



Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
hallo,
Ik rijd een XM uit 1994 een 2,0L 16V (lpg)
nou vroeg ik mij af welke olie er in moet?
Bij mijn garage zouden ze hem vullen met 5W30 vol syntheet maar is dit wel de juiste olie??
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Daar moet je goed mee oppassen. Naar wat ik heb begrepen mag je eenmaal volsynthetisch erin te hebben gegooid daarna niet meer terug naar half syntheet. Gebruik de zoekfunctie eens, die biedt zeker hulp, er is meer over gesproken!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
..En volgens hun is een 5-30 typisch een koude landen olie, dus met ons soepwintertje lijkt het mij geen juiste keuze….
mijn blokje draait rond met 10w40 half synteet tussen de kieren…
oh ja, en ik vul niet bij…
Ik ververs elke 15.000 en die hele periode hoeft e rgeen druppie bij. Gompy is dus DIK tevreden dat begrijot u wel




Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
bedankt voor jullie reactie!
ik ben er zelf ook geen voorstander voor, aangezien ik nog van de 10W 40 minerale tot half syntheet ben
dan zal ik er morgen wel even een kan olie halen voordat mijn motor nog aan alle kanten gaat lekkes door die waterige olie van hun
ik rijd 50000km per jaar dus is wel belangrijk dat mijn motor niet vastloop of ziijn olie verliest
zeker niet in het buitenland
Greetz, Mike Evers
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Helahola, zorg er echt even voor dat je zeker weet dat je er iets anders in kunt gooien dan volsyntheet.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!




Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Ik zal morgen eesn even lang de autometeriale zaak gaan om 10W40 half syntheet te halen.
iemand een voorkeur kwa merk??
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ff voor de beeldvorming, wat gebeurt er als je 10w40 syntheet met half syntheet mixed ????
er komen beelden op dat dan de wereld vergaat…























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Volgens de dealer,waar ik mijn XM kocht,en ook volgens het onderhoudsboekje,zit er al vannaf nieuw, 5W40 vol syntheet in, en er hoeft tot nu toe,na bijna 5000 km,niets bij gevoegd te worden.
5W30 vol synthetische olie hoort zeker niet in een XM van 1994. Deze olie is geschikt voor, en werd door Citroen in nieuwe auto’s gebruikt voor, modellen af het jaar 2000, om precies te zijn v/a ORGA #8211.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569





















Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Zo is dat, zeker geen volsynteet, daar kunnen problemen door ontstaan doordat vastgekoekte troep oplost en je kanalen dicht gaan zitten.
En wie wil er nu een dicht kanaal? Ja, de Friezen…




Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Ries schreef:
En wie wil er nu een dicht kanaal? Ja, de Friezen…
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik herhaal: in de mijne,zit volsyntheet,van als ze nieuw is en ik heb ze op de brug gehad en alles is lekker droog van onder.
Dichtgeslibte kanalen,hoef ik ook ni bang voor te zijn,aangezien er volsyntheet opgegaan is vannaf nieuw,dus er heeft zich geen vuil afzetting voor gedaan.
En nu ik op lpg rij,vind ik die oliedikte goed: 5 W 40!
als ze koud staat draait de olie vrijwel meteen boven aan de nokkenassen mee rond
Nu sinds ik haar heb,heeft ze 5500 km, en het peil staat nog steeds op MAX. We zullen zien na 15000 km,hoeveel er uit verdwenen is,maar ik vrees niet,want als ik haar koud start rookt ze gewoon,doorzichtig grijs,bij koud weer,dus condensvocht.
water zakt iets,na 5500 km,maar dat heb ik ook gevonden. het kacheltje zweet iets,en word vervangen binnenkort! kost 80 € bij de dealer.
Binnenkort,mag ze binnen voor een grote beurt!mijn dealer heeft ‘t nu wat druk met de autosalon dagen





















Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
De vraag is ook niet wat er bij jou in moet maar bij de TS
Ries schreef:
En wie wil er nu een dicht kanaal? Ja, de Friezen…
Deze Fries niet…
Kijk ‘s op http://www.kroon.nl
Citroënloos