mn xm v6 1994 heb een storing
het is begonnen met mn boxen…...als ik mn richtingaanwijzer aanzette, sprongen mn boxen aan de voorkant uit, vervolgens ging hij stotteren en kwam ik stil te staan daarna gestart en kreeg ik allerlei meldingen binnnen op mn boordcomp….al hortend en stotend naar huis gereden en nu doet ze niets meer.
vooral de melding “ABS out of use” blijft terugkomen, en als ik de rem indruk gaat mn oliepeil metertje knipperen ????????????
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
kan iemand mij vertellen welke abs comp er in mijn XM zit, ik wil nl even uitlezen maar heb voor de foutcodes twee keuzes abs systeem namelijk
ECU ABS (Bendix version)
ECU ABS (Teves version)
het gaat om een type 1 v6 exclusive uit 01/94 (overgangsmodel) orga nr 3060
bvd. Ronald
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
dan weet ik wel voor 100% zeker dat er 1 of een aantal massakabels is losgeraakt, waarschijnlijk die aan het voorscherm geschroefd zitten. Heb het ook gehad dat m’n wissers gingen werken als ik richting aangaf
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
ik ben wel bezig geweest met mn elec raam bestuurderskant en dus de hele binnenbekleding is er af geweest inclusief de box ?
waar zittie aarde draad presies ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Staat hier wel ergens op het forum.
Alleen bij het oude type heb je op twee plekken een belangerijk aardpunt.
Zit naar ik weet op het binnen spatbord.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
ik heb de aarde draden gecheckt maar die zitten goed vast en zijn schoon, iemand anders nog een idee-tje
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
in de auto bevinden zich ook aardpunten volgens mij zitten er bij de stuurkolom ook aardpunten de fout lijkt in iedergeval op aardings problemen.
en wat is de staat van je accu/dynamo is de spanning wel in orde!
accu is net nieuw, en de werking van de dynamo is ook goed volgens mij maar ik zal vandaag eens kijken of hij ook werkelijk goed bijlaadt
hoeveel van die aardpunten zijn er dan eigenlijk, en waar zitten ze dan allemaal ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl









Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Je hebt een Bendix ABS. Dit kun je redelijk simpel herkennen. Bij een Bendix ABS zit de abs computer i de computerbak en zit het abs blok onder bij je computerbak.
Bij een Bendix heb je dus 3 computers in je computerbak zitten, bij een Teves nog maar 2
-Hydractive
-Fenix 3 injectie computer (ECU)
-Bendix ABS computer
Met betrekking tot je storing denk ik aan 2 dingen Of inderdaad een massaprobleem, ik zou zoeken bij de massakabels aan het binnenscherm aan de bestuurderszijde, maar vergeet ook de massakabel aan je accu niet, je zult niet de eerste zijn waar een paar nieuwe accuklemmen alles voor je oplossen…
Tweede is slecht contact, of een losse draad in je contactslot. Zeker omdat het gebeurd bij richting aangeven zou ik dat niet durven uitsluiten.
Succes.
Domme vragen bestaan niet.
de accuklemmen zijn inderdaad niet meer zo jofel, ze lijken wel goed contact te maken maar als ik een klein beetje kracht zet trek ik ze er wel vanaf
ik zal maandag eerst die klemmen eens vervangen !
graag zou ik vandaag eens alle massapunten nalopen dus info over de lokatie (s) ervan is welkom
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
alle aardedraden gecheckt….allemaal okee, accuklemmen vervangen en weer niks…....ze start nu ook helemaal niet meer
kheb dr uit moedeloosheid maar naar de garage om de hoek geduwd, en ze gingen ff meten en uitlezen enzo !
hun zeiden overigens dat de benzinepomp niet aanslaat, zou dit kunnen komen doordat de startonderbreker in de war is ????????
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
net ff naar de garage gelopen…...staat mn alarm te loeien en mn knipperlichten heeeel snel te knipperen….....dat is het oude alarm zeggen ze
door het vervangen van de accupolen zijn mn alarm en startonderbreker zwaar in de war (niet de 1ste x)
ik had al een nieuwe ontstekingsmodule besteld, die heb ik maar gelijk afgegeven om te vervangen, maar het vermoedelijke aardeprobleem wat al die gekke foutmeldingen, stotteren enz. veroorzaakte nog niet gevonden
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ik wou echt dat ik meteen een oplossing wist… je hebt tot nog toe weinig mazzel met die kar he?
nou…..ik wordt er ook wel een beetje moedeloos van, valt de keuring mee en twee dagen later krijg je dit !
toch heb ik het gevoel dat het wat kleins is, enne een xm rijder moet wat dat betreft wel een beetje een bikkel zijn toch
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Hehehe zijn we toch nog bikkels.
Wat je wel kunt doen is een massakabeltje leggen tussen het motorblok en minpool van je accu. Mijn broer heeft dat bij mijn V6 gedaan en dat scheelde bij mij de abs failure melding.
Hij heeft ook een kabeltje gelegd tussen de computerbak en de minpool.
Van die kleine dingen.
Heb je al een keer een andere ECU eraan gehangen?
andere ECU…...nee nog nooit geprobeerd, is dat het proberen waard ?
ondanks dat het om een serie 1 gaat zijn de modificaties mbt aarde wel doorgevoerd in mijn model, bij cypharse noemden ze mijn auto “het overgangs-model” is laatstgenoemde aardedraad van min naar blok ook zo’n modificatie ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl