Hoezo rechtopstaand,bij een serie 1 plaats je hem toch gewoon liggend?.
Onderwerp is al wel vaker ter sprake geweest,aangezien de modellen nogal vaak wisselen kun je denk ik het beste naar een goede car audio zaak gaan.
Over het algemeen spelen merken als jvc,kenwood en pioneer wel rechtopstaand.
Wil je een radio met een klassieke look,dus iets met draaiknoppen,of wil je iets anders.
Heb zelf voor een radio gekozen die onopvallend is (jvc chameleon)heeft geen afneembaar front,speelt rechtopstaand.
Een mp3 wisselaar is ook nog een optie kun je plaatsen waar je hem wilt.
Ik zou zeker de tip van Wendela overwegen,als je dan toch gaat downloaden.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Naja rechtopstaand, ik wil met een beetje aanpassing de radio in dat bakje achter de pook zien te krijg -waardoor ie behoorlijk achterover hangt-, zodat ik een vast navigatiesysteem in het duidelijk zichtbare radio-gat kan duwen. In de ID heb ik gemerkt dat sommige CD-spelers moeite hebben met flink hellen of rechtop staan. Ik heb net ff zitten kijken naar usb-radio’s en stick’s en denk idd dat Wendela’s idee een goed plan is.
Trouwens Ray, met 6 CXen heb jij niet toevallig in 1 van die dames een middenarmsteun zitten die ik eens zou mogen kopieeren?
Animal triste post coitum
Ik heb geen dames met een middenarmsteun,maar hij scharniert op achterste schroeven van de middenconsole.
Voor de rest is het een simpel plastic bakje met een scharnierende klep.
Als jouw ambulance is voorzien van het originele tussenschot,of een laadvloer met een klein schot,is dat scharnieren van het geheel toch al onmogelijk.
Ik zou gewoon iets zelf maken,en niet teveel op originaliteit letten,maar meer op confort.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
zodat ik een vast navigatiesysteem in het duidelijk zichtbare radio-gat kan duwen.
Waarom geen twee in 1 combinatie? Radio/CD speler en Nav op 1 scherm. heb ik ook en werkt uitstekend. Kun je alles nog orgineel houden. (op de pulse gever na dan)
Uiteindelijk pas ik de middenarmsteun sowieso wat aan aan mijn smaak, aangezien ik de originele te smal en te hard vind, maar ik vind het wel makkelijk om de basis te kunnen kopieeren. Overigens zit/zat er bij mij geen enkel middenschot meer in, maar in plaats daarvan een doormidden gezaagde brancard-vloer en 3 familiale-stoelen , die nu op hun beurt plaats gaan maken voor een VIP-achterbank die ik op het frame monteer van de neerklapbare achterbank van een break. Op die manier kan er zowel aangenaam gezeten, als een vlakke laadvloer gecreeerd worden.
Ik heb zo’n 2 in 1 VDO Dayton navigatie/radio/cdspeler in de XM zitten, maar in het gat daaronder zit toch mooi een dedicated radio. Ik werd er namelijk helemaal niet goed van om steeds heen en weer te klooien met muziek- en navigatiecd’s. Vandaar dat ik dit nu zo doe.
Hallo Serge, mooie auto hoor. Goed te horen dat je probleemloos zoveel kilometers hebt gereden.
Ikzelf was afgelopen vrijdag niet zo gelukkig en had om 5 uur smiddags langs het Noordzeekanaal een gescheurde waterslang. Anwb beloofde binnen 90 minuten aanwezig te zijn. Het waren er maar 75 , maar KOUD dat ik het had niet normaal meer.
Efin, slang repareerd met stukje pvc buis. Nu moet ik op zoek naar een aantal nieuwe slangen want deze was dus van binnenuit vergaan. Aan de buitenkant zie niets en alle slangen voelen soepel aan. Maar ik wil verder geen risico nemen. Weet iemand of er nog nieuwe slangen verkrijgbaar zijn of goede occasies?
Serge, ik heb zelf een universele middensteun. Zie foto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=VJPG4HJW
Prettige kerstdagen,
Harry Martens
Hee Harry,
merci voor je compliment! Mijn dame is cosmetisch echter nog bij lange na niet in de staat waarin die van jou verkeert. Nu ik echter het leeuwendeel van de techniek heb aangepakt, kan ik me zometeen gaan storten op beauty en comfort.
Die universele middenarmsteun lijkt me op de foto wel iets te klein en te hard voor mijn smaak, maar het ziet er wel uit als een hele mooie basis om een weelderig kussen op te spijkeren . Kun je me vertellen waar je die gekocht hebt en wat je er ± voor kwijt was?
Mooi kloten van die slang! Maar goed dat je temp.sensor goed werkte, want anders was je nog een heel stuk verder van huis geweest… Zelf heb ik ook 2 kvs-slangen vervangen waar ik m’n twijfels over had. CXbasis heeft ze allemaal op voorraad: http://cx-basis.de/eshop/index.php?cPath=25&sort=2a&page=1
Succes en jij ook fijne kerstdagen!
geen nederlandse leveranciers?
Ik heb de steun volgens mij of bij Lasaulec of Halffords een keer gekocht. Zeker al 3 jaar terug.
gr.
Harry
Bij Garage Timmer in Groningen heb ik ook wel onderdelen gehaald voor de ambu. Zij doen veel in CX, dus wellicht kunnen zij het ook leveren. Ik kan me echter voorstellen dat die het op hun beurt ook weer bij CX-basis halen, aangezien die club een hoop onderdelen voor de CX opnieuw laat fabriceren.
Update middenarmsteun; is opgelost! Ik neem een defecte originele van een forumlid over als basis voor mijn eigen improved versie.
Denk ik gisteren ‘eventjes’ een draadarmpje voor te vervangen, 2 remleidinkjes en de remschijven/blokken achter, kom ik na 8 uur vloeken weer thuis met als wapenfeit van die dag; 1 ingevette naaf, 1 remschijf en 2 remblokjes….. In totaal ben ik 6,5 uur bezig geweest om 1 fucking remschijf eraf te krijgen! Pogingen; heetstoken, rammen met een moker, nog meer rammen met een moker, nog meer rammen met een grotere moker, kruipolie, rammen, nog meer kruipolie, heetstoken, een 3 meter lange stalen buis lassen op de schijf om wat moment te creeeren, deel van de schijf afgebroken, maar gelukkig zit het leeuwendeel nog steeds muurvast, ergernis-saf, 10 schapen uit het weiland gehaald en die eraan gebonden en vervolgens alle 10 tegelijkertijd een schop onder hun hol gegegeven, strontscheppen, nog maar eens rammen met een moker, andere kant begonnen om de ene kant ‘ff tot inzicht te laten komen’, 10 minuten later, conclusie; die zit minstens zo vast, AA gebeld voor bijstand want ik voelde een terugval naderen, een halve fles jenever later heb ik de flex erin gezet en de schijf om de naaf weggeslepen, het kopse stuk heb ik met een steenbeitel van de naaf moeten slaan…. Vervolgens heb ik de naaf ff een nieuw laagje vet gegeven, de buitenkant lichtelijk opgeschuur en schoongemaakt voor een mooi vlak vlak voor de remschijf en wat schetst mijn verbazing; ook de nieuwe schijf moet zo strak om de naaf dat ie na een paar vuistslagen uiteindelijk met de wielbouten op z’n plaats gedraaid moet worden….
Ben ik te dom om te schijten en moet ik een andere hobby gaan zoeken, of zit ik gewoon aan het verkeerde model te frunniken? Wie oh wie heeft hierop het antwoord?
ps. het meest frustrerende is wel dat ik vanavond thuiskom en dan kan zeggen “zo, dit weekeinde heb ik eens mooi besteed aan de remmerij”.. in die tijd hadden ze 2x Rome kunnen bouwen!

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dit remschijfprobleem heb ik weleens opgelost zien worden door de schijf in te slijpen tot de naaf en daar een beitel tussen te slaan. Dit kan eventueel op meerdere punten. Maar ja, het is wel een leuke uitdaging.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Van mij mag je “leuke” wel weg laten. Ik vind het een compleet imbeciele constructie. De zoveelste in het rijtje ‘CX’...
Vandaag had ik voor de andere schijf ‘maar’ 2,5uur nodig, wat niet wegneemt dat dit alsnog een klotendag was, aangezien ik daarna ontdekte dat een stofhoes van de aandrijfas niet helemaal sluitend op de as zit, met alle shit van dien, er ergens koelvloeistof lekt, beide flexibele remleidingen scheurtjes vertonen, de lekzakken-voor zo droog als hop zijn en praktisch alle stofhoesjes op de kogels in de voortrein hun beste tijd wel hebben gehad.
Kortom, dat wordt deze week geen apk.
Ach Serge, doen we het volgende week gewoon!
Emiel
Ja, dat zal wel moeten dan. Mooi kut.
Het enige wat dit weekeinde bij mij een glimlach teweeg heeft gebracht, was een domme geit op de radio die meedeed aan 1 of andere datingshow en uiteindelijk 1 gast uitkoos omdat ze gek was of korfballers. Die gast studeerde echter 2de jaars rechten en was uitgesproken ‘corpsbal’.
Maargoed, direct daarna kwam ik die aandrijfas tegen, dus de lol was van korte duur.