




















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hallo allemaal,
Excuses voor het starten van een nieuw topic, maar ik kon met de zoekfunctie niet zo snel antwoord vinden op deze specifieke vragen.
- Ik heb wat serie 1 CX-en bekeken, tamelijk roestvrij, maar 1 plek hebben ze eigenlijk allemaal: de rand net boven het rubber onderaan de deuren. Is dit een reden om de auto te laten staan als het er hier wat bruin, maar niet rot uit ziet?
- Zelfde vraag, maar nu wat betreft roest onder de motorkap op het frame (dit is het subframe toch?). Totaal niet doorgerot, maar wel vliegroest. Is dit erg? Het is wel een plek die moeilijk te behandelen is misschien.
- Verder, heeft iemand ervaring met dakdragers op een CX berline serie 1? Zijn die goed te krijgen? Dit ivm met eventuele wintersport…
Dank! -Frederik
hoi Frederik,
Op een CX (1 en 2) kunnen de gewone dakdragers voor auto’s met dakgoten worden gemonteerd.
De constructie van de deurrubbers aan de deuren is inderdaad heel beroerd. Wat dat betreft is de serie 2, die dit niet heeft, een hele verbetering. Ik kan me herinnereren dat de CX-en van een jaar of 4 en wat ouder in de jaren 70 al allemaal roest vertoonden op deze plek. Bij mijn eigen serie 1 CX (die toen 7 jaar oud was) wareb ze gewoon verwijderd om deze ellende te voorkomen. Uiteindelijk roesten de deuren natuurlijk gewoon door. Niet dramatisch belangrijk natuurlijk maar voor een CX liefhebber pijnlijk om te zien.
Het gedeelte van het subframe wat je onder de motorkap ziet kan heel veel hebben en hier kan opppervlakkige roest geen kwaad. De gevaarlijke plekken, die gevoelig zijn voor inwendige roest zitten echter aan de onderzijde van de auto. Voorbeelden te over op dit forum.
Groet,
Freek















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Persoonlijk zou ik met zo’n kwetsbare auto op het gebied van roest niet op wintersport durven…
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
@freek: Bedankt, dit bevestigt zo ongeveer mijn vermoedens.
@cxfanatic: Mee eens, maar misschien wil ik ook wel eens een surfplank vervoeren.















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Niet op zoutwater gaan surfen dan, he?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
verdiep je eerst goed in de autos die je tegen komt een klein beetje roest op een deur van een serrie 1 hou je al snel aangezien de rubberstrips niet echt perfect ontworpen zijn
verder zijn er erg leuke serie 1 cx en te vinden eventueel koop je bij een specialiost als je zelf niet zekker ben maar bekijk eerst goed wat er te koop is in plaats van dierect een cx te kopen





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik ben druk bezig daarmee! Helaas worden er niet al te veel mooie serie 1’s aangeboden.















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Verruim je blikveld eens richting Frankrijk. Daar vind je nog wel wat. Is mij en mijn vriendin dit jaar ook gelukt (2 CX’en).
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
fluidphreak schreef:Ik ben druk bezig daarmee!
Helaas worden er niet al te veel mooie serie 1’s aangeboden.
wat zoek je precies voor serie 1
kijk ook even bij de cx specialisten


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
war dachie van het forum hier en natuurlijk:
http://www.citroen-cxclub.nl/ocassions.htm
Als het er nu niet op staat is het devies: geduld is een schone zaak en neem een expert mee
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”