Een vriend van ons heeft een XM gekocht.
Een 2.5 liter diesel. Ziet er moah, aardig ok uit, wat kleine dingen. Maar goed, mag ook wel, heeft erg ruim 4 ton gelopen.
Maar, het bouwjaar zou 2-1998 zijn (datum eerste ten naam stelling) Nu viel mij op dat die toets blokkering er inzat, en die naar mijn mening (nav xantia vergelijk) er rind begin 1997 uit is gegaan en is vervangen door de sleutel met code.
Dus, nu de vraag, zou deze wagen nou echt zo lang bij de dealer hebben gestaan?? Dit omdat het onderhoudsboekje ook op de datum 1e ten naam stelling begint, en een vrij lochisch km verloop toont.
Greatnix Spookeend

Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
organisatienummer.
het organisatienummer is de productie datum.
gebruik hem op deze site.
http://www.citroen.mb.ca/organr.html
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Je bedoeld de startcode met toetsebordje? dat hoort er in 1998 nog gewoon in, dat weet ik zeker. Dat is zover ik weet bij de xm gebleven tot het einde.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Yep, ik heb een XM uit ‘99, met startcode.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zat inderdaad tot het einde in de XM.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
kijk, dat is snel geleerd weer dan. Orga komt uit op 2/97 dus, de auto heeft dan toch een goed jaar bij de dealer gestaan voordat er een kenteken op kwam.
Goed, ik weet voldoende. Wel vreemd eigenlijk, dat ie nu een auto heeft die feitelijk een jaar ouder is dan op het kenteken staat.
Greatnix Spookeend
Je bedoeld de startcode met toetsebordje? dat hoort er in 1998 nog gewoon in, dat weet ik zeker. Dat is zover ik weet bij de xm gebleven tot het einde.
Zat inderdaad tot het einde in de XM
Niet bij alle XM’s. Zeker niet in mijn XM van april 2000, die overigens pas in april 2001 voor het eerst geregistreerd werd.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
spookeend schreef:kijk, dat is snel geleerd weer dan. Orga komt uit op 2/97 dus, de auto heeft dan toch een goed jaar bij de dealer gestaan voordat er een kenteken op kwam.
Goed, ik weet voldoende. Wel vreemd eigenlijk, dat ie nu een auto heeft die feitelijk een jaar ouder is dan op het kenteken staat.
Greatnix Spookeend
De auto’s stonden wel eens een tijdje op het fabrieksterrein voordat ze volledig werden afgebouwd, verscheept naar de importeur en dan naar de dealer. In elke fase trad wel eens vertraging op.
Mijn vorige XM van 1995 kwam na produktie wat sneller in mijn bezit. Deze auto werd geproduceerd in maart 1995, maar de airconditioning werd pas toegevoegd in augustus van dat jaar, door de fabriek, en kwam eind november bij mij voor de deur
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569