Even van het onderwerp: Gelukkig verschillen smaken!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
eXaMple schreef:Meer van de Chrysler voyager velgen zeker
Ja, die lijken me perfekt voor de XM
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
XMTurboCT schreef:Even van het onderwerp: Gelukkig verschillen smaken!
Groet, Arjan
Niet duidelijk is waarom en voor wie of wat **gelukkig** is . . .
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Over dat gelukkig kun je een hele verhandeling houden. Dat een goed ow. voor in de kroeg of zo.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik reed een week of wat geleden vanuit Breda terug naar Den Haag en heb vanaf Dordrecht achter een andere xm gereden. Het viel me op hoe mooi zijn velgen er rijden uitzagen, in Den Haag zelf (daar moest hij blijkbaar ook heen ) zag ik pas dat het etoiles waren!
Enfin, kort verhaal lang gemaakt, ik vind de etoiles beheurlijk tof, maar de worstjesvelgen nog veel mooier! Helaas liggen mijn prioriteiten niet bij het vinden van nieuwe velgen, dus dat komt wel een keer. Enige nadeel van de etoiles is dat veel garages ze niet mooi kunnen balanceren. Ik heb dus nu ook plaklood op de rand van de velgen zitten en dat ziet er natuurlijk niet uit.
Wat ik echt niet vind kunnen is van die aftermarket, superasociale, ronniesportvelgen, die iedere opel astra of golf eronder heeft, maar zoals Arjen al aangaf, gelukkig verschillen smaken!
(en daar ben ik blij mee, anders hamoest ik de mannen van mn vriendin afslaan, waren alle mooie spullen in een keer onbetaalbaar geworden en reed iedereen XM, en das precies wat ik niet wil! ). Om maar een reden te noemen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
k heb dus nu ook plaklood op de rand van de velgen zitten en dat ziet er natuurlijk niet uit.
Kun je dat lood niet aan de binnenkant van de velg aanbrengen? Op die manier deed mijn bandenspecialist dat vroeger.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Ha! Ik had niet anders verwacht! Maar inderdaad, dat zijn de velgen!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Jan-hendrik schreef:k heb dus nu ook plaklood op de rand van de velgen zitten en dat ziet er natuurlijk niet uit.
Kun je dat lood niet aan de binnenkant van de velg aanbrengen? Op die manier deed mijn bandenspecialist dat vroeger.
Ja, dat moet kunnen denk ik. De laatste keer heb ik zelf mn banden gebalanceerd, lukte me toen niet om het aan de binnenkant te krijgen want dan liep het tegen de remklauw aan. Dus maar aan de buitenkant. Maar het moet natuurlijk gewoon kunnen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
malle pietje schreef:Ik reed een week of wat geleden vanuit Breda terug naar Den Haag en heb vanaf Dordrecht achter een andere xm gereden. Het viel me op hoe mooi zijn velgen er rijden uitzagen, in Den Haag zelf (daar moest hij blijkbaar ook heen
) zag ik pas dat het etoiles waren!
![]()
Enfin, kort verhaal lang gemaakt, ik vind de etoiles beheurlijk tof, maar de worstjesvelgen nog veel mooier! Helaas liggen mijn prioriteiten niet bij het vinden van nieuwe velgen, dus dat komt wel een keer. Enige nadeel van de etoiles is dat veel garages ze niet mooi kunnen balanceren. Ik heb dus nu ook plaklood op de rand van de velgen zitten en dat ziet er natuurlijk niet uit.
Wat ik echt niet vind kunnen is van die aftermarket, superasociale, ronniesportvelgen, die iedere opel astra of golf eronder heeft, maar zoals Arjen al aangaf, gelukkig verschillen smaken!
(en daar ben ik blij mee, anders hamoest ik de mannen van mn vriendin afslaan, waren alle mooie spullen in een keer onbetaalbaar geworden en reed iedereen XM, en das precies wat ik niet wil! ). Om maar een reden te noemen.
![]()
Monte Carlo’s zijn zeer lastig te balanceren omdat ze het balanceer-apparaat moeten ombouwen. Er zit namelijk geen gat in het midden en als ze het centreer-ding niet goed monteren…...Krijg je net als ik slecht gebalanceerde wielen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Monte Carlo’s zijn zeer lastig te balanceren
Monte Carlo’s = Etoiles :
:
:
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
neen monte carlo’s = worstjes velgen = Chrysler velg
Etoiles = mooi
eXaMple schreef:neen monte carlo’s = worstjes velgen = Chrysler velg
Etoiles = mooi
Mooi of niet, maar zo te zien hebben de Etoiles ook geen centreer gat voor de antieke balans machine.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Etoiles hebben wel een dop die eraf kan. Maar het probleem is bekend, onze 205 heeft ook velgen zonder naafdop. En dat dat problemen geeft is duidelijk, alleen al om het feit dat alleen de kwikflut de wielen kan balanceren. En dan laat de kwaliteit zich raden.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:Etoiles hebben wel een dop die eraf kan. Maar het probleem is bekend, onze 205 heeft ook velgen zonder naafdop. En dat dat problemen geeft is duidelijk, alleen al om het feit dat alleen de kwikflut de wielen kan balanceren. En dan laat de kwaliteit zich raden.
Vroeger (weer dat woord!) hadden garages apparatuur waarmee wielen op het voertuig werden gebalanceerd. Waarom doet men dat dan niet zo meer, vraag ik me af.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569