Totaal aantal Berichten: 205
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Mijn CX 20 ambulance loopt niet stationair. Stationair sproeier (dat is toch die met het draadje?) getest en ook nog vervangen voor een ander. Staat spanning op het draadje.
Carbu nagekeken en op valse lucht gecheckt, lijkt in orde. Ook nog een verdroogd slangetje vervangen, helpt allemaal niets. Tijdens het rijden is er niets loos alleen stationair blijft ie niet lopen tenzij ik gas blijf geven of de choke gebruik.
Gelukkig hoef ik straks alleen maar voor een schouwing bij de RDW (23-11).
heeft die cx van jou niet ook een brandstoffiltertje zitten in de carburateur zelf ??
bij meninge ds is hij inmiddels al verwijderd omdat deze nog al gauw verstopt raakten….......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hoi,
Heb met mijn CX 2000 hetzelfde meegemaakt. Kon het zelf niet vinden en heb uiteindelijke ANWB gebeld. Die heeft de carb. eraf gehaald en er bleek pakkingsmateriaal (kurk) in de carb te zitten waardoor er een verstopping was. Het klinkt vreem,d maar de pakking was van kurk en die was droog geworden en gaan kruimelen. Het betrof een CX uit 1978, een tweelitertje. Nadien nooit meer problemen gehad.
Groet Bas
ID 19B 1966
2cv6 1986
CX 22trs 1987

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Kijk eens naar verstopping. Ik heb dat ook eens gehad. Luchfiter eraf en het een ander doorblazen met perslucht.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Die van mij pendelt tijdens stationair, alleen warm.
ik kan niet ontdekken dat het te maken heeft met het feit dat de ventilator aanslaat.
Ook ik zal de carb eens demonteren en schoonmaken,eens zien wat ik tegenkom.
Overigens haal ik krap 1 op 10, maar daar zit veel stadsverkeer bij…
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 205
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Die carbu moet inderdaad eens goed schoongemaakt worden. Heb de luchttoevoer los gehad, en de kurken pakking is hier ook behoorlijk vergaan!

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Even een vraagje of twee:
wat is het juiste ontstekingstijdstip voor een 2-liter?
Ik heb (nog) geen WPH, maar meestal is dat een graad of 10.
Als ik echter met warme motor ,gewapend met stroboscoop en sleutel 13 (om de moer van de verdelerborging te lossen) mijn auto te lijf ga en haar op 8-10 graden BDP probeer te zetten, loopt ze ontzettend mank en bokkig.
Pas bij een 12-13 graden BDP wordt ze kalm en ‘vloedend egaal’ (lees: rustig zonder schudden).
Wie?
Ze loopt een ietwat ontrustig stationair, dat heeft natuurlijk mede te maken met het feit dat de HP-pomp en ventilator wel eens aanslaan en ze daardoor tegen de dynamo-weerstand (of pomp) moet werken.
Maar dat ze dan van 800 tpm terugvalt naar 500tpm en ik haar een dot gas moet geven om te blijven brabbelen is niet echt je-van-het…
Tweede:
wat is dat zwarte cylindertje aan de zijkant van de carb?
Hij zit met twee moertjes vast op de tapeinden waarmee ook het carbdeksel vastzit..
Een extra filter?
‘Spirit of avant-garde’