Sinds gisteren heb ik weer een D12T met automaat. Maar daar is iets raars mee aan de hand. De bak schakelt wel, maar niet uit zichzelf. Je moet optrekken tot ongeveer 3000 toeren, dan gas los en dan weer op ‘t gas. Dan schakelt de bak wel… Terugschakelen bij afremmen gaat wel vanzelf trouwens.
Rare zaak, maar ach, een complete wagen, goed in de lak, met airco, open dak en stoelverwarming voor een vriendenprijsje. Toch zou ik ‘t euvel graag opgelost zien. Weet iemand hoe dit te doen is?

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: Rare automaatbak
Daffodil31LE schreef:Sinds gisteren heb ik weer een D12T met automaat. Maar daar is iets raars mee aan de hand. De bak schakelt wel, maar niet uit zichzelf. Je moet optrekken tot ongeveer 3000 toeren, dan gas los en dan weer op ‘t gas. Dan schakelt de bak wel… Terugschakelen bij afremmen gaat wel vanzelf trouwens.
Rare zaak, maar ach, een complete wagen, goed in de lak, met airco, open dak en stoelverwarming voor een vriendenprijsje. Toch zou ik ‘t euvel graag opgelost zien. Weet iemand hoe dit te doen is?
Misschien de bakolie eens verversen.
Ja, die ziet goed bruin. Doe ik morgen of dinsdag eens. Wellicht helpt dat.

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dit is nog de, 4 HP18 bak, geloof ik?? dan kan er dexron II of III in.
De 4 HP 20,heeft speciale olie nodig!!
‘t Is een TD, dus ik verwacht echt geen nieuwerwetse bak…

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Wat is de kilometerstand?
186000

Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
controleer ook je kickdownkabel, als die verkeerd staat bouwt ie niet genoeg druk op en schakelt ie niet makkelijk
owja, die van jouw schakelt nog, die van mij blijft in 1, hehe
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Even update: De olie is vervangen, het magneetje schoongemaakt en de filter gereinigd. De opmerking “bruin” in een eerder bericht was een understatement: Het leek wel zeer sterke koffie wat eruitkwam. Daarna nog even de gaskabel afgesteld en gaan rijden. Af en toe moet je nog even “helpen” tussen stap 2 en 3, maar dat betert ook langzaam.
Nu nog wat andere kleinigheidjes oplossen en ik kan er weer even tegen.