Dan is de enige die het niet begrepen heeft toch echt je dochter!
Die heeft het goed begrepen… ik zou denk ik ook liever een luxe BX hebben dan een basis-xm…





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
malle pietje schreef:
Zwart leer staat prachtig, maar is wel weer 250euro. Dit spul is ook best mooi, na een schoonmaakbehandeling en een goeie stofzuiger.
Dit spul, is in een goede staat, EXTREEM zeldzaam…..Net als type 2 alcantara uit modeljaar 1995….In modeljaar 1996 is dat grijze leer/alcantara geworden
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Zeldzaam?
Oh ja?, is dat alcantara in type1 zeldzaam? Ik heb enkele maanden geleden in Duitsland 2 complete sets op de kop getikt: alcantara/velours, inclusief 8 deuren, alles verwarmd en electrisch verstelbaar. De hele auto was overvol. Nu staat het spul allemaal in de schuur. Redelijk goed bruikbaar, maar het omzetten en combineren naar één bruikbare set kost me nog wel veel werk. Wist niet dat dit zeldzaam was, of misschien in Dld niet??
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
kweenie, maar zo zeldzaam is type 1 velours ( = pullma) toch niet ? Al die wagens zijn ermee uitgevoerd.
Wat is overigens het verschil tussen de alcantara’s ? je hebt toch alleen dat T2 grijs leer/grijs alcantara ?









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Nou eigenlijk heb ik donkergrijs leer met blauwachtig alcantara. Ziet er mooi uit, zit lekker, is warm en het glijdt niet zo in de bochten
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Ha Frank, heb nog een V6 staan… Weet de staat van de motorsteun niet. Als het loshalen van die steun geen troep geeft (vindt m’n stallingsbaas niet gaaf) dan kun je m wel gebruiken. Weet niet wanneer je er mee aan de slag wil, maar ik vind het wel leuk om er bij te zijn. Leer ik er ook weer wat van…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Willem schreef:Vreemd, het is qua aankleding een Exclusive, automaat, climate control en alcantara, maar de bumpers zijn niet meegespoten
Wat ik heb begrepen is het een Pullmann; wat volgens mij tussen Ambiance en Exclusive in zit. In dit geval mist ie dus iig leder en heeft in plaats daarvan velour en de stootstrips zijn niet meegespoten.
Animal triste post coitum
XMTurboCT schreef:Ha Frank, heb nog een V6 staan… Weet de staat van de motorsteun niet. Als het loshalen van die steun geen troep geeft (vindt m’n stallingsbaas niet gaaf) dan kun je m wel gebruiken. Weet niet wanneer je er mee aan de slag wil, maar ik vind het wel leuk om er bij te zijn. Leer ik er ook weer wat van…
Groet, Arjan
relaxt! Dat geeft geen troep hoer, het zijn wat bouten en moeren loshalen en de motor ondersteunen met een paar blokken hout.
Betekent wel dat je er daarna niet mee kuntn rijden Misschien dat je dit weekend tijd hebt om eens te rommelen met die steun?
Ik heb geen idee of dit interieur nou zeldzaam is of niet, hoewel het wel luxe is, met verwarming en lendesteun. Persoonlijk vind ik een mooie set leer veel chiquer, maar dat is me nu teveel moeite. Eerst maar eens lekker vertroetelen dit weekend, daarna zien we wel weer.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Als je er vanaf wilt, mag je het bij mij dumpen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Als je er vanaf wilt, mag je het bij mij dumpen
Ik zal het onthouden
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ha Frank, helaas dit weekend geen tijd en volgend weekend is ook wat lastig… Maar ben wel komende week vanaf 24 jan t/m 31 jan vrij i.v.m. in between jobs… Maar dan mag jij ws wel werken?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
dan kan ik altijd even langswippen met een kofferbak vol tools?
Overdag moet ik helaas gewoon werken…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Vanmorgen toch even de banden voor laten balanceren. Kwam langs een kwikfit en dacht, ach, misschien toch nog maar eens mn mening herzien. Nou NIET DUS!
Die aap vertelt me eerst dat ie eigenlijk niet wil helpen omdat ie echt 4 banden moet doen, toen ik vroeg waarom eigenlijk, als de achterste al gebalanceerd zijn, was zijn antwoord ‘dat moet nou eenmaal’ . Oh, ok, nee dan begrijp ik het. Dan moet het maar…......
Vervolgens vertelt ie dat mn banden op het loopvlak gewoon versleten zijn en maakt even rap een offerte voor 4 Michelins…Mijn woede komt langzaam op maar ik kan me inhouden.
Ik stel dat ik geen 4 nieuwe banden wil hebben, dat ik al helemaal geen Michelins meer wil en ik alleen 2 banden wil balanceren.
Zegt die paardereet dat ik dan net zo goed een nieuwe uitlaat kan laten moteren want die roffel klinkt niet goed. het is een V6 malloot! Mijn god!
Dus eerst heb ik m laten zoeken naar een uitlaat voor de V6, toen een offerte laten maken voor 4 goodyears, en ach, als we toch bezig zijn, doe mn schokdempers, remblokken en schijven, remvloeistof, grote beurt en apk er ook maar bij. Toen ie alles bij elkaar had berekend, en die prijs zal ik u onthouden (maar ging de 2mille teboven, vertelde ik m dat
als ik voor 2 banden balanceren naar de Kwikfit kom, ik niet meer en niet minder wil dan 2 banden balanceren. En dat als ie beter naar de banden had gekeken ze nog overal 4,5 mm profiel hebben. Dat ie geen ruk verstand heeft van citroens omdat die geen schokdempers of remvloeistof hebben en dat dat niet veel goeds belooft voor zinj kennis van andere merken, dat ik afzie van balanceren en naar een fatsoenlijke garage ga waar ze me niets aan willen smeren als was ik een achterlijke idioot in een Toyota Corolla die zich alles laat aansmeren omdat ik geen ruk verstand heb van waar ik over praat maar mijn volle 100% vertrouwen in de handen van de kwikfit leg…..
Jezus, wat was ik pissig! Altijd hetzelfde bij die ballentent en toch probeer ik het iedere keer weer!
Uiteindelijk maar bij mn vaste apk station de banden laten balanceren, even onder de wagen gekeken, besproken wat er vervangen moest worden en hoe dat moet, peukje gerookt en weer tot rust gekomen. Jammer genoeg had hij dan weer geen klemlood, plaklood liep aan tegen de remklauw en dus moest het uiteindelijk op de buitenkant worden geplakt, maar goed.
Zucht…..Adem in, adem uit.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Wat ik wilde vragen overigens aan XmTurbo, is of de motorsteun nog goed is.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ha Frank,
Lekker stoom afgeblazen? Over de staat van de motorsteun durf ik je niets te zeggen ops: Weet alleen dat de vorige eigenaar niet zo veel aan onderhoud deed. En ik weet zelf ook niet waar ik op moet letten ter controle, nogmaals
ops:
Effe de bonnen bekeken maar tussen 2003 en 2007 is ie niet vervangen. Daarvoor heb ik geen bonnen…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!