Omdat het wiel uitgebalanceerd in principe losstaat van de auto. Met andee woorden, je kunt 4 gebalanceerde velgen onder een auto hangen, zonder dan nog weer te moeten balanceren oid. Je hebt de auto niet nodig.
Dus dan is het praktischer om het wiel op een machine te monteren, heb je alle ruimte en het is veel handzamer.
Maar verder geen idee.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik heb mijn speedlines ook laten balanceren. Jammer genoeg zit het lood ook aan de buitenzijde… Maar goed die zijn mooi onder een break
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Jan-hendrik schreef:eXaMple schreef:neen monte carlo’s = worstjes velgen = Chrysler velg
Etoiles = mooi
Mooi of niet, maar zo te zien hebben de Etoiles ook geen centreer gat voor de antieke balans machine.
Tot modeljaar 1998 hebben Etoiles nog een doppie, daarna niet meer
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Hier in Eindhoven heb ik mijn Everest velgen (ook zonder naafgat) met plaklood laten balanceren bij Alltyre. Is iets duurder maar het is wel goed gedaan.
Niet dat de mensen uit de randstad daar veel aan zullen hebben
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
malle pietje schreef:Omdat het wiel uitgebalanceerd in principe losstaat van de auto. Met andee woorden, je kunt 4 gebalanceerde velgen onder een auto hangen, zonder dan nog weer te moeten balanceren oid. Je hebt de auto niet nodig.
Dus dan is het praktischer om het wiel op een machine te monteren, heb je alle ruimte en het is veel handzamer.
Maar verder geen idee.
Hmm. Ieder voordeel heeft zijn nadeel of andersom. Op de wagen balanceren heeft het voordeel dat onbalans van trommels of schijven ook wordt gecompenseerd. Het is een slechte zaak als (onze) dealers de door hun geleverde velgen niet goed zouden kunnen balanceren.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Jan-hendrik schreef:Hmm. Ieder voordeel heeft zijn nadeel of andersom. Op de wagen balanceren heeft het voordeel dat onbalans van trommels of schijven ook wordt gecompenseerd. Het is een slechte zaak als (onze) dealers de door hun geleverde velgen niet goed zouden kunnen balanceren.
Da’s waar, al weet ik niet hoeveel onbalans je daar in kunt hebben. Wat ik wel weet is dat ik binnenkort andere banden heb en de boel dan ga laten balanceren door een normale garage die het wel aan de binnenkant kan. Bovendien laat ik dan de wagen uitlijnen, want mn banden slijten schuin af. En als ik nou extreem dik was…...
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Bovendien laat ik dan de wagen uitlijnen, want mn banden slijten schuin af. En als ik nou extreem dik was….
Wat moet ik me voorstellen bij ‘schuin afslijten’? Binnenkant of buitenkant loopvlak of allebei, of een ander patroon? Heb je een plaatje? Zijn de huidige banden origineel? Wordt de geometrie van de voorwielen niet gecontroleerd tijdens de APK? Enkele vraagjes . . .
Als je denkt dat het aan je gewicht te wijten is kun je natuurlijk een zak cement naast je zetten
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
DigiDaan schreef:Hier in Eindhoven heb ik mijn Everest velgen (ook zonder naafgat) met plaklood laten balanceren bij Alltyre. Is iets duurder maar het is wel goed gedaan.
Niet dat de mensen uit de randstad daar veel aan zullen hebben
Met plaklood balanceren doet men hier al zo lang ik me kan herinneren, en dat is sedert 1978. Kost niets meer dan ‘traditioneel’ balanceren, als zoiets al bestaat.
Tussen haakjes, wat kost het balanceren van een wiel daar bij jullie?
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Balanceren kost iets van 12euro per band. Traditioneel is met knijplood, om de rand van de velg, maar bij LM-velgen gaat dat vaak niet en gebruikt met plaklood.
De banden zijn aan de binnenkant afgesleten, daar zit zelfs geen profiel meer op. De rest van de banden had ik nog best een maandje of wat kunnen gebruiken. De vraag is eigenlijk of dat niet is gecontroleerd bij de apk door de vorige eigenaar, bij mijn apk station haal ik alleen een papiertje, de controle doe ik zelf
(tenzij ik het vraag)...
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
De banden zijn aan de binnenkant afgesleten, daar zit zelfs geen profiel meer op
Hoogstwaarschijnlijk te veel uit-spoor.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Ik heb de zx en binnekort ook de Xm hier laten balanceren .
Ze doen het met plaklood maar hebben ook een andere methode. een soort plastic hoesje waain loden balletjes zitten. Is het net ff beter. Die jongens zijn overigens wel erg precies. Ze gaan eerst de banden meerdere malen verplaatsen om op die manier al zover mogelijk te komen. Dan pas gaan ze met lood aan de slag.
Op de zx hebben ze op die manier alle trillingen uit de wielen gekregen. Kosten ... 15 euro per wiel. Ze zijn er een uurtje mee bezig.
Op de zx hebben ze op die manier alle trillingen uit de wielen gekregen. Kosten ... 15 euro per wiel. Ze zijn er een uurtje mee bezig.
Is dat een uurtje voor 4 wielen?
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Jan-hendrik schreef:Op de zx hebben ze op die manier alle trillingen uit de wielen gekregen. Kosten ... 15 euro per wiel. Ze zijn er een uurtje mee bezig.
Is dat een uurtje voor 4 wielen?
Dat moeten ze toch wel halen, anders ga ik meer twijfelen aan de vakkundigheid van de garagisten dan aan ijver en nauwkeurigheid ...
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
En daarbij zou dat neerkomen op 15 euro per uur, wat natuurlijk belachelijk weinig is.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:En daarbij zou dat neerkomen op 15 euro per uur, wat natuurlijk belachelijk weinig is.
Ooh?
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569