Allen,
mijn v6 exclusive staat (helaas) al 2,5 jaar zo goed als stil ergens in de schuur, reden hiervan is dat ik geen 2e parkeervergunning meer heb in de stad.
Af en toe ga ik een stuk rijden om het zaakje soepel te houden.
Echter, toen mijn XM vorige week starte is een leiding van mijn hydropneumatisch syt. kapot gegaan en gutste de olie linksachter onder de auto uit. Tja, dat krijg je als je hem wegzet, zonde natuurlijk.
Enfin, mijn vraag is, wie kan mij helpen aan een schema, of kan mij iets vertellen hoe ik deze leiding/slang kan vervangen en van waar tot waar deze loopt. De auto kan dus niet rijden en ik zal dus e.e.a. in de schuur moeten vervangen voordat ik hem de brug op kan rijden. Ik ben nog niet in de gelegeheid geweest om hem vrij te maken en op te krikken, dat wil ik met de kerst gaan doen.
Ik hoor graag jullie ervaringen/reacties.
mvg Pieter

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
klinkt als een retourleidingkje. Ik zal mijn broer ff inseinen die kan misschien een handje helpen.
Hé naamgenoot,
Heb helaas geen schema voor je.
Is het mogelijk die schuur uit te rijden als de auto plat staat?
Een auto enkele weken wegzetten met de achterwielen in een plasje LHM, daar knappen de banden niet van op.
Let wel als je gaat rijden met de auto plat, en een gebrek aan LHM kan het zijn dat de remmen het niet doen!
Groet, piet

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
U heeft een PB.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Dank voor de reacties,
auto kan de schuur uit gereden worden (na verwijdering van wat oldtimers en caravans) Het is een automaat dus de motor zal sowieso moeten lopen. De olie kwam er overigens niet bij het achterwiel uit maar ten midden van het achterportier.
gr Pieter
Ten midden van het achterportier? Wat een vreemde plek, dan zou haast een hogedrukleiding ergens in het midden gebroken moeten zijn?
Als dat zo is kun je er geen meter mee rijden, dan loopt alles er meteen uit.

- Xsara Scootertje.
Das idd geen leuk klusje, maar het zal toch ff bekeken moeten worden!?
ik denk dat het een drukleiding is, ik hoorde de pomp hard werken en met het zelfde tempo liep de olie eronderuit.

- Xsara Scootertje.
Dat wordt dan een leiding vervangen, of leidingen?
Kan je je iets herinneren van een klap onder de XM of een stoeprand dat de schade aan de leidingen zou hebben kunnen veroorzaken?
Of is het alleen maar corrosie? Mmmmm moeilijk.
Dit is m.i. veroorzaakt door het stil staan, auto starte en begon omhoog te komen, 15 sec later hoorde in een sissend geluid, deed mijn portier open en zag de olie stromen.
Nu de vraag, welke leiding kan het zijn en hoe deze te vervangen…..

- Xsara Scootertje.
Juist, links onder daar waar jij het schetst lopen als ik het goed heb 7 leidingen naast elkaar en die gaan net voor het subframe omhoog naar de hydractivebol die in het midden en twee daar van naar de remmen, ik weet niet of dat stuk leiding in zijn geheel vervangen kan/moet worden, of dat het in gedeeltes kan?
heeft er niks op de grond gelegen toen je de dame op haar buik legde? een HD leiding die klapt toch niet zomaar?
Hallo allen,
Inmiddels de tijd gevonden om de XM uit de stalling te halen, zoals hieronder beschreven met een lekkage.
Ik heb geconstateerd dat ik een deel van het leidingen moet vervangen.
Standaard kan ik leiding (op rol) krijgen van 4 en 5 mm, nu meet ik de drukleiding 3.6 mm en een retour van 5.6 mm. De dealer verteld dat ze de leidingen alleen per stuk kunnen leveren en dus niet op rol, is dat zo? Ik wil nl niet de gehele leiding vervangen maar alleen de slechte stukjes.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan ik deze maten wel ergens op standaard lengtes krijgen?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
mvg pieter