kachelradiateur
Gepost: 26 november 2007 02:31 AM

Dit weekend Hilversum/Sneek heen en weer geblazen met de GTi. Heerlijk. Alleen ben ik niet heel erg onder de indruk van de kachel, helemaal niet na een tweetal andere ritten van de week in mijn ambulance en een 2500ie uit ‘84. in de GTi blijft ‘t vrij fris.

Blower werkt naar behoren, ik denk dat de kachelradiateur vervangen moet worden. Even gezocht in ‘t forum (op ‘t forum?), dat wordt gaten hakken. Hoe groot moet dat gat ongeveer worden? En moet je na inbouw van een nieuwe kachelradiateur je koelsysteem ontluchten?

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 26 november 2007 03:31 PM
  [ # 1 ]

Als je zeker weet dat de klep koud/warm werkt zou het de kachelradiateur moeten zijn. Ik heb hem al besteld voor de Familiale, moet binnenkort gebeuren.
Heb het ook al een keer gedaan bij de GTi. Is niet veel werk. Naderhand de naden afgeplakt met aluminium CV tape.

Hier staat nog meer beschreven: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=162397
Weet dat er nog een link was op internet, maar weet zo niet meer welke.

Laat je nog even weten wat hij gekost heeft, ben benieuwd.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

Gepost: 27 november 2007 12:29 AM
  [ # 2 ]

Mmmm, topic uit 2005, kan niet zo goed zoeken. Snijden dus. Ik ga op zoek naar een nieuwe kachelradiateur!

(Hoezo is eigenlijk de oorspronkelijke topictitel (Brrrrrrrrrrrrrr…) gewijzigd, censuur?)

Profiel  

f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376

Gepost: 27 november 2007 01:07 AM
  [ # 3 ]

vorig jaar bij winparts online 40 euro, binnen twee dagen thuis.

Profiel  

Gepost: 27 november 2007 01:10 AM
  [ # 4 ]

Cool! (hot!) Goeie prijs, ik ga kijken.

Profiel  

f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376

Gepost: 27 november 2007 01:12 AM
  [ # 5 ]

net even gekeken, nu 59 euro, tsja…

Profiel  

Gepost: 27 november 2007 01:23 AM
  [ # 6 ]

Incl. verzenden 72,00. Waar zou ie goedkoper zijn?

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 27 november 2007 01:43 AM
  [ # 7 ]

66 euro bij http://www.bogamat.nl Wel ophalen voor dat bedrag…...

Prestige2400 schreef:

Incl. verzenden 72,00. Waar zou ie goedkoper zijn?

Profiel  

Gepost: 29 november 2007 02:41 AM
  [ # 8 ]

Hmmm, in het Bossche, dat ga ik niet halen voor 6 euro LPG.Smile

Profiel  

Gepost: 16 december 2007 09:12 PM
  [ # 9 ]

Vandaag het koelsysteem ontlucht. Het lijkt alsof de GTi niet warm wil worden. Zo stationair draaiend warmt het blok wel op, ventilatoren slaan in alleen ze lijken niet meer uit te gaan. Ik heb de auto uitgezet (draaide al heel lang), af laten koelen en weer gestart. De fans sloegen niet meteen aan, die draaien dus niet constant. Maar of ze uitgaan?

De temperatuurmeter, die ik niet heel betrouwbaar acht, loopt wel op als de motor binnen stationair draait en vervolgens weer terug als de fans inslaan. Op de weg komt die meter nooit boven het grijze vlakje uit. Behalve in de zomer….

Hmm, thermostaat testen in een pannetje? Gaan rijden met ontkoppelde ventilatoren en kijken wat die meter doet? Of duid dit op andere zaken?

Profiel  

ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 17 december 2007 12:50 AM
  [ # 10 ]

Lijkt me een goed idee,eerst de thermostaat testen. Wink

Gr, Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

Gepost: 19 december 2007 08:36 PM
  [ # 11 ]

Thermostaat nog niet getest… maar wel gisteravond de kachelradiateur vervangen. Daar kwam aardig wat blubber uit. In de hele motor zit aardig wat blubber ondanks dat er vorig jaar een nieuwe radiateur in gezet is (met natuurlijk verse koelvloeistof).

Ik wil nu het hele systeem gaan doorspoelen. Heb tijdelijk de oude kachelradiateur weer geplaatst om de nieuwe niet te vervuilen. Ook moet er nog een nieuwe thermostaat in het koelsysteem en dan moet het helemaal goedkomen! In Haynes staat goed beschreven hoe te ontluchten….

Was trouwens best lastig om het plastic door te snijden om de kachelradiateur te verwijderen, dat viel tegen. Xtra hard plastic in ‘79?

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 19 december 2007 10:59 PM
  [ # 12 ]

Xtra UITgehard zul je bedoelen hehe.
Ja, een afbreekmesje voldoet niet want die breekt af Laughing
Het mot een stevig Stanley mes zijn!

Prestige2400 schreef:

Thermostaat nog niet getest… maar wel gisteravond de kachelradiateur vervangen. Daar kwam aardig wat blubber uit. In de hele motor zit aardig wat blubber ondanks dat er vorig jaar een nieuwe radiateur in gezet is (met natuurlijk verse koelvloeistof).

Ik wil nu het hele systeem gaan doorspoelen. Heb tijdelijk de oude kachelradiateur weer geplaatst om de nieuwe niet te vervuilen. Ook moet er nog een nieuwe thermostaat in het koelsysteem en dan moet het helemaal goedkomen! In Haynes staat goed beschreven hoe te ontluchten….

Was trouwens best lastig om het plastic door te snijden om de kachelradiateur te verwijderen, dat viel tegen. Xtra hard plastic in ‘79?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook