stoplampje knippert
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 679

Gepost: 18 december 2007 12:30 AM

Hallo, mijn stoplampje knippert regelmatig en nu is dus de vraag waarom en waar moet ik beginnen met zoeken.
hydroliek is goed, goed nivo, dame komt prima omhoog en zakt ook niet snel in.
Ik zat zelf aan lucht te denken maar wil graag meer tips. Ergens heb ik gelezen dat je de diravi ook kunt ontluchten maar weet iemand hoe en waar.
dame stuurt prima, geen schokkerig gedrag o.i.d
Zou het misschien iets electronisch kunnen zijn, bijvoorbeeld een sensor of contactpunten etc ?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 december 2007 12:34 AM
  [ # 1 ]

Diravi ontluchten kan bij al die leidingen die door je schutbord lopen. Er zit er daar eentje bij zonder leiding erop. Dat is je ontluchtingsnippel.

Maar bedenk ook, dat het gewoon een simpel slecht contact van het waarschuwingslampje kan zijn. We hebben het immers wel over een CX.

Edit. Als je daar dan toch staat, aan die kant van de auto, kan je helemaal naar beneden, bijna op de vloer, een zeskantige sensor zien zitten met één draad. Dat is een sensor voor je hydrauliek. Het kan zijn, dat het kabelschoentje wat los zit.

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 840

- CX GTI turbo 2
Gepost: 18 december 2007 12:39 AM
  [ # 2 ]

Gezien je vermoedens qua hydrauliek neem ik aan dat naast het stoplampje ook het druklampje brandt. Sluit de druksensor niet uit, temeer omdat je verder niets merkt. Ik had dit toevallig ook onlangs, maar had wel een ander verschijnsel: hij bleef bij mij soms branden na het starten en na opnieuw starten ging het lampje vaak wel normaal uit.

Profiel  

pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 december 2007 01:46 AM
  [ # 3 ]

druklampje brandt ook inderdaad, waar zit de druksensor en wat heb jij eraan gedaan ?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 december 2007 09:26 AM
  [ # 4 ]
garagestmarien schreef:

Edit. Als je daar dan toch staat, aan die kant van de auto, kan je helemaal naar beneden, bijna op de vloer, een zeskantige sensor zien zitten met één draad. Dat is een sensor voor je hydrauliek. Het kan zijn, dat het kabelschoentje wat los zit.

Profiel  

pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 19 december 2007 01:15 AM
  [ # 5 ]
garagestmarien schreef:
garagestmarien schreef:

bedankt maar even voor mijn duidelijkheid hebben we het over de bestuurderskant of over de bijrijderskant ?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 december 2007 09:36 AM
  [ # 6 ]

Bestuurderskant. Tussen het schutbord en de peilstok van je versnellingsbak. Nog net iets verder naar beneden zie je een zeskantige koperen sensor zitten.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook