1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Restauratie BX Sport - einde oefening, zie pagina 2
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 28 september 2007 03:21 PM

Dit topic reserveer ik alvast om de restauratie van mijn BX Sport te verslaan. Het gaat om de Sport zoals die ook op mijn website staat: http://www.bxsport.nl

Ik ga hem aankomend weekend na 1,5 jaar uit de stalling halen. Zou het nodig zijn de olie te verversen? Ding heeft sinds de laatste verversing 1500 km gereden en die laatste verversing is ongeveer 2 jaar geleden…

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 28 september 2007 04:29 PM
  [ # 1 ]

Re: Restauratie BX Sport

bxsport.com schreef:

Dit topic reserveer ik alvast om de restauratie van mijn BX Sport te verslaan. Het gaat om de Sport zoals die ook op mijn website staat: http://www.bxsport.nl

Ik ga hem aankomend weekend na 1,5 jaar uit de stalling halen. Zou het nodig zijn de olie te verversen? Ding heeft sinds de laatste verversing 1500 km gereden en die laatste verversing is ongeveer 2 jaar geleden…

Gewoon doen, bus olie en een filtertje kost niet zo veel.
Moet je nog beginnen met restaureren of is het al gedaan?
Ik zou de olie pas vervangen op het einde want vaak word de motor niet warm (ff omhoog laten komen etc) en dan vervuilt deze enorm

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 30 september 2007 10:55 PM
  [ # 2 ]

Zo, de auto staat op de oprit. Hij had meer dan een jaar stilgestaan. Beetje nieuwe benzine d’r in, accu aansluiten en meteen starten. Paar keer gegymnastiekt, nog even langs een tankstation de bandjes oppompen, voltanken en we waren klaar voor de rit naar huis. En waarachtig: zonder enig probleem 250 km gereden vanaf de stalling tot thuis. Heerlijk, om weer eens met de Sport te rijden in plaats van een leasediesel.

van de week de boel weer demonteren zodat ik kan beginnen met schuren.

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 30 september 2007 11:50 PM
  [ # 3 ]

Ik ga jouw site nog eens even om m’n gemakkie doornemen, want wie weet halen we onze volgende auto en motor ook uit België. (...voorlopig nog even niet). Het scheelt best wel ondanks de BPM die je achteraf nog moet betalen. Maar het is erg interessant om te lezen hoe jij te werk bent gegaan.

Ps. Da’s ook toevallig, een mede-tilburger! Very Happy

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15873
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 30 september 2007 11:58 PM
  [ # 4 ]

Goed werk, Remco!

Kom maar op met die restauratieverslagen, ook al staat het begin ervan al op jouw site. Al is dat eerder het aantrekken van een rood jurkje voor de BX.  Wink

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 01 oktober 2007 01:02 PM
  [ # 5 ]
XBXG schreef:

Goed werk, Remco!

Kom maar op met die restauratieverslagen, ook al staat het begin ervan al op jouw site. Al is dat eerder het aantrekken van een rood jurkje voor de BX.  Wink

Nou, een groot deel van de restauratie is al gedaan. Voordat ie een rood jasje krijgt wil ik hem technisch helemaal goed hebben. Even een opsomming wat er in de loop der jaren al gedaan is:
- laswerk aan dragende delen achterzijde
- laswerk aan schermen achterzijde + bodem achterzijde
- laswerk aan dorpel passagierszijde
- alle verbredingen (skirts, voor/achter spatbord) zijn gedemonteerd en zijn bijgeplamuurd en geschuurd
- 2 nieuwe voorschermen zijn al aanwezig
- nieuwe bollen, nieuwe radiateur, carbs zijn afgesteld

Hetgeen wat nu nog moet gebeuren:
- laswerk aan voorschermen binnenkant
- wat laswerk rond de voorruit
- nieuwe middendemper en einddemper monteren Wink
- schuren
- spuiten

Vooral dat schuren zal nog wel een aardig klus worden, maargoed, daar heb ik de tijd voor. Ik ben al lang blij dat ik de auto nu bij huis heb staan zodat ik echt aan de slag kan.

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 oktober 2007 01:14 PM
  [ # 6 ]

Is de kofferbakbodem eigenlijk wel goed? Want die willen ook nog wel eens rot gaan.

Ik neem aan dat je het laswerk goed hebt laten conserveren nadien? Enig idee hoe het houdt?

Ik ben wel benieuwd hoe rot de koets is rond de raamstijlen. Helaas begint mijn diesel last te krijgen van de beruchte overgangen bovenaan de A-stijlen bij de voorruit. Ik ben dus wel benieuwd naar de kostentechnische ervaringen met het laten restaureren hiervan.

Als ik het zo hoor heb je de techniek prima onder controle. Very Happy

Wat voor kleur rood ga je de Sport geven? Rouge Vallelunga? Ik neem aan dat je het nu wel laat afwerken met blanke lak?

Ik ben in elk geval heel benieuwd.

Profiel  
 
Keesjr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-09-2006

Gepost: 03 oktober 2007 11:14 AM
  [ # 7 ]

Leuk dat je d’r weer mee verder gaat, dacht al dat het project gestrand was.

gun police bent u ook zo’n fan van de politie??

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 07 oktober 2007 04:09 PM
  [ # 8 ]
Keesjr schreef:

Leuk dat je d’r weer mee verder gaat, dacht al dat het project gestrand was.

Nee, zeker niet! Even 2 foto’s zoals ze d’r nu bij staat:

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 07 oktober 2007 04:50 PM
  [ # 9 ]

gaaaf!!!...

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 oktober 2007 05:04 PM
  [ # 10 ]
bxsport.com schreef:
Keesjr schreef:

Leuk dat je d’r weer mee verder gaat, dacht al dat het project gestrand was.

Nee, zeker niet! Even 2 foto’s zoals ze d’r nu bij staat:

Dat gaat de goede kant op. Maar hoe heb je het voor elkaar gekregen een duplicaatcode op je kenteken te krijgen? Zijn de papieren kwijt geweest ofzo? Ik zie de platen in de garagebox hangen…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 08 oktober 2007 12:38 AM
  [ # 11 ]
karel schreef:
bxsport.com schreef:
Keesjr schreef:

Leuk dat je d’r weer mee verder gaat, dacht al dat het project gestrand was.

Nee, zeker niet! Even 2 foto’s zoals ze d’r nu bij staat:

Dat gaat de goede kant op. Maar hoe heb je het voor elkaar gekregen een duplicaatcode op je kenteken te krijgen? Zijn de papieren kwijt geweest ofzo? Ik zie de platen in de garagebox hangen…

De kat heeft de originele papieren opgegeten. Serieus. Volgens de RDW moest ik daarom duplicaatkentekens aanvragen. Achteraf bleek dat dat waarschijnlijk niet eens nodig was. Als ik weer ga rondrijden gaan die duplicaatplaten eraf en de originele er weer op. Wel een hele kleine kans dat ik daarop wordt aangehouden Wink

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 oktober 2007 02:14 PM
  [ # 12 ]
bxsport.com schreef:
karel schreef:
bxsport.com schreef:
Keesjr schreef:

Leuk dat je d’r weer mee verder gaat, dacht al dat het project gestrand was.

Nee, zeker niet! Even 2 foto’s zoals ze d’r nu bij staat:

Dat gaat de goede kant op. Maar hoe heb je het voor elkaar gekregen een duplicaatcode op je kenteken te krijgen? Zijn de papieren kwijt geweest ofzo? Ik zie de platen in de garagebox hangen…

De kat heeft de originele papieren opgegeten. Serieus. Volgens de RDW moest ik daarom duplicaatkentekens aanvragen. Achteraf bleek dat dat waarschijnlijk niet eens nodig was. Als ik weer ga rondrijden gaan die duplicaatplaten eraf en de originele er weer op. Wel een hele kleine kans dat ik daarop wordt aangehouden Wink

En een Sport heeft niet eens een kat… Wink

Wel balen, naja, als je de dup-platen bij je hebt kunnen ze je niet zoveel maken zou je zeggen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15873
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 08 oktober 2007 09:13 PM
  [ # 13 ]

Wellicht is het inderdaad handig om de kentekenplaten met de duplicaatcode altijd in de achterbak te hebben liggen. Daarmee zou je eventueel gezeik van Oom Agent kunnen voorkomen.

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 17 december 2007 10:54 PM
  [ # 14 ]

Zo, ff een klein updateje. Afgelopen tijd druk geweest met andere dingen, maar ik ben nu bezig met het plamuren van de bumpers die er dus af liggen. En veeeeeeeel schuurwerk, oa de motorkap en het dak. Wat een k*twerk.

En ondertussen heb ik ook nog eens mijn motorrijbewijs gehaald dus ben ik ook op zoek naar een leuke motor. Suzuki 600 GSX-F ofzo.

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 17 december 2007 11:57 PM
  [ # 15 ]

Mooi man!
Succes met de restauratie.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook