werk bent gegaan.
Ps. Da’s ook toevallig, een mede-tilburger!
Goed werk, Remco!
Kom maar op met die restauratieverslagen, ook al staat het begin ervan al op jouw site. Al is dat eerder het aantrekken van een rood jurkje voor de BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Goed werk, Remco!
Kom maar op met die restauratieverslagen, ook al staat het begin ervan al op jouw site. Al is dat eerder het aantrekken van een rood jurkje voor de BX.
Nou, een groot deel van de restauratie is al gedaan. Voordat ie een rood jasje krijgt wil ik hem technisch helemaal goed hebben. Even een opsomming wat er in de loop der jaren al gedaan is:
- laswerk aan dragende delen achterzijde
- laswerk aan schermen achterzijde + bodem achterzijde
- laswerk aan dorpel passagierszijde
- alle verbredingen (skirts, voor/achter spatbord) zijn gedemonteerd en zijn bijgeplamuurd en geschuurd
- 2 nieuwe voorschermen zijn al aanwezig
- nieuwe bollen, nieuwe radiateur, carbs zijn afgesteld
Hetgeen wat nu nog moet gebeuren:
- laswerk aan voorschermen binnenkant
- wat laswerk rond de voorruit
- nieuwe middendemper en einddemper monteren
- schuren
- spuiten
Vooral dat schuren zal nog wel een aardig klus worden, maargoed, daar heb ik de tijd voor. Ik ben al lang blij dat ik de auto nu bij huis heb staan zodat ik echt aan de slag kan.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Is de kofferbakbodem eigenlijk wel goed? Want die willen ook nog wel eens rot gaan.
Ik neem aan dat je het laswerk goed hebt laten conserveren nadien? Enig idee hoe het houdt?
Ik ben wel benieuwd hoe rot de koets is rond de raamstijlen. Helaas begint mijn diesel last te krijgen van de beruchte overgangen bovenaan de A-stijlen bij de voorruit. Ik ben dus wel benieuwd naar de kostentechnische ervaringen met het laten restaureren hiervan.
Als ik het zo hoor heb je de techniek prima onder controle.
Wat voor kleur rood ga je de Sport geven? Rouge Vallelunga? Ik neem aan dat je het nu wel laat afwerken met blanke lak?
Ik ben in elk geval heel benieuwd.
Leuk dat je d’r weer mee verder gaat, dacht al dat het project gestrand was.
bent u ook zo’n fan van de politie??
Keesjr schreef:Leuk dat je d’r weer mee verder gaat, dacht al dat het project gestrand was.
Nee, zeker niet! Even 2 foto’s zoals ze d’r nu bij staat:
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gaaaf!!!...
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
bxsport.com schreef:Keesjr schreef:Leuk dat je d’r weer mee verder gaat, dacht al dat het project gestrand was.
Nee, zeker niet! Even 2 foto’s zoals ze d’r nu bij staat:
Dat gaat de goede kant op. Maar hoe heb je het voor elkaar gekregen een duplicaatcode op je kenteken te krijgen? Zijn de papieren kwijt geweest ofzo? Ik zie de platen in de garagebox hangen…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:bxsport.com schreef:Keesjr schreef:Leuk dat je d’r weer mee verder gaat, dacht al dat het project gestrand was.
Nee, zeker niet! Even 2 foto’s zoals ze d’r nu bij staat:
Dat gaat de goede kant op. Maar hoe heb je het voor elkaar gekregen een duplicaatcode op je kenteken te krijgen? Zijn de papieren kwijt geweest ofzo? Ik zie de platen in de garagebox hangen…
De kat heeft de originele papieren opgegeten. Serieus. Volgens de RDW moest ik daarom duplicaatkentekens aanvragen. Achteraf bleek dat dat waarschijnlijk niet eens nodig was. Als ik weer ga rondrijden gaan die duplicaatplaten eraf en de originele er weer op. Wel een hele kleine kans dat ik daarop wordt aangehouden
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
bxsport.com schreef:karel schreef:bxsport.com schreef:Keesjr schreef:Leuk dat je d’r weer mee verder gaat, dacht al dat het project gestrand was.
Nee, zeker niet! Even 2 foto’s zoals ze d’r nu bij staat:
Dat gaat de goede kant op. Maar hoe heb je het voor elkaar gekregen een duplicaatcode op je kenteken te krijgen? Zijn de papieren kwijt geweest ofzo? Ik zie de platen in de garagebox hangen…
De kat heeft de originele papieren opgegeten. Serieus. Volgens de RDW moest ik daarom duplicaatkentekens aanvragen. Achteraf bleek dat dat waarschijnlijk niet eens nodig was. Als ik weer ga rondrijden gaan die duplicaatplaten eraf en de originele er weer op. Wel een hele kleine kans dat ik daarop wordt aangehouden
En een Sport heeft niet eens een kat…
Wel balen, naja, als je de dup-platen bij je hebt kunnen ze je niet zoveel maken zou je zeggen.
Ich bin ein Breaker
Wellicht is het inderdaad handig om de kentekenplaten met de duplicaatcode altijd in de achterbak te hebben liggen. Daarmee zou je eventueel gezeik van Oom Agent kunnen voorkomen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zo, ff een klein updateje. Afgelopen tijd druk geweest met andere dingen, maar ik ben nu bezig met het plamuren van de bumpers die er dus af liggen. En veeeeeeeel schuurwerk, oa de motorkap en het dak. Wat een k*twerk.
En ondertussen heb ik ook nog eens mijn motorrijbewijs gehaald dus ben ik ook op zoek naar een leuke motor. Suzuki 600 GSX-F ofzo.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010





Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Mooi man!
Succes met de restauratie.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82