het schijnt dat er al particuliere auto’s rondrijden met 3 letters in het midden
bedrijfs auto’s zijn er al langer met dit kenteken
enjoy life drive CITROEN
http://picasaweb.google.nl/kostertjes

Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Het laatst uitgegeven autokenteken 10-XX-PT
Dit is wat de RDW zegt…. Dus nog geen nieuwe kentekens voor personenwagens!
Gr Martijn
oke dan kijken we wel wat we er mee doen heb toch nog werk genoeg om haar klaar te maken
enjoy life drive CITROEN

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik denk dat de RDW doorgaat tot XZ en dan op de nieuwe serie overschakelt. Van de vorige reeks zijn ook geen Y- en Z-platen uitgegeven, dacht ik.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
korte update
Heb haar vandaag maar weer eens gestart toch spannend als ze twee weken niet gelopen heeft. Dit ging perfect ik draaide het sleuteltje om en daar ging ze, binnen 10 seconden hoog in de veren en een heerlijk soepel draaiend motortje. wat is dit een geweldig gevoel, mag er nog niet mee de weg op en dat is dan wel frustrerend. maar goed nog even geduld en dan mogen we eindelijk flinke ritten gaan maken. ik houd jullie op de hoogte.
enjoy life drive CITROEN
Heb haar vandaag maar weer eens gestart toch spannend als ze twee weken niet gelopen heeft. Dit ging perfect ik draaide het sleuteltje om en daar ging ze, binnen 10 seconden hoog in de veren en een heerlijk soepel draaiend motortje. wat is dit een geweldig gevoel, mag er nog niet mee de weg op en dat is dan wel frustrerend. maar goed nog even geduld en dan mogen we eindelijk flinke ritten gaan maken. ik houd jullie op de hoogte.
Ga er inderdaad maar niet mee rijden. Ik had mijn CX ook opgehaald met een ambulance in Antwerpen (ebay.be!) Volgende dag ff tanken, 100 meter verderop en werd aangehouden. ..
Auto in beslag genomen en moeten voorkomen. Ik had gelukkig een relaxte rechter want ondanks dat ik dus onverzekerd had gereden zonder apk, zonder kentekenplaten etc. kreeg ik slechts een voorwaardelijke boete…
CX 2500 TD 1978
gompy58 schreef:[...]
dienstklopper aan de kant wordt gezet ? Dit op basis van het gegeven dat een in Nederland wonend en geregistreerd persoon niet mag rijden in een voertuig met buitenlandse platen ?
Waarom zou je niet mogen rijden met een auto met nummerplaten van een ander land. Je zou eens moeten weten hoeveel belgen rondrijden met een luxemburgse nummerplaat.
BTW: proficiat met aankoop, ziet er super uit
na 19 mei komt ze op kenteken te staan
ze staat nu in de stalling en over 2 weken gaan we er aan knutselen zodat ze klaarkomt voor de rdw keuring
enjoy life drive CITROEN
Ik ga a.s. zaterdag ook een CX halen in FR. De eerste keer ook voor mij. Ik heb begrepen dat je naast de CG ook een certificat de cession d’un vehicle nodig hebt, toch? Ik ga haar ook gewoon zelf terugrijden. Heb haar bij emerpark op basis van het chassisnummer verzekerd, de CT is ok dus vewacht geen prolemen. Behalve dan dat ze eigelijk nooit lange stukken heeft gereden de afgelopen 20 jaar. De franse kentekenplaten erop laten zitten en direct door naar de RDW. Keuren mag ook later dan de kenteken aanvraag.

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Marty schreef:Ik ga a.s. zaterdag ook een CX halen in FR. De eerste keer ook voor mij. Ik heb begrepen dat je naast de CG ook een certificat de cession d’un vehicle nodig hebt, toch? Ik ga haar ook gewoon zelf terugrijden. Heb haar bij emerpark op basis van het chassisnummer verzekerd, de CT is ok dus vewacht geen prolemen. Behalve dan dat ze eigelijk nooit lange stukken heeft gereden de afgelopen 20 jaar. De franse kentekenplaten erop laten zitten en direct door naar de RDW. Keuren mag ook later dan de kenteken aanvraag.
die ‘certificat de cession d’un vehicle’ levert de verkoper, wil die wel, want daarmee kan hij aantonen dat hij verkocht is, want jullie tekenen samen. formulier spreekt voor. in 2 of 3 voud, voor alle partijen een.
als jij de CG maar krijgt.
neem wat basis gereedschap mee, en litertje LHM kan nooit kwaad. (bij mij had ik een los kabeltje naar het startmotor relais…... dus deed ie in het eerst dorp bij de pomp na het tanken niks meer.)
fotootjes ?? doe maar in een nieuw draadje, na het weekend.
beaucoup de plaisir et bon voyage !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Dank voor de tip gtit2! Ik zal zeker een nieuw draadje plaatsen als ik terug ben. Het gaat namelijk om de 687e laagdak prestige die van de band is gerold in 1976 Is in zeer mooie staat “etat de concours” maar er wordt maar zelden in gereden. CT is wel okay.
jullie horen vam me

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Merci! Ik had daar indrdaad al aan gedacht maar evengoed bedankt voor het meedenken!
a bientot
update
even een update over hoe het met haar staat.
a.s. dinsdag volgt er een voorkeuring apk. We weten in grote lijnen wel wat er moet gebeuren, o.a. een nieuwe accubak en een aandrijfhoes gelukkig niet de grootste en meest arbeids intesieve klussen die er zijn.
een hemeltje en (nieuwe) koplamp zijn al besteld bij cx basis.
En dan is het op 22 mei zover de RDW keuring en apk op het keurstation in venlo ik ben zeer benieuwd. Op het linkje onder in staan reeds enkele foto’s van de grote poetsbeurt die zich aan het voltrekken is.
ik houd jullie op de hoogte.
En tot ziens wellicht in Utrecht.
enjoy life drive CITROEN