hoi cx liefhebbers
zelf ben ik een 23 jarige ds-rijder en heb mijn liefde aan citroën verloren…
nu wil ik mijn ds deze winter binnen stallen en er kleine werkzaamheden op uitvoeren….
nu had ik al gekeken voor een simpele goedkope ‘gewone’ wagen…maar ik dacht van waarom mss geen cx :d
ik heb een budget van om en bij de 2000 euro…en ik merk dat cx’en op belgische sites best betaalbaar de deur uitgaan.
ik heb mijn oog laten vallen op deze cx
http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers/7110965/Citroen_CX_pallas_bj_83_0485_929144.html
ik weet niet of ik er goed aan doe om nog een oude wagen te kopen, of mss dat ik een recenter simpelere wagen koop en eerst men ds afhandel??
i life my live one DS at a time…
de foto’s zijn dusdanig slecht dat ze er net zo goed niet bij konden staan.
volgens mij is de kans groot dat het een rotterik is.
maar als je het zeker wil weten : kijken en wie weet
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ben je specifiek opzoek naar een serie 1? In dat geval vind ik je budget wat aan de lage kant. Je hebt het dan over een auto van minimaal 22 jaar oud. Meestal is de historie van die auto niet meer aanwezig en is het lastig te weten wat er wel en niet vervangen is in de loop der tijd.
Als je dan ook nog eens een DS wilt opknappen, dan lijkt het me wijzer iets ‘zinnigers’ te kopen.
Het is altijd mogelijk, dat je voor een kleine prijs een goede CX tegenkomt, maar dat is vaak een gok en een kwestie van geluk hebben. Nogmaals, je budget vind ik wat karig om een CX te willen rijden.
dathet budget beperkt is weet ik wel
maar ik had tijdens het snuffelen naar citroens op sites vaak cx’en tegengekomen die rond de 2000 euro schommelen..
vandaar…
welk type cx?? zo ver heb ik me nog niet verdiept het model van in de link vind ik wel knap:) chrome bumpers enzo
als ik vraag naar fotos, van welke plaatsen vraag ik zeker een duidelijke foto?
alvast bedankt voor de reacties

Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Al in eerdere onderwerpen gepasseerd: een CX is niet voor niets een auto die liefhebbers ook ‘s winters vaak stallen of ontzien
Pekel = roest
Een leuke troen voor de winter is in mijn optiek een XM, Xantia e.d. Of wellicht wellicht een GSA/CX die al zo ver heen is, dattie anders toch al gesloopt wordt.
Een CX voor het hele jaar en na een antiroest-behandeling nog steeds zoveel mogelijk pekel vermijden: d’accord. Maar een CX juist als winterauto gaat er bij mij niet in
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
owkeeej message clear

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Vind ik ook zonde, maar daar zal ik je niet op afrekenen; Dat moet je helemaal zelf weten
Maar ik neem aan dat je niet zit te wachten op een 2e project en dat koop je vaak wel voor die prijs. Geef de helft uit aan een goed onderhouden BX en je zweeft probleemloos de winter door.
joskefox schreef:owkeeej message clear
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ga voor een CX2 (kunststof bumpers in carrosseriekleur): die zijn wat roestbestendiger dan de serie I (als op de foto’s).
Tenzij je deze eerste serie natuurlijk mooier vindt, houd er dan rekening mee (zoals al aangegeven door anderen) dat je aan roestpreventie zult moeten werken.
Ook mijn ID staat nu binnen voor een restauratie, en je wilt geen tweede project die nog meer van je al beperkte vrije tijd vreet…
Succes met je zoektocht!
‘Spirit of avant-garde’
Niet teveel naar de roest kijken en gewoon doen voor die prijs.
Kwa roest maakt het niet uit of je serie 1 of 2 heb, roesten doen ze namelijk alle 2.
citroenc2 schreef:Kwa roest maakt het niet uit of je serie 1 of 2 heb, roesten doen ze namelijk alle 2.
Nou, je gaat mij toch niet vertellen dat een Serie 2 net zo hard roest als een Serie 2 ? Dacht het niet. Zeker de eerste bouwjaren waren berucht. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat een Serie 2 niet zal roesten (helaas).
Naar mijn mening is een CX in ieder geval volstrekt ongeschikt als pekelbak ! Wat dat betreft sluit ik mij volledig aan bij Rogier.
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)