Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Ik vroeg me af hoe de wielschermen bevestigd horen te zijn. Mijn schermen liggen al sinds aankoop in de kofferbak, omdat er een stukje auto is weggeroest, waaronder het deel waar het wielscherm met een pennetje in hoort te steken (achterzijde).
Maar hoe zit de constructie aan de voorkant van het scherm in elkaar? Bij mijn beide schermen steekt er een enorme stalem pen uit het scherm. Hoor je die los te kunnen draaien, om vervolgens vanaf de portierzijde door het gat te steken, en vast te draaien in het scherm? Er ontbreekt volgens mij ook een soort dop aan het eind van die pen.
Ik ga het ontbrekende stukje auto reconstrueren, en dan kunnen die schermen er ook weer in.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Je snapt ‘m helemaal. Die pen hoort vast te zitten in de auto. Die dop die je mist zit met een veerpen vast. Door die dop zit de pen in je auto vast. Er zou ook nog een veer bij moeten zitten, waardoor de pen terugveert als je eraan hebt getrokken om je wielflap te kunnen (de)monteren.

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
hmm… dus door aan de dop te draaien, draai je de pen los uit de moer die op dat scherm zit, vervolgens trek je aan de pen waardoor je het scherm eruit kan pakken? De veer zit dan aan de wielkastzijde, en niet aan de portierkant? Bij mij ontbreekt dus de veer en de dop.
Eerst maar eens die pen uit de schermen zien te krijgen. Dat zit zo vast dat ik zowat veronderstelde dat het niet los hoort te kunnen. wel dus…

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mocht je naar de sloop willen gaan om eventueel pennen te halen, let op dat de pennen van een break langer zijn. En dat de pennen van een serie anders zijn.

Totaal aantal Berichten: 139
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Mooi woord…....wielflap
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.