Wat moet ik mijn cx gooien? Ik gok 98’ maar zou graag zeker weten.
The world is yours!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Kijk op http://www.citroen-cxclub.nl en dan bij FAQ. Daar moeten de gouden tip wel bijstaan. Suc6.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Godver! Ik heb er 15 L v-power in zitten, en toen ik vermoedde dat dat dus niet zo’n goeie zaak zou kunnen zijn er nog 30L 98’ bijgegooid…
Zou dat mengseltje van 95 en 98 ook nog schadelijk kunnen zijn?
The world is yours!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ZIt daar maar niet te veel over in hoor. Valt wel mee, maar het is wel zaak dat je inderdaad aanvult met 98. Pingelen kan erg schadelijk zijn voor je motor.
Oef!
98 98 98 98 98 98
Net als met windows eigenlijk! Ik kijk vol verlangen uit naar euroXP
The world is yours!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Maak je niet al te druk hoor. VPower is eigenlijk 97 RON, alleen het schijnt dat die categorie niet bestaat in NL oid… vandaar dat er 95 op staat. Maar ik doe altijd gewoon lekker vieze total 98 excellium (beide stations op de route zijn total).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
botsai schreef:Oef!
![]()
98 98 98 98 98 98
Net als met windows eigenlijk! Ik kijk vol verlangen uit naar euroXP
“u staat op het punt om uw tank te vullen, weet u zeker dat u dit wil doen? ” of “een ernstige fout in deze tankvulling is vastgesteld, uw motor word dadelijk gestopt”
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik heb de laatste 2 jaar dat ik mijn Croisette had op 95 gereden omdat een van de pompen hier de 98 de deur had uitgedaan voor een V-power-kloon. Dit was op aanraden van Ad Brouwer. Als ie zou gaan pingelen konden de kleppen wat bijgesteld worden. Echter heeft ze nooit gepingeld en en ook was er geen verschil in prestatie of verbruik merkbaar.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
Ik zweer bij 98! Ik heb een tijdje V-Power getankt, maar dat is slecht bevallen. Ik miste af-en-toe wat power en het leek wel of de motor soms een beetje inhield. Ik ben toen weer 98 gaan tanken en hij draaide weer als een zonnetje.
Ik ben zelfs zo ver gegaan dat ik in principe alleen maar Total tank, maar dat is gewoon een tik. Je kunt er natuurlijk gewoon ieder merk in gooien.








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik gooide (LPG) altijd euro 95 in een 2.5lt. Dat kon volgens een door Citroën geleverd overzicht ook makkelijk. En mengen met 2 octaangetallen lijkt me al helemaal geen punt.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )