6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
XM 3.0-V6 van blooper1963
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 december 2007 07:04 PM
  [ # 76 ]
Blooper1963 schreef:

Er mag toch LPG in hoop ik?

Ook daar zijn de meningen over verdeeld.  Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 december 2007 07:08 PM
  [ # 77 ]

We zien wel! de instalatie is altijd overbouwbaar naar een andere wagen!
Volgens die gasboer heeft hij geen problemen met citroën’s.
Staat trouwens vermeld op de homepage van zijn site,dat hij er in gespecialiseerd is.

 

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 05 december 2007 01:20 AM
  [ # 78 ]

Waarom geen Prins VSI ? Is zeker voor grotere motoren een heel erg mooi systeem. Daarnaast is de software erg mooi geschreven waardoor de lpg installateur deze op jouw eisen en jouw ato kan afstellen..

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 december 2007 01:15 PM
  [ # 79 ]

De installatie,welke ingebouwd word in mijn XM, is een eenvoudig systeem:
Dus: een verdamper, die op druk werkt tusen 1 en 1,6 bars
de gascomp. haalt zijn gegevens via de benzine injectoren, en berekend vervolgens de gaspulsen(inspuitingen),welke nodig zijn voor de XM.
Deze inspuittijden,kunnen ook bijgesteld worden,indien nodig.
Via een temperatuursensor schakelt ze automatisch van benzine naar gas,en omgekeerd,als de LPG tank leeg is van GAS naar benzine.
Dus,aangezien ze de sturing voor de LPG comp. weghalen bij de benzine injectoren,blijven deze onder druk van benzine,maar ze werken niet tijdens het rijden op LPG,want op de benzine injector aanstuurkabels, komen kabeltjes die switchen naar de benzine injectoren,als er op benzine word gereden en switchen naar de gasinjectoren als de gascomp aangestuurd word(om de benzineinjectoren niet droog te laten werken).verder is het klassiek.
de benzine toevoer word afgesloten bij rijden op LPG en vice versa.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 december 2007 02:22 PM
  [ # 80 ]

Er mag toch LPG in hoop ik

Sterker nog, er MOET lpg in! Anders is een XM V6 niet te rijden… gemiddeld verbruik tussen 1 op 6 en 1 op 8, als je meer dan 1000 km per jaar rijdt ga je dan al failliet op benzine.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 09 december 2007 02:35 PM
  [ # 81 ]

Als je veel meer als 20K per jaar rijdt is het een overweging.

Heb destijds besloten een Diesel te kopen ipv gasinbouw.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 december 2007 03:23 PM
  [ # 82 ]

mijn gasboer zegt,dat ik na 8000 km,mijn instalatiekost al terug heb. Wink

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 09 december 2007 03:31 PM
  [ # 83 ]

Uitgaande van 1 op 8 heb je dus 1000 liter benzine nodig.

Het verschil is 90 cent. Dus 900 euro besparing.

Ik denk dat hij bedoeld dat als je 3 jaar rijdt, 8000km per jaar, dat je dan quite speelt.

Ik zelf zou dan lekker 3 jaar genieten van het comfort van benzine, maar dat is mijn mening..

Gr.
Sander

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 december 2007 04:31 PM
  [ # 84 ]

Ik denk dat hij bedoeld dat als je 3 jaar rijdt, 8000km per jaar, dat je dan quite speelt.

Ik heb eens uitgerekend dat ik na 20.000 km de gasinstallatie terug heb verdiend. Da’s dus een half jaar rijden, of minder.

In België zal het met de belasting wel anders liggen. Als je niet meer belasting betaalt met LPG, is de investering nog veel sneller terugverdiend.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 december 2007 06:14 PM
  [ # 85 ]
Harm schreef:

Er mag toch LPG in hoop ik

Sterker nog, er MOET lpg in! Anders is een XM V6 niet te rijden… gemiddeld verbruik tussen 1 op 6 en 1 op 8, als je meer dan 1000 km per jaar rijdt ga je dan al failliet op benzine.

Ik rij gemiddeld 1:10 met die van mij , 1:6 is dus wel bij erg snel bereden km.

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 09 december 2007 09:20 PM
  [ # 86 ]
citro-power schreef:
Harm schreef:

Er mag toch LPG in hoop ik

Sterker nog, er MOET lpg in! Anders is een XM V6 niet te rijden… gemiddeld verbruik tussen 1 op 6 en 1 op 8, als je meer dan 1000 km per jaar rijdt ga je dan al failliet op benzine.

Ik rij gemiddeld 1:10 met die van mij , 1:6 is dus wel bij erg snel bereden km.

Helemaal mee eens. Als je een niet te zware voet hebt is 1 op 12 zelfs haalbaar. Maar met een zware voet heb je de gasinstallatie natuurlijk wel weer sneller terugverdiend.  Laughing

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 16 december 2007 01:35 PM
  [ # 87 ]

Helemaal mee eens. Als je een niet te zware voet hebt is 1 op 12 zelfs haalbaar. Maar met een zware voet heb je de gasinstallatie natuurlijk wel weer sneller terugverdiend.

Hoe doen jullie dat in godsnaam?? Gemiddeld verbruik is dus niet wat de boordcomputer aangeeft he, gemiddeld verbruik is het aantal km’s tussen 2 tankbeurten, gedeeld door het aantal liters dat je tankt.

Bij constant 120 geeft de BC 1 op 10 aan. Ik rijd eigenlijk erg rustig met de XM, veel cruise control en zo. Leg me dan eens uit hoe ik van 1 op 7 naar 1 op 10 kan komen….

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 16 december 2007 01:49 PM
  [ # 88 ]

Veel op de grote weg rijden, geen korte ritjes, niet vergeten dat de Xm een grande Voiture is, dus bedoeld voor de grote reizen. Voor de stad gebruik ik de Renault.

Scheelt aanmerkelijk in het verbruik.  Razz

En ik lees net op een ander draadje van je, dat je op gas rijdt…..dat scheelt natuurlijk ook een flinke slok. Op gas verbruik je zowiezo 10 to 15% meer vanwege de lagere calorische waarde.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 16 december 2007 02:01 PM
  [ # 89 ]

ja oke, maar toen ik nog op benzine reed, haalde ik net aan de 1 op 8. Korte ritjes doe ik eigenlijk zelden, maar het is natuurlijk onmogelijk om alleen maar op de grote weg te rijden

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 16 december 2007 02:19 PM
  [ # 90 ]

Tsja, wat zal ik zeggen Harm,
Ik vind de 3 liter ook een stuk dorstiger dan de 2 liter hoor. Maar daar staat dan wel weer het hoge comfort tegenover. Kost wat, hebbie wat, toch?

Maar 850 Km op een tank moet toch minimaal haalbaar zijn hoor.

Groeten,
Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
 
6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook