Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
14 oktober
Het is schitterend weer, dus tijd om maar weer eens wat aan mijn auto te gaan doen. Ze moet toch een keer de weg op. Ik wil eigenlijk, en dat is niet eens nodig om haar de weg op te krijgen, maar ik wil toch mijn dubbele luchthoorn ingebouwd hebben. Dame Blanche heeft deze claxon niet, maar wel de gaten voor montage. Dus slopen maar weer uit Jacqueline. Dat is een klusje van niks. Dat is zo gebeurd. Het volgende ding dat vervangen moet worden is misschien een drijfstang voor de versnellingsbak. Het schakelen gaat wat schokkerig en op één van de twee drijfstangen zit een enorme speling. Dit is ook eenvoudig te vervangen. Gewoon loswippen uit Jacqueline en ruilen met die van Dame Blanche. Het blijkt, dat de drijfstang van Dame Blanche plastic cupjes mist. Geen wonder dat er een hoop speling waar te nemen viel. Maar nog is het schokkerig schakelen niet weg. Ook wil de versnellingspook niet echt in de neutraalstand schieten. Volgende ding om te ruilen, om bij de eenvoudigste dingen te beginnen, is het omzetten van de versnellingspook. Die heeft een nylon bol die als gewricht dient. In de loop der tijd kan die bol zodanig versleten zijn, dat schakelen niet meer soepel gaat door overmatige slijtage en verkeerde slijtage. Dat dus vervangen. En dat is net even ingewikkelder dan het ruilen van drijfstangen of claxons. Hiertoe moet het middenconsole van het dashboard eruit. Dat houdt ook in, dat de bedrading van alle knoppen in dit console los moet. Om het mezelf makkelijk te maken haal ik de bedrading los per schakelaar, wip de schakelaar los en monteer de draden weer, opdat ik weet welke draad waar hoort. Anders komt ik er straks niet meer uit. Ik heb nou eenmaal niet zo heel veel verstand van de elektrische kant van auto’s. De versnellingspook zelf zit in een metalen behuizing. Met slecht één boutje zit de pook vast, maar zie maar eens die bout los te draaien door een gaatje in de behuizing. Uiteindelijk lukt dat nog wel. Zowel bij Jacqueline als bij Dame Blanche, want bedenk wel, dat ik dezelfde handelingen twee keer moet uitvoeren en straks één keer moet gaan inbouwen. En dat inbouwen wil maar niet lukken. Daarbij staat de zon pal op de auto en is het voor mij eigenlijk te warm. Ik heb echt werkelijk geen zin meer in dit gepriegel en gedoe. Het moet wel leuk blijven. Voor mij is het immers hobby. Maar even koffie drinken en wat afkoelen. En daarna toch stug doorgaan. Mijn lief komt me helpen en dan zie je toch het verschil in ervaring. Trucjes die ik nu pas leer kennen. Handigheid die ik nog moet opdoen. Maar het blijkt, dat het handig was dat ik erbij was. Dit is net iets eenvoudiger te doen met z’n tweeën. De pook zit erin en het schakelen is nog steeds schokkerig. Voor niets gedaan. Hoewel er een berg nylonpoeder onder de pook lag en de nieuwe pook een stuk minder speling heeft. In ieder geval ben ik lekker bezig geweest en nu zullen we verder moeten gaan zoeken. Steeds meer richting versnellingsbak. Het zal toch niet zo zijn, dat de bak gaar is? Dan hadden we net zo goed Jacqueline haar blok kunnen lichten. We zien wel. Ik heb genoeg gedaan voor vandaag.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Volgende stap: DIT ding vervangen.
Natuurlijk zit er één bout recht onder een poulie. Gelukkig een deelbare poulie, waarbij het eenvoudig is deze te delen zonder de hele poulie te hoeven verwijderen.
Eerst proberen te demonteren bij Jacqueline, om te weten wat ik precies moet doen. Tamelijk snel heb ik de hevel in mijn handen en kan ik die van Dame Blanche op dezelfde manier gaan demonteren.
Ik houd ook die na vrij korte tijd in mijn handen en zie dat hier toch echt de fout moet zitten. De as zit muurvast.
ZIE HIER .
Het zaakje weer ingebouwd in de juiste auto en ze schakelt nu zoals Citroën het ooit bedoeld heeft. Heerlijk.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gisteren is Dame Blanche de garage in verdwenen vanwege
DIT .
Hier kan je met goed fatsoen geen accu meer opzetten.
Een nieuwe plaat erin en de rest van het slechte metaal weghalen en opvullen met nieuw.
Vandaag zou dat afgerond moeten gaan worden als we niet lastig gevallen worden door klanten die zonodig iets moeten.
die klanten ook altijd
je kunt nooit doorwerken.
maareh, goed bezig!
CX GTi Turbo 2 - All Black

- BX 1.9 TURD, de Euro
Het nadeel van productie auto’s is dat de marges van afwerken wat groot zijn. Mijn lief is de laatste dagen druk bezig met het gelijk krijgen van alle ruimtes tussen deuren en spatborden. De achterdeur hangt nu overal even ver van het achterspatbord en voor een perfect resultaat moeten de afstanden tussen voordeur en voorspatbord hetzelfde zijn als bij de achterdeuren en spatbord. Daarnaast, of liever daartussen moet die afstand ook weer hetzelfde zijn tussen voor- en achterdeur. En daar zat het probleem. Die afstand was veel te groot. Oplossing zou plamuur kunnen zijn, maar dat barst er te makkelijk af bij het dichtslaan van de deuren. Er is nu een rand aan de achterdeur gelast en die wordt momenteel netjes bewerkt totdat ook hier de afstand gelijk is aan de rest.
Wat een werk!
Maar dan heb je straks ook wat.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja, een auto waar geen moertje comfort meer in zit, waar ik niet mee durf te rijden omdat het stuur veel te gevoelig is. (nog geen hele omwenteling van het stuur tussen helemaal naar links en helemaal naar rechts). Stoelen die regelrecht uit een MB zouden kunnen komen. Geen handschoenenkastje meer voor mijn dingetjes. Een rolkooi waar je doorheen moet klimmen. Ja, dan heb je wat.
garagestmarien schreef:Geen handschoenenkastje meer voor mijn dingetjes.
Dat wordt dus een waardeloze auto. Waarom al die moeite dan?
mannen en auto’s, je kent dat wel…...
@gstm dus als het werk zo doorgaat komen jullie met het beest in november?
CX GTi Turbo 2 - All Black

- BX 1.9 TURD, de Euro
November 2008 misschien. Mijn lief heeft wel wat meer te doen dan alleen rommelen met the Beast. Daarbij is hij nu pas vanaf de achterkant zich langzaam een weg naar voor aan het werken. De andere kant moet ook nog, dan nog het hele interieur en voorts nog wat extra paardjes onder de motorkap zien te proppen. Nee, dat duurt nog wel even.
Gaaf hoor wendela, wat ben je er straks eigenlijk mee van plan..?

- BX 1.9 TURD, de Euro
Boodschapjes doen bij de plaatselijke supermarkt. Tuning shows en Citroën shows bezoeken en met die auto als reclame object klanten werven.
garagestmarien schreef:Boodschapjes doen bij de plaatselijke supermarkt. Tuning shows en Citroën shows bezoeken en met die auto als reclame object klanten werven.
Booschapjes doen hahahahahahaha, nou moet je rije met je bmw

- BX 1.9 TURD, de Euro
De Euro, die BX, heeft vandaag nieuwe filtertjes, verse olie en een controle gekregen, opdat ze me morgen naar ons moeder kan brengen.

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
garagestmarien schreef:De Euro, die BX, heeft vandaag nieuwe filtertjes, verse olie en een controle gekregen, opdat ze me morgen naar ons moeder kan brengen.
Hé wat leuk, je komt weer even naar NL toe. Alvast een goeie reis morgen.
Kan je zelf onderweg stoppen voor je Drum, halfzwaar.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!