Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik zal eerst moeten gaan zoeken. Ik weet niet of ik bakjes heb. Klepjes misschien wel en die zouden dan grijs zijn.
Laat het maar weten als je iets hebt. Maar zoals eerder gezegd, ik heb ook echt de bakjes nodig. Maar die kan ik eventueel ergend anders weer zoeken.
Maar kijk jij eerst maar wat je hebt liggen, dan zien we wel weer verder.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Dit is dus ook een oplossing. Niet het mooiste, maar als het dicht is ziet geen hond er iets van.
Kijk, dat ziet er ook nog eens stevig uit.
Maar hoe zitten die scharniertjes nu aan het bakje vastgemaakt? En wat is dat grijze spul waarmee ze aan de deksels zijn bevestigd? Sorry, maar ik ben nogal een n00b.

- BX 1.9 TURD, de Euro
2-componenten lijm.
OK. Ik ga dit weekend eens bij de Praxis kijken of ze mooie scharniertjes hebben. Wie weet hebben ze ze nog wel iets kleiner, ziet er meteen wat beter uit.

Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
Matthijs2006 schreef:garagestmarien schreef:Matthijs, ben je opzoek naar van die klepjes? Of was het zomaar een vraag?
Zomaar een vraag. Heb geen CX namelijk.
Maar zou een CX die die dingen niet meer heeft of waarbij ze kapot zijn, zo laten staan. Kan me daar zo aan ergeren.
Volgens mij hebben ze later dezelfde klepjes gebruikt voor de iksem
Zijn ook allemaal kapoet…
Echt dezelfde klepjes of alleen hetzelfde systeem? Ik kan me namelijk niet voor de geest halen hoe dat in een XM eruit ziet.

Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
Gewoon kapotgaande klepjes…
Je moet er vreselijk voorzichtig mee zijn breken zo af
Heb zelf zeven jaar geleden nieuwe bakjes en klepjes besteld en dat waren volgens de dealer de laaste die op voorraad lagen in het centraal magazijn. gebruik ze nooit en zijn nog steeds heel. Volgens mij verzwakken ze ook door zonlicht omdat het plastic keihard wordt en dan afbreekt bij de scharnierpuntjes.
Het blijft vreselijk fragiel dat ze dat zo konden maken
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
citrospeeds schreef:Volgens mij verzwakken ze ook door zonlicht omdat het plastic keihard wordt en dan afbreekt bij de scharnierpuntjes.
Volgens mij is dat precies bij mij ook het geval, want alleen de scharnierpuntjes van de bakjes zjin afgebroken. Maar ja, de auto heeft dan ook 14 jaar in de Spaanse zon gelegen.
Elk nadeel heeft zijn voordeel je cx zal dan nog wel keihard zijn als ze veertien jaar heeft liggen zonnen
en tja wat is dan erger
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Zo is het maar net.