1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Laatste keer: Choke/carb. Vraagje
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 03 januari 2008 09:49 PM

Ik heb met oud en nieuw een kleine financiele meevaleer gehad, jaja, maar liefst 500 euro. Nu wil ik dit graag aan mijn 19 GT besteden. Zoals enkele van jullie al weten, loopt bij mij de choke te fucken en zuipt ie veel te veel benzine na een koude start. Ik heb geprobeerd:

- BCCP mailen voor handmatige choke ombouwkit -> no reply. Iemand al wel?
- Bij citroen dealer langs geweest om een nieuwe wascapsule te bestellen -> niet meer leverbaar

Ik heb nu 500 euro. Wat kan ik voor dat geld het beste doen om dit probleem op te lossen?

Is, voor de puristen geen gunstige vraag, een gti injectiemotor in laten bouwen een idee? hoe duur ongeveer denken jullie en waar eventueel?

Alvast bedankt en groeten,
Simon

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 januari 2008 09:54 PM
  [ # 1 ]

citroenbx (ruben) pb-en en een nieuwe carb halen? Zal niet zoveel duurder zijn als een nieuwe waspatroon als je die kunt vinden en je hebt meteen een spelingvrije carb.
Maar volgens mij had ik dat al een keer gemeld geloof ik..

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 03 januari 2008 09:58 PM
  [ # 2 ]

Re: Laatste keer: Choke/carb. Vraagje

CitZX1.8iFurio schreef:

Ik heb met oud en nieuw een kleine financiele meevaleer gehad, jaja, maar liefst 500 euro. Nu wil ik dit graag aan mijn 19 GT besteden. Zoals enkele van jullie al weten, loopt bij mij de choke te fucken en zuipt ie veel te veel benzine na een koude start. Ik heb geprobeerd:

- BCCP mailen voor handmatige choke ombouwkit -> no reply. Iemand al wel?
- Bij citroen dealer langs geweest om een nieuwe wascapsule te bestellen -> niet meer leverbaar

Ik heb nu 500 euro. Wat kan ik voor dat geld het beste doen om dit probleem op te lossen?

Is, voor de puristen geen gunstige vraag, een gti injectiemotor in laten bouwen een idee? hoe duur ongeveer denken jullie en waar eventueel?

Alvast bedankt en groeten,
Simon

1.  GEEN!!! andere motor inbouwen
2.  Eerst die 500 euro in je zak houden en binnekort even langskomen in Berlikum als het rustig is, ik heb nu twee reserve carburateurs, en dan kunnen we samen eens de boel gaan afstellen en bekijken…

Emiel

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 03 januari 2008 09:58 PM
  [ # 3 ]

Nu je het zegt. Klopt. Dat is ook nog een optie. dankje.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 03 januari 2008 10:10 PM
  [ # 4 ]

Hoi Emiel,

Dat klinkt heel erg goed. Dan spreken wij wat af over een maand in Berlicum.  Heb jij trouwens wel eens last gehad van de tankopening. Ik kan namelijk niet voluit tanken. Ik moet het continu doseren omdat het er anders weer uit gutst. Zit daar soms een filter die verstopt zit ofzo?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 januari 2008 10:32 PM
  [ # 5 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Hoi Emiel,

Dat klinkt heel erg goed. Dan spreken wij wat af over een maand in Berlicum.  Heb jij trouwens wel eens last gehad van de tankopening. Ik kan namelijk niet voluit tanken. Ik moet het continu doseren omdat het er anders weer uit gutst. Zit daar soms een filter die verstopt zit ofzo?

Waar gutst het eruit.

Bij de vulopening of loopt het langs de tank.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 03 januari 2008 10:53 PM
  [ # 6 ]

bij de vulopening

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 januari 2008 10:55 PM
  [ # 7 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

bij de vulopening

Hmm…  bij mijn 1400 heb ik weer een ander probleem met de tank vullen. Maar goed….  Wink

Heb je de aanvoerslang al eens gecontroleerd of die niet geknikt zit of zoiets? Of misschien een ontluchtingsprobleem?  Wink

Profiel  
 
race duck
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 19-03-2006

Gepost: 03 januari 2008 10:58 PM
  [ # 8 ]

nee hij heeft tegenslag oftewel iets houdt een vlotte doorstrooming tegen

historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. Madantia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 januari 2008 11:03 PM
  [ # 9 ]
race duck schreef:

nee hij heeft tegenslag oftewel iets houdt een vlotte doorstrooming tegen

Een knik of een prop in de aanvulslang lijkt met dus… Wink

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 04 januari 2008 12:08 AM
  [ # 10 ]

Ik heb nog niets geprobeerd. Te meer ook omdat ik beginnend auto hobbieist ben en daar liever eerst met mensen naar kijk die er meer verstand van hebben dan ik Smile

De slang zou best kunnen, hoe kom ik daarbij?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
race duck
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 19-03-2006

Gepost: 04 januari 2008 12:33 AM
  [ # 11 ]

ga eerst bij 19trs langs

historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. Madantia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 04 januari 2008 10:56 PM
  [ # 12 ]

Joh Emiel, ik zie nu pas het forum topic van jouw carburateur. Die heeft jou ook de nodige problemen opgeleverd! Denk je dat bij mij hetzelfde aan de hand is? Je hebt er in ieder geval wel net oefening in gehad. Ik ben benieuwd wat we gaan vinden in mijn carburateur als ik bij langskom.

groeten

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 05 januari 2008 12:10 AM
  [ # 13 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Joh Emiel, ik zie nu pas het forum topic van jouw carburateur. Die heeft jou ook de nodige problemen opgeleverd! Denk je dat bij mij hetzelfde aan de hand is? Je hebt er in ieder geval wel net oefening in gehad. Ik ben benieuwd wat we gaan vinden in mijn carburateur als ik bij langskom.

groeten

Pb maar even dan spreken we wat af binnenkort!

Emiel

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 05 januari 2008 12:52 PM
  [ # 14 ]

Als iemand van de BX Club een idee heeft waar ik met die Weber vamme heen moet…

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 05 januari 2008 04:54 PM
  [ # 15 ]

martijn de ruijter?
ben eigenlijk ook benieuwd voor als ik m’n nieuwe weber monteer..

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook