2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Remslang voor vervangen/ Remmen gangbaar maken./ Handrem
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 oktober 2007 04:57 PM
  [ # 16 ]

ja inderdaad wat wupke zegt is zeker waar.
de auto is nu nog mobiel, en als de leiding breekt niet meer.

als je in groningen woont zou ik timmer, franse auto of bm proberen.

als je overal nee als antwoord krijgt moet je me maar even een pb sturen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 15 oktober 2007 05:45 PM
  [ # 17 ]

Ik denk dat Piet wel spannendere dingen gedaan heeft dan een remleidinkje vervangen. Dat komt prima in orde, daar heeft ie geen Franse auto’s oid voor nodig.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 15 oktober 2007 10:18 PM
  [ # 18 ]
Serge schreef:

Ik denk dat Piet wel spannendere dingen gedaan heeft dan een remleidinkje vervangen. Dat komt prima in orde, daar heeft ie geen Franse auto’s oid voor nodig.


Ha serge heb je wat goed te maken Laughing  Maar zonder gekheid ik heb even contact met Erik gehad en rij deze week even bij zijn werk langs dan laat hij mij even zien wat precies de bedoeling is, verder krijgt de dame elke dag drie x kruipolie toegediend op de bouten en gaan we het dit weekend aanpakken. Maar ik neem de waarschuwingen wel even serieus, is het al eens iemand hier gebeurt dat het mis ging ? en wat dan en wat was de oplossing?

Wordt nog een druk weekend met jou Dames en de mijne… Laughing

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 15 oktober 2007 11:54 PM
  [ # 19 ]

Ik noem het liever ‘een zwak moment’. Laughing

Animal triste post coitum

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 oktober 2007 12:02 AM
  [ # 20 ]

ik heb het een paar X bij de hand gehad.

een paar X is het me gelukt met veel frunniken om met de flairtang direct achter de afgebroken leiding een nieuwe stuik te zetten.
en ik dacht 2 of 3 X heb ik de hele leiding vervangen, dus vanaf de remservo naar het wiel.

een paar X ook de wartel op de klauw afgebroken, gelukkig niet door mezelf Laughing
want wartels uit aluminium draaien is mn grootste sport.

hamers botte beitels verf fohn tangen kruipolie, enz enz enz,, een hele grote truuken doos om die los te krijgen.

maar als die afbreekt, zul je moeten boren en tappen, en de hele klauw eraf moeten halen, op de auto is het geen doen miz.
temeer daar je alle vijlsel weg wilt hebben..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 16 oktober 2007 11:57 PM
  [ # 21 ]
pete72ds schreef:
Serge schreef:

Ik denk dat Piet wel spannendere dingen gedaan heeft dan een remleidinkje vervangen. Dat komt prima in orde, daar heeft ie geen Franse auto’s oid voor nodig.


Ha serge heb je wat goed te maken Laughing  Maar zonder gekheid ik heb even contact met Erik gehad en rij deze week even bij zijn werk langs dan laat hij mij even zien wat precies de bedoeling is, verder krijgt de dame elke dag drie x kruipolie toegediend op de bouten en gaan we het dit weekend aanpakken. Maar ik neem de waarschuwingen wel even serieus, is het al eens iemand hier gebeurt dat het mis ging ? en wat dan en wat was de oplossing?

Wordt nog een druk weekend met jou Dames en de mijne… Laughing


Als je het nog nodig hebt, hier een beschrijving over het remmen stellen. =====>

http://www.citroends.org/cx/remmen/remmen-nl.html

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 17 oktober 2007 12:59 AM
  [ # 22 ]

bedankt maar de site werkt niet optimaal ziet er wel nuttig uit

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 17 oktober 2007 01:04 AM
  [ # 23 ]

\\offtopic

Kun je me even per PB melden waar je moeite met de site hebt ??

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 17 oktober 2007 01:08 AM
  [ # 24 ]

je hebt PB

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 21 oktober 2007 12:16 AM
  [ # 25 ]

Remslangen zijn vervangen, Bij de eerste nog even lastig om de hydro leiding weer goed in de slang geschroeft te krijgen maar de tweede zat er in 15min. op. Toch het idee dat het voor-in-olieen met kruipolie 4 dag 3xpd geholpen heeft.

Nu nog 1 klusje en dat is de li-koplamp afstellen, staat wat te hoog,  en dan APK !!

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 31 oktober 2007 10:12 PM
  [ # 26 ]

Vraagje?

Morgen wordt de dame gekeurd maar ik heb ergens gelezen dat niet alle keurmeesters weten hoe ze de handrem moeten testen.
Waar ik heb laat keuren testen ze de remmen door op een plateau te rijden en dan te remmen. Hij deed dit ook met de handrem, dus erop rijden en dan de handrem aantrekken, is dit de goede methode ?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 31 oktober 2007 11:19 PM
  [ # 27 ]

ja dat is de goede methode, en al is het verschil meer dan 50 % OP DE HANDREM, dan mogen ze hem niet afkeuren !

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 31 oktober 2007 11:35 PM
  [ # 28 ]
kreazyV8wuppo schreef:

ja dat is de goede methode, en al is het verschil meer dan 50 % OP DE HANDREM, dan mogen ze hem niet afkeuren !

mvgr wupke Wink


Oh hoe groott moet dat verschil dan wel zijn dat ze hem mogen afkeuren?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 31 oktober 2007 11:45 PM
  [ # 29 ]

sla me nou niet meteen af als ik het niet exact juist heb.

maar ik heb begrepen dat op dit moment de regel is, dat:beide wielen moeten remmen met de handrem, echter als 1 een duidelijke vertraging geeft, en de ander maar (bv) 3 % daarvan, dan mag hij niet worden afgekeurt.

in die zin dus een afwijking van 97%..

het gaat er dus om dat met de HANDREM, beide wielen moeten remmen, en als er 1 is die het maar net iets doet, en de ander goed, dan is het APK goed…

de rest van de remmen mogen max 20% afwijking hebben tov van elkaar.

dwz per as, dus links tov rechts.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 01 november 2007 12:20 AM
  [ # 30 ]

bedankt wupke hier kan ik iets mee

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook