Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Ik heb sinds kort een wisserarm met dubbel blad van morrette op mijn cx, was dit een accessoire toendertijd of iets uit de tuninggids ?
Iemand meer info hierover ?
Foto volgt later
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Denk tuning, maar wellicht als standaard accesoire te verkrijgen, de morette koplampen stonden ook in de gids.
Ik heb die wisser ook (maar op de BX) , moet zeggen dat het wel prettig wist, net een stukje beter bij hogere snelheden.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Re: Morrette wisserarm met dubbel blad
PHoskam schreef:Ik heb sinds kort een wisserarm met dubbel blad van morrette op mijn cx, was dit een accessoire toendertijd of iets uit de tuninggids ?
Iemand meer info hierover ?
Foto volgt later
Die wisser staat in de Cituning gids, dus je zou het kunnen bestempelen als tuning.
Maar ja, dubbele koplampen staan ook in de Cituning gids, maar waren ook als Citroën-accessoire te krijgen,
Dus het is maar wat je wel en wat je niet origineel wilt noemen
Maar ik zou hem lekker laten zitten
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik zelf heb hem ook op mijn Cx zitten en staat erg stoer alleen wat ze er bij vertelden is dat wel je ruitenwisseras meer op zijn donder krijgt omdat er meer kracht op komt te staan dus kan je sneller speling op je ruitenwisseras krijgen door slijtage en dit is al niet een sterk punt bij een Cx en Bx ops:
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik heb ook net zo`n ding gekocht (Morette) via marktplaats… Volgens mij zijn ze (een originele oude in ieder geval) redelijk zeldzaam.
Ik moet `m nog monteren en ben zeer benieuwd wat ie gaat doen (t.o.v. m`n oude arm dan hè ). De slijtage is wel een punt, dat zal zeker wel gaan spelen… Maar eens een goede gebruikte ruitenwisseras op voorraad gaan leggen!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik moet zeggen dan het erg goed wist, zeker in vergelijk met de oude wisser, ik heb er wel kortere bladen opzitten, de originele is 60cm lang en gaat daarom aan het uiteind snel ‘zwabberen’
Ik heb geen idee wat er origineel op de morette arm zou moeten kwa blad lengte, maar vind die 50cm ideaal, 55 zou misschien ook nog kunnen, maar gaat aan het eind op het raam alweer erg rond staan en daar lijden ze veel mee.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Iemand een foto er van misschien? even kijken waar we het over hebben
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
wisser
bonjour,
heb er ook een, fotootje ge - ‘copy/paste’ naar m’n overzichts foto/flickr pagina, zie mijn www link hieronder in het onderschrift
heeft dubbele arm / houder voor een standaard wissers, verder ook standaard aansluiting op de draaiarm.
nog niet gemonteerd. nog genoeg dingen om mee bezig te zijn, deze volgt dus nog. alleen zit de ruitenwisservloeistof sproeislang er niet bij. kan ik die onderdelen van iemand overnemen (slangetje+bevestigings clipjes) ? wil mijn enkele arm nog niet demonteren.
Jim
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dubbele arm is enkel door Cituning geleverd(van “Morette”) en is dus aftermarket, nooit origineel Citroën.
En het wist verdomd goed
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Dat wist ik niet
Citroenbx schreef:En het wist verdomd goed
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Het is wel zo!
Enige lastige, het sproeierdarmpje is eigenlijk te smal, dus er word maar langs 1 kant van de de ruitenwisser gesproeid.
Echter, nooit last van…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.