






















Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Termostaat vervangen valt best mee.
De motorsteun moet inderdaad los maar stelt niets voor. Motor kantelen hoeft niet.
Check. En als die motorsteun los is, kan je dan ook makkelijk de multiriem vervangen? Die ziet er uitgedroogd uit namelijk.
En de steun zelf, wat kost zoiets nieuw?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
malle pietje schreef:Check. En als die motorsteun los is, kan je dan ook makkelijk de multiriem vervangen? Die ziet er uitgedroogd uit namelijk.
En de steun zelf, wat kost zoiets nieuw?
Pietje laat me het ff weten wanneer je er aan gaat beginnen, wij willen alles weten over de V6 probleempjes, ik wil je desnoots ook komen helpen?? Leren leren lekker lekker toch het mooiste wat er is je problemen zelf kunnen oplossen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ik zal volgende week vermoedelijk 2 dingen willen aanpakken. Ten eerste opzoeken waar de gil in de diesel vandaan komt, Ton van Soest wees ook op de pully van de krukas, dus die haal ik maar eens los,
voor de V6 ga ik dan maar eens inventariseren hoe ik de thermostaat vervang. Waarschijnlijk kan ik dan direct de multiriem en motorsteun vervangen.
Als we aan de slag gaan geef ik even een seintje. Zowieso heb ik besloten meer klussen als fotoverslag te gaan posten, want dingen die ik bij de 2 liter en de diesel deed, ben ik nu alweer vergeten. Doodzonde dus.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Toch even posten hoe heerlijk ik vandaag in de v6 heb gecruisd.Ze rijdt echt als een beest, mn vader reed een stukje mee en wist niet waar ie het moest zoeken
De voorwielen moeten wel even worden uitgebalanceerd, bij de 140 trilt de boel wel echt. Daarbij moeten de stabilisatorstangen even vervangen worden, gelukkig heb ik die nog liggen. Serge heeft nog assen liggen, maar wel de vraag of er verschil zit tussen aandrijfassen van een automaat en een handbak?
De thermostaat dan nog met multiriem, motorsteun en waterpomp, maar das een dure.., misschien daarna wat nieuwe bougies, olie en rijden maar!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
volgens de RTA,die ik heb zijn de aandrijfassen bij een handbak V6,gelijk aan een automaat V6.
mooi…..hoewel Serge anders die assen niet aangeboden had, toch even fijn om te weten.
niet zoveel werk als ik het zo inschat. Het is links voorlopig alleen, zag bij de tiplijst al wat staan. Lijkt me dat dat voor een automaat niet veel anders is?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Die assen komen uit m’n kortstondig bezeten 3.0V6 Exclusive automaat, dus dat past sowieso.
Animal triste post coitum
Checkeronie, zoals ik ook al pb-de, ik ben er blij mee!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Vanmiddag bleek dat als het lampje van de benzine gaat branden ,ik ook meteen moet tanken! ops: Thank god for de wegenwacht!
Ook even bij de Brezan langsgereden. Thermostaat en multiriem zijn natuurlijk geen probleem, een nieuwe motorsteun natuurlijk wel. Blijkbaar is die zo duur dat je ze niet nieuw kunt krijgen, of je koopt een heel geheel inclusief het metaal.
Heef t iemand ooit al eens een motorsteun vervangen bij de V6, de bovenste die aan de multiriem zit naast de thermostaat? Het zal erop neer komen dat ik een 2e hands moet vinden die nog in goeie staat is. Iemand die wat heeft liggen?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Die motorsteun is bij mij vervangen, was bij de dealert gewoon als rubber dinges te bestellen. Kostte wel 100 euro geloof ik. Vervangen viel eigenlijk wel mee: motor op een krikje voor de steun, hele bende eraf slopen en de nieuwe er tussenstoppen. Het spannen van de multiriemen was moeilijker (omdat we toen niet de motorsteun eraf hadden gehaald).
Hmm, das wel een hoop geld voor een simpel rubbertje. Zal morgen eens de dealer bellen voor een offerte. Anders ga ik lekker winkelen op de sloop.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Volgens mij zijn die rubbers bijna altijd stuk…
Ben bang dat je gelijk hebt. Ik zal zaterdag eens even gaan winkelen op de sloop, moet ook nog een kruksaspoelie voor de diesel hebben, die schijnen een rubber iets te hebben, hoewel ik dat nog niet heb kunnen ontdekkenn..?
Enfin, misschien zijn ze bij de dealer wel te krijgen, anders hoop ik ergens een goeie te vinden voor weinig.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive