Wie kan me vertellen welke schroefdraad de nippel heeft welke je in de hydrauliekaansluiting van de veercilinder draait. Mijn draad zit er scheef in en ik moet hem opzuiveren met een tap.
Groet, Léon.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als die nippel scheef zit, dan zal je al een groter gat moeten tappen en dan past die nippel niet meer. Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd?
De nippel zit alleen aan het begin scheef, als ik met een tap de draad opzuiver kan ik hem er weer helemaal in draaien waardoor ik hoop dat de boel dicht zit en ik geen andere cilinder nodig heb.
Ik moet echter wel weten welke schroefdraad het is, volgens mij geen metrische maat.
De schroefdraad maat is M7, een bekende maat in het merk [vroeger].
hmm, M7?
ik dacht toch werkelijk M8 hoor..of ben ik nou abuis?
mvgr wupke














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
kreazyV8wuppo schreef:hmm, M7?
ik dacht toch werkelijk M8 hoor..of ben ik nou abuis?mvgr wupke
Ik dacht dat het ook M8 was.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
dus nou wilde ik het weten ook.
ik wist het gisteren al zeker, maar ik heb net even gemeten en gekeken..
het is M8 dus..
mvgr wupke:die niet weet waar de M7 wartel vandaan komt?
Ik ben er inmiddels ook achter, M8 dus. Ik heb er een M8 moer op kunnen draaien dus dat is duidelijk. Na de schroefdraad opgezuiverd te hebben is de zaak dicht.
Mijn conclusie na de achterdraagarmlagers vervangen te hebben,
Wel goed zelf te doen op voorwaarde dat je beschikt over een brandersetje om de zaak flink warm te stoken. ALLES zat namelijk muurvast.
ook moet je m.i. een binnentrekker hebben om het buitenste deel van de lagers er uit te halen.