Toen ik gisteren mijn voiture wilde starten deed ze dat niet ik dacht verdulleme mijn accu is kaduuk dus ik heb een andere gepakt die nog wel goed was toen deed ze het wel!
7 kilometer verder begon het lampje van de accu te branden en ik merkte al dat als ik de richtingaanwijzer aanzette dat de radio dan uitviel en mijn dashboard verlichting vrolijk begon mee te knipperen.
Terugweg idem!
Dus toen ik thuis kwam heb ik even de koolborstels eruit gehaald en zag dat 1 borsteltje niet ver genoeg tegen de spoel aanzat toen ik er aanzat kwam het borsteltje wel weer op de goede plek.
Dus voor 5 minuten deed ie het weer en toen ging natuurlijk het lampje weer branden.
Ondertussen was natuurlijk vanmorgen midden in de spits mijn dame uitgevallen de stroom was nu echt op!
Zou dit aan mijn dynamo liggen want hij geeft nog maar 10,5 volt als ik over de koolborstels meet, meer of minder gas geven maakt geen verschil!
Iemand die het hier weet?
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!
Ha Tom,
Ik heb het probleem eerder gehad -heb dan ook een tijdje met jou auto gereden… - en ik heb toen de koolborstels een klein beetje afgeschuurd met schuurpapier, werkte meteen. Dat andere probleem van het meeknipperen van de dashbord verlichting zal wel meer met sluiting te mken hebben denk ik..