




















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gist’ren een productief dagje gehad:
Kapjes verwijderd:
Oud..:
..en nieuw (was way over due, had al bij 160K moeten gebeuren..):
Gelijk maar efkes klepjes gesteld (en wèg was het onregelmatige lopen), verdelerkapje en bolletjes vernieuwd):
en
Verder nog de deurrammel verholpen, en m’n schoonzusjes auto voorzien van een nieuw kleppendekselpakkinkje.
Daarna m’n schoonvaders Toyata van een nieuwe koplamp voorzien.
Zoals ik al aangaf..‘een productief dagje’
‘Spirit of avant-garde’






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mooie CX hoor, ook rijdend





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mmmm,stond jij met je Bix (gele koplampen….uiteraard) voor de stoplichten kruising Weideweg/Wegtersweg toen ik daar de hoek kwam omzeilen…?
‘Spirit of avant-garde’






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ja zeker, volgens mij zijn er op 1 BX na geen andere BX-en met gele lampen in Hengelo.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Het werkt blijkbaar wel aanstekelijk: nadat ik de AX van gele pitten had voorzien zag je steeds meer AX-rijders in de regio op geel overgaan..
Prachtig toch?
En iedereen maar denken:“nee hè,weer zo’n idioot…”
Het wordt pas pijnlijk als ook Volvo’s en Golfjes met geel gaan rijden….
‘Spirit of avant-garde’
Ik heb nu ook geel in onze (ik mag geen “mijn” meer zeggen van mijn echtgenote) TRS. De vorige Croisette had witte lampen (ook dubbele achter het glas).
Vroeger vond ik de gele verschrikkelijk lelijk. Maar nu begin ik ze steeds meer te waarderen ben dus ook wel blij met de gele koplampen. De vorige eigenaar vond overigens wel dat het gele licht veel minder zicht op de weg geeft.
Is hier al een een poll over geweest? (geel/wit/blauw/groen/met knippertoestandjes ed)
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
Het eerste wat ik heb gedaan toen ik mijn TRS kocht, was gele lampjes erin.
Puristen zeggen dat een serie 2 helemaal geen geel hoort te hebben, maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik vind het gewoon mooi staan en je kunt me zo van veraf nog beter herkennen als Citroën.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
In al mijn Cit’s (‘mijn’ ja: de vrouw rijdt Daihatsjoe…) zit geel, klassiek ofnie.
Alleen mijn Xant had ‘gewone’ H4’s..
Slechter zicht met geel..?!
Ik vind juist dat borden en wegmarkeringen veel beter zicht- en leesbaar worden.
Je kunt ook van die autobrilletjes kopen die het beeld verscherpen, en die hebben 9 van de tien keer ook gewoon geel glas…rara..
‘Spirit of avant-garde’






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik vind het zicht een stuk minder met geel licht, maar daar draait het toch niet om Je ziet inderdaad al redelijk wat AXjes met geel rijden, maar helaas ook een aantal Volvo’s en wat tjoeningbakkies.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Even een algemene vraag aan de heren/dames CX-fielen:
moet bij een 2-liter nu wel of niet het blok eruit om de koppeling te wisselen?
De één zegt wel,anders krijg je de plaat nooit gecentreerd, de ander zegt dat het prima te doen is via het ‘luikje’ in je linkerbinnenscherm…
Wie?
‘Spirit of avant-garde’
zover ik kan zien in de vraagbaak hoef de motor er niet uit
ps in een xantia passen ook gele lampen





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb vanmiddag Piet (Citron,Almelo) maar eens vriendelijk aangekeken; of hij tijd (en zin) had om de klus te klaren….
Nu niet,volgende week eventueel was het antwoord.
Blok hoeft er niet uit, kan via luikje dus, maar is wel een fukklus..
Eens zien wat het me gaat kosten… ops:
ander nieuws: mijn ouders waren op zoek naar een andere auto, en hadden al een Ford ( ) Fiësta automaat besproken.
uit ‘96, met 55K op de klok voor 2400 euro…
Bij Piet staan echter twee hele mooie Xant’s (die vonden mijn ouders altijd al mooi) voor 1500 each…
Dat wordt dus Fordje afzeggen en proefrijden in een Xant morgen…!
‘Spirit of avant-garde’





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Haha..YES,tis me weer gelukt!!
Als ik ooit kom te overlijden, dan weet ik zéker dat Andre (Citroën, maar misschien Hazes ook) me lachend staat/n) op te wachten…:
m’n ouders rijden wederom Cit!!
Eerst een 1.8 X testgereden, daarna een 1.8 16V en die vonden ze toch ‘iets smeuïger’.
De koop was dus snel rond: Piet weer een Xant minder in de handel, mijn ouders weer HP!
HA!
‘Spirit of avant-garde’





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik verbaas me steeds meer over de mate van onderhoud (NOT!) die deze voiture bij zijn vorige eigenaars heeft mogen ontvangen…
Ongeveer drie dagen geleden hoorde ik bij hard remmen een krassend geluid, ik dacht een steentje tussen schijf en blokken te hebben.
Gistren het wiel eraf: totaal geen remvoering meer op de blokken voor.
de kabeltjes waren afgebroken, vandaar geen brandend dashboardlampje.
Terwijl er dus een vrij jonge (11-07) APK op zit; horen ze hier niet naar te kijken?
Er staat geen aparte vermelding op de papieren…
Blokjes maar vervangen, m’n leverancier had nog een set liggen: €40,-
Er zit nu wel een kras op de schijf, maar niet ernstig (ik heb er niet lang mee gereden).
Sraar niet?!
Ik heb sinds aankoop dus al vervangen:
- distributieriem en spanrol,
- beurt (bougies, olie en -filter, verdelerkapje en rotor),
- achteruitrijschakelaar op de bak,
- andere carburateur (lekke pakkingen op de oude),
- koelvloeistof,
- LHM,
- koplamp (wegens roest in reflector),
- brandstoffilter.
Al met al geen grote uitgaves, ze is werkelijk een fijne auto sindsdien
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:
Ongeveer drie dagen geleden hoorde ik bij hard remmen een krassend geluid, ik dacht een steentje tussen schijf en blokken te hebben.
Gistren het wiel eraf: totaal geen remvoering meer op de blokken voor.
de kabeltjes waren afgebroken, vandaar geen brandend dashboardlampje.
Terwijl er dus een vrij jonge (11-07) APK op zit; horen ze hier niet naar te kijken?
In principe moet alles wat op een kar zit ‘het doen’ van de APK. Aangezien die schakeling voor mij weinig nut heeft aanzien ik de dame zelf onderhoud en de bekabeling ook bij mij half op apegapen lag, heb ik afgelopen weekeinde de hele handel er maar uit getrokken; onder het mom van het werkt niet, dus dan hoeft het er niet in te zitten, zodat het ook niet hoeft te werk.
Animal triste post coitum