2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Knokknok, niet de draagarmen…weer de reactiestang!
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 06 december 2007 05:07 PM
  [ # 16 ]

Fusékogels?
Even beide wielen in de lucht, wiel met de hand uitsturen en tegelijk voelen aan de onderste kogel.
Vaak voel je het pas als je bij volle stuuruitslag het wiel “doortrekt” ( Confused  rare uitdrukking Laughing ).
Kogel wisselen geschied met een speciale dop verkrijgbaar bij Facom # D.138.
Je hebt daar wel een flinke luchtsleutel bij nodig!

Groet, Piet

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 06 december 2007 06:50 PM
  [ # 17 ]

Helaas, op de fusees was geen speling te bekennen, de remmen heb ik zelf dinsdag nog gecontroleerd en de uitlaat zit voldoende vast om niet dat geluid te veroorzaken. Aan de andere kant moet het haast wel speling ergens in de voortrein zijn, waarschijnljk de draagarmen of de torsiestang, dus moet ik die maar nog eens controleren.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 06 december 2007 06:55 PM
  [ # 18 ]

Zojuist maakte ik een noodstop met ABS van 80 naar 0km/h, direct daarna hoorde ik een aantal keren achter elkaar het gerommel.

Misschien geeft dat weer een indicatie van de oorzaak….toch de remmen?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 06 december 2007 06:56 PM
  [ # 19 ]

ik had het ooit met een vorige auto van mij en dat bleek een plakkende handrem te zijn… mischien dat….

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 06 december 2007 09:37 PM
  [ # 20 ]
eXpelliarMus schreef:

Remblokken en de handremkabels worden ook wel eens onderschat. Wink

Mr. Green ..............FF de remblokken er uit, boeltje gangbaar maken, van die mooie koper pasta op de achterkant van de blokjes te smeren en vergeet de handrem kabekls niet na te kijken, misschien is het dan wel opgelost. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Maxxems
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-09-2005

Gepost: 06 december 2007 11:54 PM
  [ # 21 ]

Van dat blijven plakken van de voorremmen had die van mij ook nogal last. Het bleek dat die gaatjes in de remcylinder niet bovenin zaten . Dus dat ronde gaatje moet in gemonteerde toestand boven zitten. Als je de klauw opengeklapt hebt wijst dat gaatje in de richting van de ontluchtingsnippel. Ik wist aanvankelijk niet dat dat van belang was, staat ook niet in Haynes.

Groet,

Mark

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 07 december 2007 11:16 AM
  [ # 22 ]

Helaas, gisteravond reed ik over een korte en hoge verkeersdrempel en hoorde en voelde toen duidelijk dat er iets verschoof toen ik over de drempel was gereden. Het was een speling in de lengterichting van de auto, Dat kan haast niet anders dan de draagarmlagers zijn. Ik voelde dat er iets terug schoof, een kort deel hoor, en ik maak me er geen zorgen om, maar het zijn dus niet de remmen.

Morgen maar eens achterhalen of het dan daadwerkelijk de draagarmlagers zijn, of het links of rechts zit en hoe het kan dat ik (en de apk meneer, hoewel ik daar het antwoord al op weet) dat niet gezien heb. Dan maar eens door de Haynes bladeren om te zien hoeveel werk het is en wat het kost…..

Nou begrijp ik waarom die dagen zo tusen Sinterklaas en kerst zo duur zijn!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 07 december 2007 11:39 AM
  [ # 23 ]

Goed,

hoewel nog niet 100% vaststaat dat de speling wordt veroorzaakt door versleten draagarmlagers, alvast wel even de Haynes doorgelezen. Het lijkt erop alsof het een niet al te moeilijk klusje is,

* fusee los
* reactiestang los
* achterklem van de draagarm los
* voorkant van de draagarm los (de grootste uitdaging)

Nu de vraag, wat vervang je dan? De complete draagarm, de lagers apart, de achterklem, de bus in de voorkant?

Iemand hier ervaring mee?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 december 2007 01:44 PM
  [ # 24 ]

losse silentcups zijn alleen verkrijgbaar bij de dealer,zover ik weet.
in de tussenhandel zijn complete armen te krijgen.

zorg dat je een verffhon bij de hand hebt, en draai alles met de hand los,

en BREEK GEEN BOUTEN AF

want dan mag je subframe kantelen!!

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 07 december 2007 01:57 PM
  [ # 25 ]
kreazyV8wuppo schreef:

losse silentcups zijn alleen verkrijgbaar bij de dealer,zover ik weet.
in de tussenhandel zijn complete armen te krijgen.

zorg dat je een verffhon bij de hand hebt, en draai alles met de hand los,

en BREEK GEEN BOUTEN AF

want dan mag je subframe kantelen!!

mvgr wupke Wink

Heu, wat is een verffhon, en welke bouten breken er snel af? Heb je ook nog een trucje om met 100% zekerheid vast te stellen dat het inderdaad de silentcups zijn die versleten zijn?

Is dat overigens raar voor een diesel met 238 op de teller?

En tot slot, wat kosten die silentcups los, en wat doet een nieuwe draagarm?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 december 2007 02:11 PM
  [ # 26 ]

verf fohn/brander,, alleen dan dus de electrische, je wilt immers je XM niet in de brand zetten toch?

silent cups kun je simpel controleren, door je onderste draagarm heen en weer te bewegen, als er beweging zichtbaar is in je rubbers, dan zijn ze versleten.
die dingen moeten zo stijf zijn, dat je met de hand er geen beweging in kunt krijgen.

wat ze kosten weet ik zo niet, ik heb ze bij toeval op de kop getikt, mazzeltje gehad, dus wat ze nu kosten is me onbekend.

de draagarm gedemonteert[/url]

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 07 december 2007 02:13 PM
  [ # 27 ]

Hmm, ik zag bij het vervangen van de reactiestangen wel dat ik de achterste ophanging wel ‘in het rubber’ kon drukken, hij bleef in ieder geval niet exact in het midden van de houder zitten. Dat zou genoeg moeten zeggen?

Moest maar eens gaan zoeken dan….

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 december 2007 02:20 PM
  [ # 28 ]
malle pietje schreef:

Hmm, ik zag bij het vervangen van de reactiestangen wel dat ik de achterste ophanging wel ‘in het rubber’ kon drukken, hij bleef in ieder geval niet exact in het midden van de houder zitten. Dat zou genoeg moeten zeggen?

Moest maar eens gaan zoeken dan….

dan zijn ze VER versleten.
en,nogmaals, zorg dat je geen bouten afbreekt, want dan mag je ff leuk je stuurinrichting en meer van dat spul losmaken, om je subframe te kantelen.


mvgr wupke Wink

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 07 december 2007 03:07 PM
  [ # 29 ]
kreazyV8wuppo schreef:

quote]

dan zijn ze VER versleten.
en,nogmaals, zorg dat je geen bouten afbreekt, want dan mag je ff leuk je stuurinrichting en meer van dat spul losmaken, om je subframe te kantelen.


mvgr wupke Wink

Nou, dat geeft me voldoende moed om aan de slag te gaan Rolling Eyes  Wink

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 december 2007 04:55 PM
  [ # 30 ]

he psss, Wuppo,

Heb je alleen blauwe sokken ?  Wink

Profiel  
 
 
2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook