Dubbele startproblemen (warm én koud) [opgelost]
Flying Dutchman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 15-11-2005

Gepost: 06 december 2007 04:23 PM

Ik rij inmiddels al weer 2 jaar met veel plezier in een XM V6 benzine .
Het enige probleem (wat de laatste tijd erger lijkt te worden) is het starten.

Laatste startprobleem met een warme motor: Ruim 80 km gereden en de auto ongeveer 15 minuten laten staan. Vervolgens geprobeerd te starten maar de startmotor kon nog geen slag maken. Andere auto erbij met startkabels en voila, in 1 keer gestart. Vervolgens 5 km gereden en de auto 30 minuten laten staan. Geen startproblemen…. vrrreemd….

Laatste startprobleem met koude motor: startmotor doet z’n ding maar krijgt de motor niet aan de praat. Heb in 5 minuten de accu bijna op z’n gat zonder resultaat. Andere auto erbij met startkabels en voila, in 1 keer gestart. Volgende ochtend… geen startproblemen…. zucht…

Het vreemde is dat deze problemen onregelmatig voorkomen. Kan soms 2 weken achter elkaar zowel met een koude als een warme motor starten. Daarna weer 2 dagen achter elkaar niet. De ene keer lijkt het een accu probleem, de andere keer weer iets anders. Moet ik de startproblemen van een koude en warme motor los van elkaar zien? Of heeft iemand een ander idee?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 december 2007 04:36 PM
  [ # 1 ]

Accupolen schoonmaken?

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 06 december 2007 04:45 PM
  [ # 2 ]

Pas nog met de BX hetzelfde gehad. Bleek dat de bout op de startmotor was losgetrild.
Mij advies is dus: Polen schoonmaken en even nakijken of de bouten en klemmen van de startmotor nog vastzitten.

Groeten,

Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Flying Dutchman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 15-11-2005

Gepost: 06 december 2007 04:55 PM
  [ # 3 ]

Heren, bedankt voor de snelle reactie. Zal van het weekend m’n polen poetsen en de bouten bekijken!

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 06 december 2007 05:12 PM
  [ # 4 ]

Succes FD. Laat je even weten of het geholpen heeft?

Groeten
Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Flying Dutchman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 15-11-2005

Gepost: 06 december 2007 05:49 PM
  [ # 5 ]

Zal ik doen Paul. Reset ik bij het losmaken van de accukabels trouwens de startonderbreker? Of kan ik na het reinigen dezelfde code aanhouden?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 december 2007 06:20 PM
  [ # 6 ]

Succes!

Je code blijft gewoon opgeslagen.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 06 december 2007 06:44 PM
  [ # 7 ]

Als je de originele Citroenradio ingebouwd hebt zitten kan het mogelijk zijn dat je daar de code opnieuw van moet invoeren. (van andere code radio’s ook trouwens)

Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 16 december 2007 11:12 PM
  [ # 8 ]

En? Doet de dame het weer, FD? Confused:

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
manic
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 08-01-2004

Gepost: 18 december 2007 09:38 PM
  [ # 9 ]

bij mij was het de hoofdrelais

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 18 december 2007 10:12 PM
  [ # 10 ]

Kijk, ...., weer wat geleerd.
Bedankt voor de tip Manic

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
manic
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 08-01-2004

Gepost: 19 december 2007 10:15 AM
  [ # 11 ]

hebben we lang voor moeten zoeken omdat het heel wisselend was dat ie het niet deed, maar nu geen problemen meer gehad Very Happy

Profiel  
 
Flying Dutchman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 15-11-2005

Gepost: 03 januari 2008 06:39 PM
  [ # 12 ]
Paul Cornelisse schreef:

En? Doet de dame het weer, FD? Confused:

Druk, druk, druk…. sorry, had nog niet gereageerd. Heb de accupolen schoongemaakt maar moet nog aan de slag met de startmotor. Heb tot nu toe geen koude startproblemen meer gehad. Als de motor warm is wil ie nog wel eens weigeren. Zal de capaciteit van de accu ook eens laten meten.

Profiel  
 
Flying Dutchman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 15-11-2005

Gepost: 05 februari 2008 12:37 PM
  [ # 13 ]

Het probleem is opgelost met… ... een nieuwe accu!
Ik heb de oude accu laten doormeten en die bleek nog maar over de helft van z’n capaciteit te beschikken. Starten met de nieuwe accu (€ 115,-) is weer leuk geworden!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook