dacht dat die 1e 2500IE net zoals de DS nog gen LMM hadden:dus wel…..
nu zit ik ook te denken aan de koudestartinjecteur. schroef deze eens los en doe ‘m dan in een leeg blikje of jampotje en start vervolgens de koude !!!! moter gedurende een aantal seconden: zit er nu een hoeveelheid brandstof in het blikje/potje ???
ook het tijd-thermocontact kan kapot zijn: bij menige DS-IE is ie wel eens overleden. maar eerst de koudestartinjecteur controleren.
je kunt het tijd-thermocontact ook ohms (weerstand) meten is hij kouder dan 20 graden dan moet de weerstand rond de 30 ohm liggen. is hij warmer dan 30 graden dan moet de weerstand 0 ohm bedragen.
download anders de beschrijving van de werking van het injectiesysteem van een 2400IE: zo werkt die 2500IE van jou ook.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hij start weer zoals het hoort: bdp-sensor (blauw) door garagist vervangen en hier en daar wat aan getrokken etc.
Allen zeer veel dank voor de input!
Zei ik toch….
Karakter herken je aan de auto…