Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Gaat die bak gelijk in de revisie of doe je het over 30d km hetzelfde klussie weer?
Monteer gelijk effe een nieuwe Diravi-bol nu je er goed bij kunt
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Totaal aantal Berichten: 247
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gaat die bak gelijk in de revisie of doe je het over 30d km hetzelfde klussie weer?
Monteer gelijk effe een nieuwe Diravi-bol nu je er goed bij kunt
Iedereen is een beetje panisch als het om automaatbakken van dit type gaat maar gelukkig heb ik er voldoende vertrouwen in om hem te laten zoals hij is.
De diravibol/remaccumulator ligt al nieuw op de plank te wachten want dit is inderdaad de uitgelezen kans.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

- AX 1.1 TGE Injecton
Dan nu weer even een update, dat lukt gisteren niet. De motor en bak hingen gisteren sneller naast de auto dan verwacht dus dat was weer een meevaller.
Vandaag heb ik de oude aircopomp verwijderd van het blok omdat mijn pomp recent vervangen is door een 134a (het nieuwe koudemiddel dus) exemplaar.
Verder heb ik de thermostaat uit voorzorg vervangen en even de waterpomp gecontroleerd. En zie hier een paar linkjes van hoe het er allemaal bij staat en hangt
Nou dat was het weer even de donor hangt nu klaar nou maar eens m’n “echte” auto gaan slopen
Groeten Gijs.

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5

Totaal aantal Berichten: 4311
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gelukkig is die van dat sloop-dinges:P
En Gijs: Succes met het omzetten van motor en zo.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

- AX 1.1 TGE Injecton
En Gijs: Succes met het omzetten van motor en zo.
Dank je wel Henderikus en kom gerust een keer kijken als je dat leuk vindt ben er deze week en weekeinde nog wel mee zoet denk ik zo
Groeten Gijs.
Hele week? In een dag heb ik zo’n ding eruit Lijkt me leuk. Maar dan wel met de Seat, hoor….
moeten we zaterdag maar is met zijn alle op de koffie komen en is kijken hoe het er voor staat

- AX 1.1 TGE Injecton
moeten we zaterdag maar is met zijn alle op de koffie komen en is kijken hoe het er voor staat
Is goed hoor maar dan is het inbouwen al weer begonnen en wat betreft die koffie die moet je dan wel ff zelf meebrengen want voor catering heb ik niemand ingehuurd en zelf zeker geen tijd voor
Vandaag alle bedrading van motor en toebehoren losgehaald (pff wat veel bij zo’n hok) en de slangetjes en leidingen. Aandrijfassen en fusee’s gedemonteerd en morgen kan dus de motor er uit, zodat ik zaterdag en zondag met frisse tegenzin weer aan het inbouwen kan beginnen.
Groeten Gijs.
Voor de catering hebben we dan Frank. Die is daar wel goed in. Hoeft ie ook geen stoel, hehe.
(Tank is nu helemaal leeg)

- AX 1.1 TGE Injecton
Gisteren (zondag) flink bezig geweest met inbouwen van de motor en bekabeling, alle leidingen en slangetjes weer gemonteerd en de verschillende vloeistoffen gevuld .
En jawel aan het einde van de dag liep de motor weer, zowel op benzine als LPI en hij loopt echt super.
Vandaag bezig het front terug te bouwen en dan gaan we eens proefrijden.
Foto’s volgen later vandaag en natuurlijk hoe het is afgelopen met proefrijden
Groeten Gijs.

Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik had gisteren al het één en ander van Harm gehoord en super hoe je het weer voor elkaar krijgt hoor! Ben benieuwd hoe die straks rijdt/klinkt.
Goed hey, gister leek het er nog op dat je het niet af zou krijgen, maar toch:D Gefeliciteerd. Vanmiddag ff kijken of ik de dieselslang ff vast krijg. Weet nu waarom ik maar 1:11 haal.
Poekoek schreef:Ik had gisteren al het één en ander van Harm gehoord en super hoe je het weer voor elkaar krijgt hoor! Ben benieuwd hoe die straks rijdt/klinkt.
Ook ik heb hetzelfde verhaal van Harm gehoord, maar gefeliciteerd Gijs!
Je hebt het toch maar weer voor elkaar gekregen, al had ik ook niet anders verwacht.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4