2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Hydraulische leidingen
Tourtoise
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 21-10-2007

- Berlingo 2.0 HDi
- 2CV 2CV6
Gepost: 04 november 2007 02:35 PM
  [ # 16 ]

Nee, tot nu toe gebruikte ik ‘m alleen voor het inbouwen van gasinstallaties. Het maken van de ‘kraag’ aan de koperleiding.

Maar er zitten diverse ‘mallen’ bij voor dikke en dunne leidingen.

All is right with the world !!

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 04 november 2007 03:00 PM
  [ # 17 ]

Dan zul je (mits je de juiste pers hebt) de mallen voor specifieke citroen flairs moeten kopen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 november 2007 03:06 PM
  [ # 18 ]
Tourtoise schreef:

Nee, tot nu toe gebruikte ik ‘m alleen voor het inbouwen van gasinstallaties. Het maken van de ‘kraag’ aan de koperleiding.

Maar er zitten diverse ‘mallen’ bij voor dikke en dunne leidingen.

Die set is dus helemaal waardeloos en totaal ongeschikt om Citroen leidingen mee te maken. Je hebt dus deze nodig:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 04 november 2007 03:45 PM
  [ # 19 ]

Als TS een pers als deze heeft ==>

Dan is deze zeker niet waardeloos. Hiermee kun je met de juiste ‘mallen’ (bijna) elke flair maken.

Profiel  
 
Tourtoise
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 21-10-2007

- Berlingo 2.0 HDi
- 2CV 2CV6
Gepost: 04 november 2007 06:43 PM
  [ # 20 ]

Dan lijkt het erop dat ik eens naar een andere set moet gaan uitkijken.

All is right with the world !!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 november 2007 12:27 PM
  [ # 21 ]

als je van plan bent nog een paar jaar citroen te rijden moet je gewoon naar Chyparse gaan en je laten voorlichten wat je moet kopen.
in elk geval de persset en mallen voor 3,5 en 4,5 mm (de echte freaks willen natuurlijk ook de 6,35 hebben).

verder de rollen cunifer en de bijbehorende wartel en rubbers.

al met al ben je denk ik tussen de 500 en 1000 euro kwijt maar dan ben je wel klaar voor de toekomst.

nog even voor de duidelijkheid: als je zelf leidingen wil maken is dit de enige manier.
ga echt niet zelf prutsen met andere materialen of perssetjes.
ik heb ook al eens gehoord van iemand die het kraagje uit een klodder soldeertin maakte en in de vorm vijlde, ook dat is prutsen.

succes

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 november 2007 12:39 PM
  [ # 22 ]
erikkuiper schreef:

al met al ben je denk ik tussen de 500 en 1000 euro kwijt maar dan ben je wel klaar voor de toekomst.

 

Weliswaar in 2003 hebben wij bij Chyparse voor het apparaat met twee ponssets en een trosje wartels 340 euro betaald, dus tussen de 500 en 1000 vind ik nogal aan de hoge kant.

Profiel  
 
Tourtoise
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 21-10-2007

- Berlingo 2.0 HDi
- 2CV 2CV6
Gepost: 05 november 2007 06:47 PM
  [ # 23 ]

OK, dank voor de antwoorden en moeite.

All is right with the world !!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 november 2007 07:03 PM
  [ # 24 ]

De leidingflare-apparaten die worden aangeboden vind ik belachelijk duur. Ik ga er zelf een maken volgens:

http://id19p.over-blog.com/article-2357862.html

Moet je wel de beschikking hebben over een draaibank en een freesbank, maar dan ben je heeel wat goedkoper uit (en kan je 3,5 en 4,5 mm doen) Cool

Citroen!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 november 2007 07:13 PM
  [ # 25 ]

Mooie link!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 06 november 2007 12:04 AM
  [ # 26 ]

Héle mooie link!
Maar begrijp ik nou goed dat de schrijver ook niet weet hoe die slagpen (oid) gemaakt moet worden? (ik zoek de draaier / frezer zegt-ie geloof ik) ik bekijk die foto’s en lees dat je een droge klap geeft met die pen, maar ik zie niet wat er in het gat van de slagpen zit om die olijf te maken. zien jullie het wel? ik heb overigens ook nog nooit een officieel flare apparaatje bekeken, misschien dat het daarmee wel duidelijk zou zijn..
Yke

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 06 november 2007 12:31 AM
  [ # 27 ]
DriverD schreef:

De leidingflare-apparaten die worden aangeboden vind ik belachelijk duur. Ik ga er zelf een maken volgens:

http://id19p.over-blog.com/article-2357862.html

Moet je wel de beschikking hebben over een draaibank en een freesbank, maar dan ben je heeel wat goedkoper uit (en kan je 3,5 en 4,5 mm doen) Cool

Opgeslagen !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 06 november 2007 01:09 PM
  [ # 28 ]

Leidingen, wartels en koppelstukken kun je bij Chyparse in Almere kopen. De citroën dealer levert volgens mij alleen complete leidingen. Bij de automaterialen zaak verkopen ze volgens mij geen 3,5mm of 4,5mm leidingen voor Citroëns.

Nou, de leidingen en knelkoppelingen kun je ook gewoon bij Garage Van Bemmelen halen, hoor. Die zit in Delft en is (volgens mij) goedkoper. Daar heb ik al dat soort dingen ook vandaan. De rest: tectiel en zooi koop je gewoon bij een Brezan, ofzo.

Dat leidingapparaatje weet ik niet. Wij hadden die geleend.

Om die krullen te maken hoef je ook niet speciaal gereedschap, want dat kan met een kitbus.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 06 november 2007 11:51 PM
  [ # 29 ]
waterman771 schreef:
Tourtoise schreef:

Nee, tot nu toe gebruikte ik ‘m alleen voor het inbouwen van gasinstallaties. Het maken van de ‘kraag’ aan de koperleiding.

Maar er zitten diverse ‘mallen’ bij voor dikke en dunne leidingen.

Die set is dus helemaal waardeloos en totaal ongeschikt om Citroen leidingen mee te maken. Je hebt dus deze nodig:


ja dat is em!!!  Heb me een paar jaar geleden helemaal leip gezocht op internet naar een andere/ goedkope oplossing. Ben ook werkzaam in de garagewereld en heb diverse leveranciers laten zoeken naar zon apparaat…... NUL. De enige die dat apparaat leveren zijn de bekende citroenspecialisten of de graaf(groothandel die al die specialisten belevert)
Uiteindelijk alle leidingen (cx) maar na laten maken door een specialist. 1e keer(alle achterleidingen) een mooie prijs gekregen, 2e fase ook netjes, 3e fase het vel over mijn oren laten trekken… achteraf gezien was ik hetzelfde kwijt als ik WEL dat apparaat had gekocht en zelf aan de slag was gegaan, en had ik nu zon apparaat voor verdere hobbyprojecten… Staat me ook iets van bij dat er allerlei adapters bijgeleverd worden voor “normale” remleidingen, zodat je de buurman ook kan helpen(aanschaf er uit kan halen) met zijn frot,slopel etc.. Maar volgens mij zijn/waren er destijds ook diverse hobbyisten actief op het forum die voor een nette prijs deze leidingen voor je na wilde maken?

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 07 november 2007 12:03 AM
  [ # 30 ]
robbie25cx schreef:
waterman771 schreef:
Tourtoise schreef:

Nee, tot nu toe gebruikte ik ‘m alleen voor het inbouwen van gasinstallaties. Het maken van de ‘kraag’ aan de koperleiding.

Maar er zitten diverse ‘mallen’ bij voor dikke en dunne leidingen.

Die set is dus helemaal waardeloos en totaal ongeschikt om Citroen leidingen mee te maken. Je hebt dus deze nodig:


ja dat is em!!!  Heb me een paar jaar geleden helemaal leip gezocht op internet naar een andere/ goedkope oplossing. Ben ook werkzaam in de garagewereld en heb diverse leveranciers laten zoeken naar zon apparaat…... NUL. De enige die dat apparaat leveren zijn de bekende citroenspecialisten of de graaf(groothandel die al die specialisten belevert)
Uiteindelijk alle leidingen (cx) maar na laten maken door een specialist. 1e keer(alle achterleidingen) een mooie prijs gekregen, 2e fase ook netjes, 3e fase het vel over mijn oren laten trekken… achteraf gezien was ik hetzelfde kwijt als ik WEL dat apparaat had gekocht en zelf aan de slag was gegaan, en had ik nu zon apparaat voor verdere hobbyprojecten… Staat me ook iets van bij dat er allerlei adapters bijgeleverd worden voor “normale” remleidingen, zodat je de buurman ook kan helpen(aanschaf er uit kan halen) met zijn frot,slopel etc.. Maar volgens mij zijn/waren er destijds ook diverse hobbyisten actief op het forum die voor een nette prijs deze leidingen voor je na wilde maken?

Klopt er zijn meerdere forummers die zo een apparaat hebben. waaronder ik. En idd die zullen best wel een leiding voor mensen willen namaken. Maar ik neem aan dat de specialisten ook wel een leiding na kunnen maken. Zelf heb ik in 2004 voor 186,55 ex btw een pers gekocht bij atelier-mechanique. De ‘mallen’ waren 50 ex btw per set. Dus als je een complete wagen wilt doen loont aanschaf de moeite.

Helemaal goed die zelfbouw pers. Neem alleen wel een flinke hamer, want je zal stevig mogen slaan denk ik.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook