ja inderdaad wat wupke zegt is zeker waar.
de auto is nu nog mobiel, en als de leiding breekt niet meer.
als je in groningen woont zou ik timmer, franse auto of bm proberen.
als je overal nee als antwoord krijgt moet je me maar even een pb sturen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Ik denk dat Piet wel spannendere dingen gedaan heeft dan een remleidinkje vervangen. Dat komt prima in orde, daar heeft ie geen Franse auto’s oid voor nodig.
Animal triste post coitum
Serge schreef:Ik denk dat Piet wel spannendere dingen gedaan heeft dan een remleidinkje vervangen. Dat komt prima in orde, daar heeft ie geen Franse auto’s oid voor nodig.
Ha serge heb je wat goed te maken Maar zonder gekheid ik heb even contact met Erik gehad en rij deze week even bij zijn werk langs dan laat hij mij even zien wat precies de bedoeling is, verder krijgt de dame elke dag drie x kruipolie toegediend op de bouten en gaan we het dit weekend aanpakken. Maar ik neem de waarschuwingen wel even serieus, is het al eens iemand hier gebeurt dat het mis ging ? en wat dan en wat was de oplossing?
Wordt nog een druk weekend met jou Dames en de mijne…
Ik noem het liever ‘een zwak moment’.
Animal triste post coitum
ik heb het een paar X bij de hand gehad.
een paar X is het me gelukt met veel frunniken om met de flairtang direct achter de afgebroken leiding een nieuwe stuik te zetten.
en ik dacht 2 of 3 X heb ik de hele leiding vervangen, dus vanaf de remservo naar het wiel.
een paar X ook de wartel op de klauw afgebroken, gelukkig niet door mezelf
want wartels uit aluminium draaien is mn grootste sport.
hamers botte beitels verf fohn tangen kruipolie, enz enz enz,, een hele grote truuken doos om die los te krijgen.
maar als die afbreekt, zul je moeten boren en tappen, en de hele klauw eraf moeten halen, op de auto is het geen doen miz.
temeer daar je alle vijlsel weg wilt hebben..
mvgr wupke






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
pete72ds schreef:Serge schreef:Ik denk dat Piet wel spannendere dingen gedaan heeft dan een remleidinkje vervangen. Dat komt prima in orde, daar heeft ie geen Franse auto’s oid voor nodig.
Ha serge heb je wat goed te makenMaar zonder gekheid ik heb even contact met Erik gehad en rij deze week even bij zijn werk langs dan laat hij mij even zien wat precies de bedoeling is, verder krijgt de dame elke dag drie x kruipolie toegediend op de bouten en gaan we het dit weekend aanpakken. Maar ik neem de waarschuwingen wel even serieus, is het al eens iemand hier gebeurt dat het mis ging ? en wat dan en wat was de oplossing?
Wordt nog een druk weekend met jou Dames en de mijne…
Als je het nog nodig hebt, hier een beschrijving over het remmen stellen. =====>
bedankt maar de site werkt niet optimaal ziet er wel nuttig uit






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
\\offtopic
Kun je me even per PB melden waar je moeite met de site hebt ??
je hebt PB
Remslangen zijn vervangen, Bij de eerste nog even lastig om de hydro leiding weer goed in de slang geschroeft te krijgen maar de tweede zat er in 15min. op. Toch het idee dat het voor-in-olieen met kruipolie 4 dag 3xpd geholpen heeft.
Nu nog 1 klusje en dat is de li-koplamp afstellen, staat wat te hoog, en dan APK !!
Vraagje?
Morgen wordt de dame gekeurd maar ik heb ergens gelezen dat niet alle keurmeesters weten hoe ze de handrem moeten testen.
Waar ik heb laat keuren testen ze de remmen door op een plateau te rijden en dan te remmen. Hij deed dit ook met de handrem, dus erop rijden en dan de handrem aantrekken, is dit de goede methode ?
ja dat is de goede methode, en al is het verschil meer dan 50 % OP DE HANDREM, dan mogen ze hem niet afkeuren !
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:ja dat is de goede methode, en al is het verschil meer dan 50 % OP DE HANDREM, dan mogen ze hem niet afkeuren !
mvgr wupke
Oh hoe groott moet dat verschil dan wel zijn dat ze hem mogen afkeuren?
sla me nou niet meteen af als ik het niet exact juist heb.
maar ik heb begrepen dat op dit moment de regel is, dat:beide wielen moeten remmen met de handrem, echter als 1 een duidelijke vertraging geeft, en de ander maar (bv) 3 % daarvan, dan mag hij niet worden afgekeurt.
in die zin dus een afwijking van 97%..
het gaat er dus om dat met de HANDREM, beide wielen moeten remmen, en als er 1 is die het maar net iets doet, en de ander goed, dan is het APK goed…
de rest van de remmen mogen max 20% afwijking hebben tov van elkaar.
dwz per as, dus links tov rechts.
mvgr wupke
bedankt wupke hier kan ik iets mee