XMTurboCT schreef:Hey Matthijs, weet dat je op zoek bent naar Etoiles. Die ik nu heb zijn erg mooi, helemaal laten kaal maken en spuiten. Binnenkort heb ik als het goed is nog 4 Etoiles. Zal eens kijken hoe die er uit zien. Dan maak ik wel ff foto´s en kun je aangeven welke je wilt…
Groet, Arjan
Top!! Hou ik je aan!
eXpelliarMus schreef:De masselaar,
ik heb hier ook nog een setje staan!!
Die van Bart?
Daar ontbreekt een kapje van, op 1 velg…
Electrisch verstelbare stoelen
Zo maar weer eens leven geblazen in dit onderwerp. Ik heb al een tijdje problemen met de electrisch verstelbare bestuurdersstoel. Hij gaat nog wel een klein beetje naar achter maar naar voren niet meer. Op dit moment staat de stoel voor mij prima, maar mijn kortere vriendin wil er ook nog wel eens mee rijden. Kortom het moet gemaakt.
Van een andere stoel heb ik al het motortje gesloopt, weet alleen nog niet of die werkt. Maar hoe verwijder ik de bestuurdersstoel. Mij lijkt het handigste de stoelrails aan voor en achter zijde losmaken en klaar ben je. Ik denk niet dat de gordel los hoeft, kan de motor wel in de auto vervangen.
Nu mijn vraag: zit de rails idd met bouten aan voor en achterzijde vast en is het dus een kwestie van losschroeven?
Alvast bedankt en nog een prettige Kerstdag vandaag en morgen…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hey Arjan, aan de voorkant onder de stoelen zitten twee boutjes die je los moet draaien ( dit gaat het makkelijkst waneer je de stoel naar achteren hebt staan ) vervolgens stoel weer naar voren en de kunstof kapjes achter de stoel los en deze los draaien met dop 17. gordel kun je laten zitten en dan kantel je de stoel zo omver.
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ha Roy,
Dank je! Maarre dat naar voren bewegen wil niet zo… Misschien met wat overtuigingskracht, zeg maar duwen of zo…
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Ha Roy,
Dank je! Maarre dat naar voren bewegen wil niet zo… Misschien met wat overtuigingskracht, zeg maar duwen of zo…
Groet, Arjan
hoe bedoel je naar voren bewegen??
kapjes achter los ,dan bouten los dan stoel naar achter, dan moertjes los, dan kan je de stoel eruit pakken ,moet je deze eerst wel even een miniscuul beetje optillen en naar achteren bewegen en dan is ie los.
Groet Roy
OK, klinkt als een prima klus voor Tweede Kerstdag. Dank je, laat het resultaat wel weer weten.
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
XMTurboCT schreef:OK, klinkt als een prima klus voor Tweede Kerstdag. Dank je, laat het resultaat wel weer weten.
Groet, Arjan
mocht je er niet uit komen… klint ingewikkeld maar is super simpel
Groet Roy
OK en anders weet ik je wel te vinden!
Citroën XM turbo ct
Ha Neut,
Hoe is het? Dank je voor de tip, maar een andere schakelaar heb ik al geprobeerd. Op de een of andere manier wil het stangetje van de verstelling niet ronddraaien. Ik vermoed dat het motortje te zwak is geworden of zo.
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Daar had ik ook al aan gedacht, maar de stalling is dicht vandaag en morgen. Dus eerst maar eens kijken of ik dit kan repareren. Weet ik gelijk ook hoe ik het leer eruit moet slopen…
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Zo een paar uurtjes op straat en in de XM gezeten, motortje gedemonteerd en vervangen en alles werkt weer! Vriendin ook weer blij…
Dank Roy en Neut…
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
De break is lachend door de APK. Heb ik haar opgehaald, telt ze niet meer dan 2 versnellingen. 2 t/m 5 kwijt plus geen achteruit meer… Dus maar weer terug naar de garage. Hopelijk zijn het alleen maar die schakelstangetjes…
Citroën XM turbo ct
Afgelopen zaterdag stond m’n Ambiance op de brug bij Jan van Egmond. Toch wel een paar aardige roestplekken ontdekt. De bumpersteun van de achterbumper is totaal verdwenen en achter de binnenschermen kan modder zich prima verzamelen… Vlak achter dit voorscherm roest de kokerbalk aardig door. Maar dat had ik al eerder gemerkt bij het opkrikken. Het steumpunt begon een beetje door te buigen.
En de bak van de break doet het weer. Bij het terugmonteren van een hitteschild was een foutje gemaakt. Daardoor kon je alleen nog de 1 en 2 gebruiken. Maar mijn dealer heeft het weer keurig opgelost!
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Ik heb naar aanleiding van wat jij beschreef ook maar eens even naar m’n wielkasten voor achter het plastik bij de kokerbalk gekeken en idd een heleberg modder, nou meer klei weg gehaald het stonk ook!! De kokerbalken zijn verder wel oké gelukkig!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “