2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Hèhè...ik heb er ook eentje..
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 28 oktober 2007 12:14 PM
  [ # 16 ]

Alweer een CX-dag?

Jeroen

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 28 oktober 2007 12:27 PM
  [ # 17 ]

sleuteldag in leerdam

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 oktober 2007 12:43 PM
  [ # 18 ]

Sleuteldag in Leerdam…kanonne: da’s aan de andere kant van het land!
Ik denk dat ik voorlopig de sleuteldagen maar hier houd, ik heb hier de ruimte.

Eigenlijk snap ik de ‘kritiek’ niet echt op de bescheiden vermogens van de 2-literblokken: ik kan hier prima mee uit de voeten en ook een tussenaccelleratie van 120-150 duurt geen uren…
Niet iets om je met het schaamrood op de kaken achter het stuur te laten zitten als de zoveelste AudiBMNEEMerc-rijder je hoofdschuddend inhaalt…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
icefire
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 283
Geregistreerd: 12-04-2007

- CX 2.2 TRS
Gepost: 28 oktober 2007 01:32 PM
  [ # 19 ]

Wat een tijden: gefeliciteerd. Ik vier met je mee:  

CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 28 oktober 2007 06:06 PM
  [ # 20 ]

Ging je gisteren bij Steen automaterialen naar binnen toevallig? Ik zag daar een CX parkeren in de zelfde kleur namelijk. Zag er mooi uit!

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 29 oktober 2007 09:08 PM
  [ # 21 ]

Ja, dat was ik: ik heb een nieuw verdelerkapje besteld… 19,95 euri!
Vandaag maar afbesteld want Besselink leverde hem véél goedkoper (van Beru).

Nu ik zo links en rechts onder de motorkap wat dopjes etc lostrek bemerk ik toch dat de wagen wat achterstallig onderhoud heeft:

- het tandenpoetsen van de eerste en achteruitversnelling is minder nu ik de koppeling heb versteld, maar deze heeft nu practisch geen stelmogelijkheid meer (pedaal zit bovenin) -> koppeling mag worden vernieuwd (200 euro/set).
Was trouwens wel te verwachten na 2 ton…

- wat is de vervangingstermijn van de distributieriem? Op de clubsite is sprake van 120K, terwijl het automaterialenzaak-computerprogramma 60-80K aangeeft.
Drijft de distributieriem ook de waterpomp aan?
Liever vervang ik meteen alles zodat ik me daar geen zorgen meer over hoef te maken.
Heeft iemand nog een WPH (over)?
Kun je mij blij mee maken.

- de achteruitrijlampen deden het niet, bij nakijken bleek de sensor niet eens aangesloten en waren de draden met een tyrappie vastgezet.
Mmmm…ik heb ze nu weer aangesloten,eens zien wat er gebeurt…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 29 oktober 2007 09:32 PM
  [ # 22 ]

Als deze uit Uden komt heb ik ´m wel eens zien staan, mooi ding ja!

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 29 oktober 2007 09:36 PM
  [ # 23 ]

gefeliciteerd!

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 30 oktober 2007 02:15 AM
  [ # 24 ]

Hengelo - Leerdam is nog wel te doen. Kwam zelfs uit Surhuisterveen naar de meeting. Heb de mijne trouwens opgegeven voor een wintercheck. Ben benieuwd, hehe.

En een 2 liter blok is best te doen. Ook fijn om op gas over te zetten.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 oktober 2007 07:02 PM
  [ # 25 ]

Ik zeg ook niet dat het niet te doen is, maar kan m’n tijd nu efkes nuttiger besteden om alle achterstallige onderhoudszaken weg te werken.
Koppeling doe ik van de zomer wel, of de toestand moet rap verslechteren.
Zo ik op het oog kan zien hoeft het blok er niet eens voor uit….

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 31 oktober 2007 07:26 PM
  [ # 26 ]

Mmm: de lijst met onderhoudswerkzaamheden lijkt zich uit te breiden:

de bolletjes zijn volgens mij niet echt fris meer; bij een klinkerweggetje net had ik geen echt zweefgevoel alhoewel ik op dezelfde weg in m’n DSuper totaal geen benul had van de klinkers…
Geluk bij een ongeluk: ik had al (CX) bollen gekocht voor de DSuper,maar aangezien die nog in de steigers hangt…

De versnellingsbak maak ik me meer zorgen om: kan de synchromesh al bij zo’n ‘kleine’ kilometerstand aan vervanging toe zijn?
Ik heb er wat ‘Xado’ bijgedaan, en dat duurt efkes om in te werken, maar echt happy is ze schakelen in 1 of arrière niet (meer).
Verder wat afstelwerk: ze pendelt een beetje in toeren bij stationair als ze warm is.
Niet altijd en ook niet altijd even onregelmatig, maar toch…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 31 oktober 2007 08:17 PM
  [ # 27 ]

Komt de koppeling wel goed vrij? Dat is iets anders dan versleten zijn… Volgens mij heeft de synchro niets te maken met naar 1 / achteruit schakelen, dat is typisch een geval van niet vrijkomen.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 31 oktober 2007 08:46 PM
  [ # 28 ]

Laat ik het zo zeggen: met ingeschakelde versnelling en koppeling ingetrapt kruipt ze niet noch zakt het toerental.
Ik heb, zoals je lezen kunt, de koppeling al iets opgesteld waardoor het pedaal vrij hoog staat, maar echt verbetering geeft dit niet.
Maar je hebt uiteraard gelijk: voor hetzelfde geld is gewoon de koppelingsplaat op, niet verwonderlijk naar 200K…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 01 november 2007 11:01 AM
  [ # 29 ]

Nou ik had precies hetzelfde met mijn DSuper. Goed afstellen van de koppelingskabel en alle andere afstelbare zaken loste het probleem op en schakelen gaat nu veel makkelijker… Het valt te proberen.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 01 november 2007 06:48 PM
  [ # 30 ]

Vandaag aangeschaft:

-een distributieset (riem + spanner) en
-een bakschakelaar voor de achteruitrijlampen (ouwe was kaduuk,lampen bleven branden).
Investering van 140 euri…

Zaterdag maar eens wat sleutelwerk doen, bolletjes wisselen, bietsje afstellen en rammeltjes verhelpen.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook