hmmmm
Ik weet niet precies waar je werkt, Rene, maar er zijn in IJmuiden (en misschien ook Velserbroek) genoeg metaalbedrijven die een zetbank (of hoe heet zo’n ding) hebben, die kunnen die strips wel voor je ombuigen. Voor een paar strips kun je waarschijnlijk voor een appel en een ei terecht…
Groetjes Erik!
Ik werk in zo een bedrijf
Twee kantbanken hebben we, en twee walsen
Probleem is dat ik te veel machines moet gaan instellen..
Daarom maak ik ook geen XM dorpellijsten, want daar zit ook een knik in.
maar ik zou wel graag een set willen hebben(met bloemkool)
Misschien kan ik er wat mee

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Rene van Maren schreef:Ik werk in zo een bedrijf
Twee kantbanken hebben we, en twee walsen
Probleem is dat ik te veel machines moet gaan instellen..
Daarom maak ik ook geen XM dorpellijsten, want daar zit ook een knik in.
Als je die machines 1 keer instelt en er een stuk of 10 gaat maken…... 10 raak je hier wel kwijt
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Als iemand me een set kan leveren (met bloemkolen) wil ik wel wat proberen natuurlijk!
Materiaal zou bij mij 1mm dik worden.

Totaal aantal Berichten: 1185
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Leuk draadje. Ik denk kijk eens wat het bij de dealer kost. Nou, 105 euro alleen al voor 1 voorportier! Dat gaat dus nergens over…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Ik heb wel een setje over, zonder bloemkolen. Wil je die?

Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
Nou, dat heb ik liever
Het is nu alweer een hele tijd verder, en ik ben benieuwd hoe de “plakplastic” - strips zich gehouden hebben..
Heren: is het nog mooi, en aan te bevelen? Of is de mooi-igheid er met flink wat zon en een stuk of wat wasbeurten weer af?
Ben benieuwd naar de ervaringen!
Flink wat zon ? Hoe bedoelt U ? Mijn XM is het land niet uit geweest dit jaar.
Gelukkig is ze heerlijk droog van binnen in tegenstelling tot de dampige 205 van de vrouw.
Het plaksel zit er nog netjes om, ondanks de kou en veel regen.
Toch denk ik dat de op marktplaats verkrijgbare strips een betere keuze zijn. E.e.a. ziet er nu toch wel wat kitscherig uit maar dat is meer te wijten aan dat ik de strips voor het beplakken niet netjes genoeg heb gladgeschuurd. Her Weer lijkt er weinig invloed op hebben gehad.
Al met al valt het wat levensduur betreft niet tegen. Maar eens kijken wat komende herfst eh… winter ermee gaat doen.
Balen dat de bumperstrips er nu naar verhouding zo lelijk uitzien. Deze zijn nog origineel bloemkool en plakken ga ik pas doen als het buiten warm is. Kan nog wel even duren…
Ik zit er aan te denken om van de strips met bloemkolen er eens 1 af te halen , met een scherp stanleymes van het bovenste plastiek een “lange flap ” te maken en dan de strip er uit trekken , bloemkool schoonpolijsten, strip er weer opplakken ,afdekken met transparante lak eventueel en de flap weer dichtmaken en de snede afkitten met transparante siliconenkit .
Is dit te doen volgens jullie ?
Wie durft ?
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Dirk de Pirk schreef:
Is dit te doen volgens jullie ?
Wie durft ?
Of dit te doen is, weten we pas als het gedaan is…
Dus Dirk, veel succes! We horen graag het resultaat….
O ja, graag wat foto’s maken!
ik vraag me af of het kan hoor. Die bloemkolen onstaan doordat er vocht tussen de buitenste kunstof laag en het folie dat daaronder ligt terrecht kan komen.
Maar…..
Ik juich je initiatief van harte toe want het lijkt mij een K klus van de hoogste categorie

Totaal aantal Berichten: 582
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
wat een gouden tip!!!
ik ga morgen gelijk naar de boek handel!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4