









Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb met oud en nieuw een kleine financiele meevaleer gehad, jaja, maar liefst 500 euro. Nu wil ik dit graag aan mijn 19 GT besteden. Zoals enkele van jullie al weten, loopt bij mij de choke te fucken en zuipt ie veel te veel benzine na een koude start. Ik heb geprobeerd:
- BCCP mailen voor handmatige choke ombouwkit -> no reply. Iemand al wel?
- Bij citroen dealer langs geweest om een nieuwe wascapsule te bestellen -> niet meer leverbaar
Ik heb nu 500 euro. Wat kan ik voor dat geld het beste doen om dit probleem op te lossen?
Is, voor de puristen geen gunstige vraag, een gti injectiemotor in laten bouwen een idee? hoe duur ongeveer denken jullie en waar eventueel?
Alvast bedankt en groeten,
Simon
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
citroenbx (ruben) pb-en en een nieuwe carb halen? Zal niet zoveel duurder zijn als een nieuwe waspatroon als je die kunt vinden en je hebt meteen een spelingvrije carb.
Maar volgens mij had ik dat al een keer gemeld geloof ik..
Re: Laatste keer: Choke/carb. Vraagje
CitZX1.8iFurio schreef:Ik heb met oud en nieuw een kleine financiele meevaleer gehad, jaja, maar liefst 500 euro. Nu wil ik dit graag aan mijn 19 GT besteden. Zoals enkele van jullie al weten, loopt bij mij de choke te fucken en zuipt ie veel te veel benzine na een koude start. Ik heb geprobeerd:
- BCCP mailen voor handmatige choke ombouwkit -> no reply. Iemand al wel?
- Bij citroen dealer langs geweest om een nieuwe wascapsule te bestellen -> niet meer leverbaarIk heb nu 500 euro. Wat kan ik voor dat geld het beste doen om dit probleem op te lossen?
Is, voor de puristen geen gunstige vraag, een gti injectiemotor in laten bouwen een idee? hoe duur ongeveer denken jullie en waar eventueel?
Alvast bedankt en groeten,
Simon
1. GEEN!!! andere motor inbouwen
2. Eerst die 500 euro in je zak houden en binnekort even langskomen in Berlikum als het rustig is, ik heb nu twee reserve carburateurs, en dan kunnen we samen eens de boel gaan afstellen en bekijken…
Emiel










Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Nu je het zegt. Klopt. Dat is ook nog een optie. dankje.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)










Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Hoi Emiel,
Dat klinkt heel erg goed. Dan spreken wij wat af over een maand in Berlicum. Heb jij trouwens wel eens last gehad van de tankopening. Ik kan namelijk niet voluit tanken. Ik moet het continu doseren omdat het er anders weer uit gutst. Zit daar soms een filter die verstopt zit ofzo?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
CitZX1.8iFurio schreef:Hoi Emiel,
Dat klinkt heel erg goed. Dan spreken wij wat af over een maand in Berlicum. Heb jij trouwens wel eens last gehad van de tankopening. Ik kan namelijk niet voluit tanken. Ik moet het continu doseren omdat het er anders weer uit gutst. Zit daar soms een filter die verstopt zit ofzo?
Waar gutst het eruit.
Bij de vulopening of loopt het langs de tank.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90










Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
bij de vulopening
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
CitZX1.8iFurio schreef:bij de vulopening
Hmm… bij mijn 1400 heb ik weer een ander probleem met de tank vullen. Maar goed….
Heb je de aanvoerslang al eens gecontroleerd of die niet geknikt zit of zoiets? Of misschien een ontluchtingsprobleem?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
nee hij heeft tegenslag oftewel iets houdt een vlotte doorstrooming tegen
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen
race duck schreef:nee hij heeft tegenslag oftewel iets houdt een vlotte doorstrooming tegen
Een knik of een prop in de aanvulslang lijkt met dus…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90










Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb nog niets geprobeerd. Te meer ook omdat ik beginnend auto hobbieist ben en daar liever eerst met mensen naar kijk die er meer verstand van hebben dan ik
De slang zou best kunnen, hoe kom ik daarbij?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
ga eerst bij 19trs langs
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen










Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Joh Emiel, ik zie nu pas het forum topic van jouw carburateur. Die heeft jou ook de nodige problemen opgeleverd! Denk je dat bij mij hetzelfde aan de hand is? Je hebt er in ieder geval wel net oefening in gehad. Ik ben benieuwd wat we gaan vinden in mijn carburateur als ik bij langskom.
groeten
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
CitZX1.8iFurio schreef:Joh Emiel, ik zie nu pas het forum topic van jouw carburateur. Die heeft jou ook de nodige problemen opgeleverd! Denk je dat bij mij hetzelfde aan de hand is? Je hebt er in ieder geval wel net oefening in gehad. Ik ben benieuwd wat we gaan vinden in mijn carburateur als ik bij langskom.
groeten
Pb maar even dan spreken we wat af binnenkort!
Emiel





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Als iemand van de BX Club een idee heeft waar ik met die Weber vamme heen moet…
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
martijn de ruijter?
ben eigenlijk ook benieuwd voor als ik m’n nieuwe weber monteer..