2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Adapter voor stuurbediening XM verkrijgbaar?
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6515

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 december 2007 04:08 PM
  [ # 16 ]
citroen23 schreef:

je zult dus ook nog de kabel vanaf het stuur richting de radio moeten overbouwen. laat fff weten wanneer alles het doet Wink ik zit er ook al tegenaan te hangen om datbij m’n activa in te bouwen.

Kijk, dat bedoelde ik dus, er komt dus nog wel wat bij kijken. Moet daarvoor het hele dash uitelkaar of kun je die kabel makkelijk overal achterlangs halen?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 17 december 2007 04:10 PM
  [ # 17 ]
Mulder schreef:
citroen23 schreef:

je zult dus ook nog de kabel vanaf het stuur richting de radio moeten overbouwen. laat fff weten wanneer alles het doet Wink ik zit er ook al tegenaan te hangen om datbij m’n activa in te bouwen.

Kijk, dat bedoelde ik dus, er komt dus nog wel wat bij kijken. Moet daarvoor het hele dash uitelkaar of kun je die kabel makkelijk overal achterlangs halen?

Dash uit elkaar is echt een eitje.. Zeker bij een type2 xm!
Let wel dat je een andere sleepring moet hebben!

Xsara Coupe

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 december 2007 04:11 PM
  [ # 18 ]

... sleepring…?
Surprisedops:

ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7347

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 december 2007 05:02 PM
  [ # 19 ]
Mulder schreef:

... sleepring…?
Surprisedops:

nummer 5 is de sleepring die je dus nog moet inbouwen…........
nummers 7 en 8 horen d’r ook bij Wink
als iemand nog een sloop xm/xantia weet te staan met stuur met radiobediening hoe ik me aanbevolen Very Happy

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 december 2007 05:17 PM
  [ # 20 ]
Mulder schreef:

... sleepring…?
Surprisedops:

Zie de post van citroen23. Let er hierbij bij op dat er een aantal verschillende ringen bestaan, afhankelijk van bouwjaar en opties…

Xsara Coupe

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 december 2007 05:42 PM
  [ # 21 ]

Wil dat dan zeggen dat je voor een XM uit 1999 ook perse een stuur uit dat bouwjaar moet hebben…?

(edit:) O nee wacht, het gaat alleen om de ring.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 17 december 2007 07:36 PM
  [ # 22 ]
Mulder schreef:

Wil dat dan zeggen dat je voor een XM uit 1999 ook perse een stuur uit dat bouwjaar moet hebben…?

(edit:) O nee wacht, het gaat alleen om de ring.

Voor een uit 1999 moet je dacht ik een ring van tussen augustus 1997 en augustus 2000 hebben. Ook moet die uit een auto met airbag EN radiobediening komen. Alleen dan zal die alle functies aankunnen…

Xsara Coupe

Profiel  

TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 478

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 17 december 2007 08:06 PM
  [ # 23 ]

Ik ben hier ook mee bezig geweest en heb het inmiddels werkend, welliswaar bij een type 1. Wat je nodig hebt is een stuur, een sleepring en bekabeling voor zover ik weet. Ik heb een Pioneer radio ingebouwd en alles wat er tussen moest zit achter de radio. De stekker van achter het stuur moet dus wel verwerkt zijn in de kabels die je uiteindelijk in je radio aansluit.

Of die draden er standaard liggen, of ze echt noodzakelijk zijn ... geen idee. Mijn auto had al voorbereiding, dus het was gewoon plug and play hier. Het spul om de radio naar de auto te overbruggen heb ik bij de Brezan (automaterialen) gehaald en het kostte me totaal 50-60€.

Mijn topic destijds : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180339&highlight=stuurbediening

Nu C5 tijger…

Profiel  

V6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 18 december 2007 12:36 AM
  [ # 24 ]
TCT tijger schreef:

Ik ben hier ook mee bezig geweest en heb het inmiddels werkend, welliswaar bij een type 1. Wat je nodig hebt is een stuur, een sleepring en bekabeling voor zover ik weet. Ik heb een Pioneer radio ingebouwd en alles wat er tussen moest zit achter de radio. De stekker van achter het stuur moet dus wel verwerkt zijn in de kabels die je uiteindelijk in je radio aansluit.

Ik wordt inmiddels wel een beetje wanhopig. Ik heb zojuist een stuurbediening voor mijn ‘98 XM gekocht bij een duitse E-Bay shop. Prima service, maar de interface bleek toch niet helemaal geschikt voor mijn JVC. Ik hield nog maar 4 van de 8 functies over.  Hoe moeilijk is het om je eigen interface te maken?

Wat ik begrijp is dat de knoppen een gecodeerd signaal doorgeven dmv verschillenden weerstanden. Dit gaat de radio of headset in, en ziedaar de stuurbediening is gereed. Echter wat ik altijd mis is de benodigde weerstand die nodig is om de radio of headset aan te sturen voor de verschillende funkties.

Heeft iemand hier kaas van gegeten?

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 18 december 2007 12:45 AM
  [ # 25 ]
Mulder schreef:
citroen23 schreef:

Maar dit was toch logisch? Ik ging ervan uit dat dit duidelijk was…

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 18 december 2007 12:49 AM
  [ # 26 ]
V6 schreef:
TCT tijger schreef:

Ik wordt inmiddels wel een beetje wanhopig. Ik heb zojuist een stuurbediening voor mijn ‘98 XM gekocht bij een duitse E-Bay shop. Prima service, maar de interface bleek toch niet helemaal geschikt voor mijn JVC. Ik hield nog maar 4 van de 8 functies over.  Hoe moeilijk is het om je eigen interface te maken?

Wat ik begrijp is dat de knoppen een gecodeerd signaal doorgeven dmv verschillenden weerstanden. Dit gaat de radio of headset in, en ziedaar de stuurbediening is gereed. Echter wat ik altijd mis is de benodigde weerstand die nodig is om de radio of headset aan te sturen voor de verschillende funkties.

Heeft iemand hier kaas van gegeten?

Niet helemaal op zn plaats hier, maar je hebt al een tijd een pb in je inbox staan Wink

Xsara Coupe

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7347

- SM 2.7 carb
Gepost: 18 december 2007 12:53 AM
  [ # 27 ]
Matthijs2006 schreef:
Mulder schreef:
citroen23 schreef:

Maar dit was toch logisch? Ik ging ervan uit dat dit duidelijk was…

mulder dacht/denkt dat hij klaar is met alleen een stuurtje. komt dus ook nog een kabel (orgineel) met sleepring bij. dat wist ie niet en daarnaast komt er nog een adapter bij en hier kom jij =“Matthijs2006” bij om de hoek kijken (wat adapters betreft) Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 december 2007 12:55 AM
  [ # 28 ]

Ja, ok…

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 december 2007 06:12 PM
  [ # 29 ]

Ja sorry mensen, mijn kennis van zaken gaat net zo ver als die van iemand zonder kennis van zaken. Zeg maar.  Smile Maar goed, aldoende leert men en dat is toch waar een forum voor bedoeld is.

En ondertussen hanteer ik niet gehinderd door enige kennis van zaken doodleuk de omgekeerde volgorde, want de adapterkabel is in alle overmoed al besteld en betaald maar nu de rest van het spul nog…

Als ik tijd heb vrijdag maar eens bij Jan van Gompel langs, kijken of die wat heeft liggen. Heb al bij een aantal anderen geinformeerd (voor zover ze bereikbaar zijn deze donkere dagen) maar het spul ligt niet bepaald voor het oprapen… Nou ja, geduld is een schone zaak.  Wink

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 19 december 2007 06:15 PM
  [ # 30 ]

Onderweg naar Eindhoven kun je misschien ook nog langs bij Wil Wijnhoven in Boxmeer, die heeft misschien ook nog wel iets liggen.

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook